{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bi turbo og twin turbo
  • #1   22. jul 2011 Hvad skal det bruges til?

    Twin turbo: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-turbo

    Bi turbo: http://wiki.answers.com/Q/What_is_bi-turbo


  • #2   22. jul 2011 Hurtig forklaring:

    Twin turbo er 2 lige store turbo'er

    Bi-Turbo er en lille turbo til de lave omdrejninger og en store turbo til de høje


  • #3   22. jul 2011 INDEN der er nogen der spiller kloge:

    Bi og Twin er 2 ord for det samme! punktum!
    Nemlig 2 turboer, intet andet!

    Forskellen er så om det er i parallel eller sekventielt setup!



  • #4   22. jul 2011 Jeg har ikke læst de artikler på wiki eller den anden, men fakta er at der er flere bilmærker der kører med både paralellel og sekventiel eller staged setup og kalder det bi og/eller twin.

    Derfor er selve ordet bi eller twin = det samme, nemlig = 2


  • #5   22. jul 2011 okay tak for det

  • #6   22. jul 2011 TheOtherGuy -->

    Det er det så ikke i dette tilfælde.

    Twinturbo er hvor der sidder 2 turboer. F.eks. på en 6-cylindret hvor den ene tager cyl 1 2 og 3, og den anden 4 5 og 6.

    Biturbo er hvor der sidder 2 turboer i forskellig størrelse. Den ene arbejder ved lave omdrejninger, og den anden arbejder ved høje omdrejninger.


  • #7   22. jul 2011 Og ja der kan være forskel på om det er parallel eller sekventiel, men helt basalt er det sådan det er hvis andet ikke er nævnt.

  • #8   22. jul 2011 "Det er det så ikke i dette tilfælde."

    Hvilket tilfælde? Hvilken bil taler vi om da?

    Lad os lige slå en ting fast:

    Hvis turbo 1 tager cyl 1-3 og turbo 2 tager cyl 3-6, så er det en Twin/Biturbo med parallel setup!

    Hvis turbo 1 tager cyl 1-6 og turbo 2 overtager/hjælper til ved højere rpm, så er det stadig Twin/Biturbo, men med sekventielt setup.
    (F.eks. den kendte Supra TT - som også i nogle lande kaldes Bi-Turbo.. selvom det er samme bil med samme setup)

    Toyota kalder dere sekventielle setup både Bi og Twin, Porche kalder både deres parallelle og sekventielle setup for Bi og Twin..

    Så konklusionen er så at ordene Bi og Twin er det samme.. altså blot at der er tale om 2 turboer, ikke om hvordan de er sat op.


  • #9   22. jul 2011 Som TheOtherGuy . siger er det to ord for den samme ting.

    Det der er forskel på er om man køre dem parallel eller sekventielt setup!

    Jesper ! Hvad mener ud med dette tilfælde? :s

    "Biturbo er hvor der sidder 2 turboer i forskellig størrelse. Den ene arbejder ved lave omdrejninger, og den anden arbejder ved høje omdrejninger."

    Det er bare sekventielt og kan også sagtsen fungere på den måde som du beskrev Twin turbo.

    Det er bare hvad de forskellige fabrikater vælger og kalde der setup, ligesom VTEC (Honda) også hedder noget andet ved eks. BMW (Vanos).


  • #10   22. jul 2011 Buhl '
    Dog med den forskel at der rent faktisk ER forskel på VTEC, VANOS, NEO, VTi, VVTi osv.

    Godtnok er det ca. samme idé, nemlig at styre løft/timing og lign. men det er forskellige måder det gøres på smiley

    Så helt kan man ikke sammenligne det.


  • #11   22. jul 2011 En s4 er en bi turbo og der er turboerne samme str

  • #12   22. jul 2011 TheOtherGuy .

    Det notere jeg lige smiley

    Troede faktisk de fleste af de systemer (Ikke alle) lå så tæt op af hinanden at det godt kunne samme lignes og gå under samme kategori - Hvilket det jo også gør "Variable ventil styring"

    Men kan godt se hvad du mener, motorerne er jo af forskellige fabrikater så det er klart det ikke er det samme.


  • #13   22. jul 2011 Ja de har alle patent på deres egen løsning, derfor har hver producent deres egen unikke måde at opnå ca det samme resultat. smiley

    Steffan G
    En S4 er lige så meget en TwinTurbo, men Audi kalder den BiTurbo smiley
    Men ja, der sidder de i parallel, fordelen er at spoolup tiden ikke er helt så lang som på en større og tungere turbo, ulempen er at systemet vejer mere end en stor.


  • #14   22. jul 2011 Ja de har alle patent på deres egen løsning, derfor har hver producent deres egen unikke måde at opnå ca det samme resultat. smiley

    Jep, var også det jeg ville frem til smiley

    Steffan G
    En S4 er lige så meget en TwinTurbo, men Audi kalder den BiTurbo smiley
    Men ja, der sidder de i parallel, fordelen er at spoolup tiden ikke er helt så lang som på en større og tungere turbo, ulempen er at systemet vejer mere end en stor.

    For at sammenligne har Mazda Rx7 også lige store ladere, og det hedder Twin Turbo smiley Så det er hip som hap!

    Det eneste der betyder noget er om det er parallel eller sekventielt.


  • #15   22. jul 2011 Præcis, men det er der godtnok mange der har misforstået..


  • #16   22. jul 2011 Basalst set er det et marketing spørgsmål. Det afhænger ganske simpelt af hvad den enkelte fabrikant kalder sin løsning. På min Nissan Fairlady hedder det Twin Turbo, monteret på en V motor (modsat Supra som en på en række...)

Kommentér på:
bi turbo og twin turbo

Annonce