{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.268 visninger | Oprettet:

2Kvik 4
2Kvik 4
Tilmeldt:
5. okt 2010
Følger: 4 Emner: 27 Svar: 198

Sprunget toppakning {{forumTopicSubject}}

Jeg har måske en sprunget toppakning , enten mellem 2 cyl eller mellem cyl og vand kanal

Der findes en metode hvor man måler luftarter i kølevand , noget med at det skifter farve
Kender nogen til metoden , og evtl et link om hvordan det lige foregår
Jeg kan ikke bruge gæt og jeg tror osv .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprunget toppakning
  • #1   7. feb 2011 Det findes og kan fåes igennem AutoG

  • #2   7. feb 2011 Man tager CO måler og lader den snuse til lugten fra kølevandet og ser om der er udslag!
    Ellers kan du jo tage alle tændrør ud og kigge på dem og hvis de alle 4 er ens er der ingen defekt fra forbrændingsrum og ud! Er der et som er helt rent, så er det der vandet er!


  • #3   7. feb 2011 fyld den op med vand også start motoren vis der kommer bobler op eller vandet skyder ud så er det din toppakning der er utæt til en vand kanal. vis du vil tæste om det er mellem 2 cylinder skal du tage dine tændrør ud også blæse luft ned i en af cylinderne også lytte til om der kommer luft ud ved en af de andre tændrørs huller. er den måde jeg plejer at gøre det på og tager ik fejl. du kan evntuelt bruge en gammel tændrør hvor du bore et hul igennem også svejser en luft stus på og der ved sætter tryk med. men op til dig...

  • #4   7. feb 2011 Du er jo ikke 2kvik til at lave en ordentlig profil så vi kan se hvilken bil du kører i og hvorhennne du bor!

  • #5   7. feb 2011 Du sætter den ind over kølervæske beholderen/ køleren uden låg på self, så når motoren bliver varm tager du den tester og suger dampene fra kølevande op i testeren, så hvis der er udstødningsgasser i vandet vil farven i din tester skifte farve. Den vi har på arbejdet er gul, og skifter fare til blå.

  • 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 27 Svar: 198
    #6   7. feb 2011 Flere gode svar imellem

    Allan min profil siger næsten det samme som din smiley

    Hvem har sagt BIL ? kører du ikke normal på en Duc

    Jeg har papirer på at jeg faktisk er Danmarks Kvikkeste , og det er ikke engang løgn

    MSH takker for et godt svar , er det noget tranportabel udstyr , man lige låner nede ved den lokale , eller køber hos harald Nyborg ?

    Og de forskellige måder man konstatere om en Toppakning er gået ved jeg sådan set nok om , men der kan være flere tvivls ting , og det var en af dem jeg efterlyste


  • #7   7. feb 2011 Ja, det er transportabelt, ved desværre ikke om Harald skrald har det

  • #8   7. feb 2011 Men jeg spørger ikke om en bil uden at fortælle om den:) mindst mærke, model, årgang, det er du vel 2kvik4?
    Jeg har bare en masse Golfer som ingen gider at se billeder af!


  • 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 27 Svar: 198
    #9   7. feb 2011 Det er en MC Dragbike med turbo og + 400 hk som er skruet så hårdt sammen med APE , at man ikke bare lige skiller den ad , og samler igen uden problemer , og har egenligt lært at jo flere informationer du kommer med her jo mere spam får man , på denne måde som jeg bruger får man fat i dem der ved noget om emnet som dig og MSH -Mads
    Har jeg ret i du kører Duc


  • #10   7. feb 2011 Har en men den kører ikke lige pt! Har også GSXR1000 K8 og Laverda 750 Sport osv............

  • #11   7. feb 2011 Og så vil jeg lige sige at min profil er det man burde have som minimum herinde, alt andet er noget fis!

  • #12   7. feb 2011 Jeg har jo svejset topstykke og cylinder sammen for at undgå utætheder, bedste metode!

Kommentér på:
Sprunget toppakning

Annonce