{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.083 visninger | Oprettet:

Bremser skævt - Trækker til siden {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har fået mine sommerdæk (Nokian 215/40/17) på min Nissan Primera, er den begyndet at bremse lidt skævt ved hårde opbremsninger. Det er ikke hver gang det sker, men kun nogle gange. Det er lige som om den giver et ryk i rattet.
Den er også blevet mere livlig når jeg køre og der skal ikke meget til før den enten trækker lidt til venstre eller højre. Dette sker heller ikke hele tiden.
Der var ikke disse problemer med mine 15 tommer vinterdæk.

Kan det have noget at gøre med dækkende?
centreringsringe?
Afbalancering?

Har skiftet klodser foran for 14 dage siden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser skævt - Trækker til siden
  • #1   23. mar 2011 Kunne godt lyde som om dine dæk ikke er alt for gode. Det kan være de er sprunget i kassen

• #2   23. mar 2011 Hvordan ser det ud med dine bremseskiver?

• #3   23. mar 2011 start med at få tjekket dæktrykket. Det er faktisk den mest sete årsag til problemer som dine. Ellers kan det være sporing eller slør i styre/bærekugler.

• #4   23. mar 2011 Har ikke haft dækkene på mere en en uge.
    Køre med et dæktryk på 2,8 bar. er det for lidt eller meget?
    Ang slør i styre/bærekugler, ville det så ikke også være et problem med mine vinterdæk? Med dem på, havde jeg ikke problemet...

• #5   23. mar 2011 Kan også være en defekt bremseslange , som er meget normalt på præcist din Nissan Primera (rust i holderen midt på slangen klemmer slangen sammen)

• #6   23. mar 2011 Ud og kigge på dine dæk, om der er nogle buler. Og ryk i dit styretøj. Og kendte ikke lige det problem med bremseslangen, men nok en god ide at se det.

• #7   23. mar 2011 Der kan sagtens være slør i et eller andet, eller den er kommet ud af sporing. Dette mærker man ikke så meget på vinterhjul da disse otest har højere profil. Med lavprofil kommer du rigtig til at mærke hvid der er noget galt. Få tjekket styretøj og evt sporet, så er dit problem sikkert løst..

• #8   23. mar 2011 Er der er en måde jeg kan checke bremseslangen, eller skal den skiftes for at se en ændring?

Hvis den er kommet ud af sporing, er det så en 4 hjulstest plus justering der skal til?

Ja har ikke så meget forstand på det kan i godt høre smiley

• #9   23. mar 2011 Det skal siges, at bilen bremser helt fint og hurtigt, men dog ujævnt ved hård bremsning

• #10   23. mar 2011 Du kan tjekke bremseslangens montering , hvis denne er rustet , ville nok skifte begge i tilfælde af fejl på den ene .
    find evt.en der kan træde på bremsen imens du mærker om slangen udvider sig .

Sporing skal du omkring værksted

• #11   23. mar 2011 Snakkede lige med quickpot og han snakkede om en bærearm og grunden til at det ikke kunne mærkes med vinterdæk, var at sommerdæk havde meget bedre vejgreb..
    Giver det mening?

• #12   23. mar 2011 tja ... kan være det ene som det andet smiley
    Så vidt jeg husker er der også øverste og nederste bærearme på sådan en Nissan så det kan være flere muligheder
    men få den kigget igennem og skriv når i har fundet fejlen

• #13   23. mar 2011 min gamle vogn gjorte det også med sommerdæk.. det var fordi den den´s tånlejer var gået så den havde en sindsyg camber.. kunne ikke mærkes på mine 65profil men på mine 45profil så var det 50/50 hvad siden den træk til ved acceleration. nedbremsning og den kunne finde på at tilte over ved ligeudkørsel... var lidt spændene ved 180..

• #14   23. mar 2011 Tårnlejer? Det lyder dyrt??

• #15   23. mar 2011 hvis du kun har skiftet klodser så kan det godt være det... man skifter normalt osse skiven (eller sliber den) da den er slidt i mønster af de gamle klodser. Måske tager den ene side mere fat end den anden.

• #16   23. mar 2011 Ahh ja det kunne selvfølgelig godt være...

Men det skulle vel ikke have noget at sige, hvis bilen nogen gange i fart, enten trækker lidt til højre eller venstre? Eller kan det have noget med vejen at gøre + at jeg har lavprofildæk på som er noget mere kontante?

• #17   23. mar 2011 Lige en indskydelse.......

Er ny herinde, men er da godt nok overrasket over den hurtige og kompetente hjælp jeg får af jer herinde.
    Så stor tak til jer alle..

• #18   23. mar 2011 det er ikke sikkert det er pga. nye klodser, hvis det er så går der lidt så er de slidt til igen.

Det kan osse være alle de bevægelige dele som andre skriver. bøsninger der er blevet trætte og strukket/vredet under hjulskift. smiley

• #19   23. mar 2011 Jeg holder på at det er bærearms bøsninger der er slør i. Han skriver jo at det os forekommer ved ligeudkørsel, så har det jo nok ik noget med bremser at gøre. Og som du selv nævner, så er dine lavprofil mere kontante. De er samtidig os en del bredere hvilket gør at de nemmere opfanger små ujævnheder, som f.eks hvis du køre over de hvide striber, at den så sejler og køre lidt selvstændigt.

Kommentér på:
Bremser skævt - Trækker til siden

Annonce