Problem med bilalarm - Magicar 902 {{forumTopicSubject}}
Hey BG (:
Jeg har et meget frustrerende problem med min alarm i bilen.
Problemet er, at den slår startspærren til helt uopfordret, og uanset hvad jeg trykker på fjernbetjeningen, slår den ikke spærren fra, så det eneste jeg kan gøre, er at vente.
Første gang den gjorde det, skulle jeg vente 1-1,5 time på at kunne starte igen, og der sprang den i gang som en mis som den plejer.
Den har så gjort det en 6-7 gange nu, og nu er jeg nødt til at vente helt op til mellem 12-24 timer, og efter det, springer den i gang igen, som om der intet var galt.
Den gør det uanset om jeg bruger fjernbetjeningen eller ej (plejer at bruge den til at låse bilen op, og låse den igen).
Har dog ikke prøvet at pille batteriet ud af fjernbetjeningen endnu.
Men kan jeg pille alarmen ud, og så bare køre i bilen uden den, og så bruge nøglen til at låse og låse den op, eller vil bilen automatisk slå spærren til som en slags sikring mod tyveri?
Eller kan jeg købe en ny alarm og montere på samme måde som den gamle, og så virker det?
Eller hvad fanden gør jeg?
Skal siges at alarmen er omkring 5 år gammel (går ud fra at den blev monteret da bilen blev bygget), og fjernbetjeningen er rimelig ramponeret, så ved ikke om det har noget med den at gøre (:
Spørg endelig ind hvis der er noget I vil vide.
mar 2004
Følger: 45 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 288 Svar: 1.438
de ved alt om de Magicar alarmer
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Du er nødt til at finde ud af om bilen har indbygget startspærre, og om der dermed sidder et bypass modul, eller om den blot benytter et normalt startspærre-relæ, koblet til alarmen.
Du kan starte med at pille plastik-delen ved tændings-låsen af, for at se om der sidder et stykke "snoet ledning" rundt om tændings-låsen? Gør der det?
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 284
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.374
Mener der sidder sådan en ledning (brun/bronzefarvet, mener jeg) viklet rundt om tændingslåsen (:
Altea
Det vil jeg prøve, tak (:
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.374
Kan godt finde ud af at bruge et multimeter, men er ikke en haj til det. Hvor skal jeg måle henne, helt præcist?
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 284
Problem med bilalarm - Magicar 902