{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.547 visninger | Oprettet:

Starter, men kan ikke køre {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

For 1 time siden gik min astra i stå..

Har de sidste par dage bøvlet med at den hakkede i det, og jeg skilte indsugnings huset ad og der var vand.
Så køber jeg karburatorvæske, og 7 km senere går bilen ud og kan kun startes.. går dårligt i tomgang og vil ikke tage imod gas.

Nogle der har en Ide til hvorfor?

Er det en brændstof slange der er frosset til eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter, men kan ikke køre
  • #1   8. dec 2010 Det er en C16NZ
    Er vidst en form for monopoint / Karburator?


  • #3   8. dec 2010 hurtig måde at tjekke det med brændstofslangen så kan du pille den af ude i mortoren og sætte tændning på.. vælter det ud med benz ingen problemer. hvis ikke der gør så har du problemet der..

    Men lyder nu mere som det er fugt der driller. specielt når du lige har skildt ad renset.. og så køre den lige 7 km. Så kunne godt lyde som om der er fugt igen måske..


  • #4   8. dec 2010 hvor gammel er tændings delene,

    og det kan også være tændings modulet, som sidder inden i strømfordelen
    jeg kan se på billederne, det er lukas modellen,
    og det er desvær den dårlige model,
    jeg har selv haft 2 biler med nz motor og lukas strømfordeler,
    og havde bøvl med dem begge,

    på den ene kunne man skifte til en anden type Bosch, og så kørte den upåklageligt

    den hvor jeg ikke kunne skifte, der skiftede jeg et par gange tændings modulet, og så kørte den godt igen et stykke tid.

    og de havde også det med og hakke, og ikke ville starte.


  • #5   8. dec 2010 Lyder lidt som da katten faldt sammen på min.. kontrolleres ved at pille lortet af smiley men prøv lige at slibe dit strømfordelerdæksel og rotor op og kontroller om der er gnist først. Dernæst pil indsugningsklokken af og se om den sprøjter benzin ind når du tørner starteren.. (der er ingen luftmassemåler, så det kan man godt gøre.)

    Altid benzin og gnist man kontrollerer først..:)


  • #6   8. dec 2010 Gode svar smiley

  • #7   9. dec 2010 Husk at skrive hvad det var.. ellers bliver vi andre ikke klogere smiley

Kommentér på:
Starter, men kan ikke køre

Annonce