{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.048 visninger | Oprettet:

Polo 1,6 motor dør periodisk {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har et lille problem, det er enpolo 16, 97". Den dør periodisk. Og hermed mener jeg periodisk. Den har fået ny rotor + dæksel, den har fået tændspole/tændingsmodul (sidder sammen på sådan en).

Den dør somregl kun når den er varm, og det der er ikke noget bestemt tidspunkt den gør det på, det er meget forskelligt, og den kan nogle gange starte igen med det samme, men det er ikke altid. Så skal der gå noget tid før den vil starte igen. Jeg har bare ikke haft den hvor den ikke startet første gang igen. Men har kørt i den da den gjorde det for mig, og der kom jeg kørende lige så stille ud af vejen, og der var det bare som om den totalt tabte pusten, man kunne lige se den prøvede engang, så så var den død. Kunne så starte den igen med det samme, men dette er ikke altid tilfællet. så det kan jo ikke være noget med tomgang. Og temperaturen ser fin ud inde i bilen.

Jeg tænker kan det være noget benzinfilter eller noget benzinpumpe?

Er der nogle der har været ude for dette før?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polo 1,6 motor dør periodisk
  • #1   19. jul 2011 har du motorvasket din bil for nyligt?..

    Min lavede alle mulige underlige stunts efter jeg vaskede min... en gennemgang af alle stikkene især til dyssen viste at der var vand/fugt i et par af stikkene...
    Af med dem og et par pust fra en kompressor ... og problemet har ikke været der siden.. :o)


  • #2   19. jul 2011 Det er ikke min, men efter at dømme motorrummet, så ville jeg ikke sige det var det, for det ser ikke ud som om den har været vasket.

  • #3   19. jul 2011 well... kan nu sagtens være fugt i et stik et eller andet sted alligevel.. :o)
    Brug en halv time på at finde alle stikkene og pust dem rene med en kompressor et af gangen.... måske er du heldig og finde fejlen på den måde... :o)

    Alternativt kan det også være dit tændingsmodul der er ved at synge på sidste vers?.. :o)


  • #4   19. jul 2011 Må prøve og gå alle stik igennem, dog sidder der helt nyt tændingsmodul på, så det ved jeg det ikke er.

  • #5   19. jul 2011 Ik noget m stik osv at gøre.
    Er det en karburator/monopoint model?


  • #6   19. jul 2011 Det skal jeg være ærligt til at sige, det kan jeg ikke huske i hovdet. Kan kun lige huske det er en 1,6 fra 97. Har kun kort kørt i den, det er kun fordi mekanikeren der prøvede og skifte tændspole, og så gav han op. Jeg har kun lige skiftet Rotor og dæksel på den, og det hjalp meget på dens trækkraft og tomgang. Nu er det kun det med at den går ud der er tilbage, men det virker som om at den kun gør det, når den er varm, eller har været ude og køre.

  • #7   19. jul 2011 Så er det en AEE motor med Multipoint.. Det kan godt være tandspole alligevel.. Hvis det er en alternativ eller uorg kan de godt drille en del ..

  • #8   19. jul 2011 Den type tændspole du højest sansyneligt har på, har det med at flække i det plast der er udenom spolen, men jeg tror mere på at du har endten en mør karburator/monopoint-flance eller en slange der går fra vacumforstærkeren og over til indsugningsmanifolden der er et lille hul på.


  • #9   19. jul 2011 Hvis der er revne eller mør ville den hakke under acc og trække elendigt smiley Men er også en multipoint nok når det er en 97.. Det er kun 95 og de aller første 96 der havde monopoint. .

  • #10   19. jul 2011 Nej det ville den ikke. Kører ofte normalt indtil man evt laver en hård opbremsning - tager et skarpt svin eller lign der får monopointen til at krænge og åbner op for revnen - så dør den med det samme, men kan startes igen med det samme!

  • #11   19. jul 2011 Dem jeg har lavet før der er der så meget vakuum på den suger sig fast.. Men nu er det jo stadig en mulitipoint nok smiley

  • #12   19. jul 2011 Ja det er helt sikkert en monopoint, men der er ikke manger der IKKE roder m bil der ved hvad en monopoint er!
    Der er som regel vacuum nok på hvis man kører en jævn fart, men dit vacum bliver slækket med det samme gaggen slippes bare en anelse.
    Jeg har rodet VW siden 1990, og det er den mest hyppige fejl på VWere m flance.


  • #13   19. jul 2011
    Ja det er helt sikkert en monopoint, men der er ikke mange der IKKE roder m bil der ved hvad en monopoint er!
    Der er som regel vacuum nok på hvis man kører en jævn fart, men dit vacum bliver slækket med det samme gassen slippes bare en anelse.
    Jeg har rodet VW siden 1990, og det er den mest hyppige fejl på VWere m flance efter min bedømmelse.



  • #14   19. jul 2011 Henrik - du kan tjekke om det er din flance ved at du forsigtig løfter op i hele monopointen og vrikker den frem/tilbage - til hver side stille og roligt. Hvis du kan høre et sug og den begynder at gå mystisk, så er det din flance.

  • #15   19. jul 2011 Det vil jeg lige prøve og se om jeg kan gøre... Kan dog huske at jeg jeg så en slange fra vacumforstærken der var godt smadret og jeg sagde den levede på lånt tid, men tænkte ikke over at det måske kunne være det... Men ellers er der ikke andet for end at pille luftfilteret af og prøve og rykke lidt i tingene og se om det gør nogen forskel...

  • #16   19. jul 2011 ps mange tak indtil videre, vender tilbage, efter jeg har prøvet det, prøver og se om jeg ikke kan komme til det i aften...


  • #17   19. jul 2011 Michael T - Nej denne bil er STADIG en multipoint smiley Bare så vi er enige smiley Og nej.. Det er ved fuld gas der ik er vakuum.. I tomgang er der ca 6-700mbar vakuum. Og det er nok til at holde den på plads.. Giver du så fuld gas går den op på atmosfærisk.. Dog kan den stadig sagtens holde den på plads.. I de fleste tilfælde nok smiley

    Men ellers prøv evt med noget bremserens omkring indsugning og dyser, Evt Mapsensor i siden af indsugningsmanifolden smiley


  • #18   19. jul 2011 Det må du om. Efter min mening behøver man ikke ud og skal til at investere i bremserens og andre ting for at lave en simpel fejlsøgning.
    Som sagt har jeg lave VAG-biler siden 1990, så et eller andet må jeg have gjort rigtigt.
    Nå Henrik F - håber i hvert fald du finder din fejl, så pøj pøj med det!


  • #19   19. jul 2011 Michael smiley Kig lige i min profil smiley Jeg har selv haft en polo fra 96 som jeg har haft skilt ad op til flere gange og selv bygget turbo på.. Så ved godt hvad monopoint og multipoint er.. Forresten.. Er også VW mekaniker og har startede i lære i 2005 og gik på skole med speciale i VW. .Så ja.. Tror også godt jeg ved hvad det er. .

    Henrik F - Prøv at se om der på tandremsdæklset ik står AEE efterfuldt af nogle numre eller om der er en dyse pr. cyl smiley Har du evt haft en tester på den ? Hvis du er fra nordjylland eller omkring Hobro er jeg villig til at smide VAGCOM på den. .


  • Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #20   19. jul 2011 Min storebrors polo 1,6 havde stort set samme symptomer for nogen tid siden... jeg satte et nyt benzinpumperelæ i den og den har kørt perfekt lige siden.. det kostede 50 kroner og 5 min arbejde....

  • #21   19. jul 2011 Hej alle...

    Nu var jeg hjemme og se på den idag, og normalt har den det med at dø når den bliver varm og så vil den ikke starte igen før den har stået noget tid... Og lige meget hvad jeg gjorde idag så kunne jeg ikke få den til at dø... den ville bare ikke... og der skal siges den har kørt fejlfrit siden i fredags... der skiftede vi rotor og dæksel og tændspole/tændingsmodul, og så døde den fredag aften og lige siden da er den ikke død... og den har været ude og kører en 4-5 gange siden... og nu prøvede jeg i 1,5 time idag at få den til at gå kold, og det ville den ikke...

    Det er så peridotisk at jeg fatter det ikke...

    Skal siges at jeg har haft en tester på den og den havde ingen fejl....

    Det skal siges at bilen har stået stille noget tid, før den blev solgt til min ven, ved ikke om det har nogen betydning...

    Lige nu ved jeg ikke helt hvad problemet er, for det er skide svært at finde en fejl på noget der virker...

    Skal siges den har 4 dysser.. jeg læste først dette efter jeg havde set på den, så jeg så ikke hvad motoren hed...

    Men jeg vender tilbage hvis problemet genopstår, om alle omstændigheder så tak for hjælpen...


Kommentér på:
Polo 1,6 motor dør periodisk

Annonce