{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

kørelys mangler! - finde fejlen hvor? {{forumTopicSubject}}

Ja det er ikke så længe siden jeg købte en corolla fra ´89. Da jeg købte den var der automatisk kørelys samt lys i speedometeret når jeg startede bilen.. Men det er så forsvundet nu! drejer jeg på lyskontakten så lyser den som den skal, så det virker godt nok..
- Hvad kan det skyldes og hvor skal jeg begynde at lede efter fejlen?
Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig smiley evt men et ledningsdiagram e.lig. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørelys mangler! - finde fejlen hvor?
  • #1   22. jan 2011 dit kørelys relæ er stået af nok bare en lodning der er knækket

• #2   22. jan 2011 Jeg har også selv tænkt på det som en mulighed.. Men ved ikke hvor jeg kan finde det relæ

• #3   23. jan 2011 Der er masser af muligheder, da der ikke bare findes een type kørelysrelæ.
    Der er muligvis installeret en lille plastikkasse på ca. 4 x 5 x 8 cm, med en flok ledninger ud af. Hvis der er sådan en sidder der sikkert 2 relæer indeni.

Personligt kan jeg ikke nøjes med et så simpelt system.
    Jeg konstruerer selv mit kørelys. Jeg bruger olielampen til at styre et skifterelæ, hvor igennem jeg leder strøm til de relæer der forsyner positionslys og nærlys med strøm. Det betyder at der kun kan være kørelys på bilen hvis der er er olietryk, hvilket kun er tilfældet når motoren kører.
    Hvis min bil har H4-pærer bruger jeg forresten højlys glødetråden som stelpunkt for nærlysrelæet. Det betyder at nærlysrelæet falder fra, når jeg tænder det lange lys.
    Og endelig har jeg en kontakt, så jeg kan afbryde kørelysautomatikken.
    Kan man klare sig med mindre?

• #4   23. jan 2011 smart, det syns jeg sku! Men hvorfor ha en kontakt så du kan afbryde? er det ikke unødvendigt?

• #5   23. jan 2011 Hvis jeg f.eks. skal give starthjælp, vil jeg godt have alle de elektroner klar jeg kan skaffe, Så skal de ikke gå til bilens eget lys. Der kan også være fordi jeg holder et sted med motoren i gang, men kun vil have positionslys på.
    Og endelig, - det er nemt at lave smiley

• #6   23. jan 2011 men jeg har også bestemt mig for at lave noget nyt så det bare virker smiley - men hvis du gider kan jeg så få dig til at tegne et hurtigt diagram af dit system og enten uploade eller sende det til mig.. ? bare så jeg forstår det 100%.. for sådan som du forklare det er det sku da meget genialt smiley

• #7   25. jan 2011 Hvis du vil opgive en email eller telefonnummer, så har jeg i dag tegnet et diagram for en bil med H4 lygter.

• #8   2. feb 2011 Steffen N - Har du stadig ikke fået en pb? har forsøgt at sende 2 til dig..

Kommentér på:
kørelys mangler! - finde fejlen hvor?

Annonce