{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Service og frit værkstedsvalg, ny bil? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Mister jeg min nyvogns garenti hvis jeg ikke vil holde mine service hos den forhandler hvor min bil er købt?

Et 30.000 km service koster op til 4000 kr, hvor et service hos en normal anden autoriseret værksted laver samme service for 1495 - 2000 kr.

Hvad siger loven omkring det! Min kamerat mente at lige meget hvad kan jeg frit vælge og min Chevrolet Cruze vil ikke miste sin garenti, hvis det udføres på et autoriseret værksted som var medlem af en eller anden branche ting.

Nogle som kan hjælpe mig men hvad jeg skal gøre! Der Garenti på bilen ca. 1.8 år endnu. Og det et normalt service den skal til. Olie - Olie filer - Pollen filter - rensning af bremsere og opdatering.

Tak folkens...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service og frit værkstedsvalg, ny bil?
  • #1   31. aug 2011 Det står egentlig her:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1354893.ece

• #2   31. aug 2011 Forkert Nicolai - De skal bare bruge OE dele, eks hvad FTZ sælger.

• #3   31. aug 2011 Det skal selvfølgelig kunne påvises at service er lavet efter alle forskrifter og med de rigtige reservedele.

Derudover mister du helt sikkert også deres villighed til at yde hjælp/støtte, når din garanti er udløbet.
    Der er stadig nogen mærker der giver kulance, hvis man holder service hos deres værksteder. Men det bortfalder fuldstændig ved bare et uautoriseret service.

Jeg selv kører kun til autoriserede værksteder, både fordi jeg mener at de har den bedste viden om min bil, men også fordi jeg ved at det har en negativ effekt på brugtbilsværdien hvis jeg ikke bruger det autoriserede værksted. Derudover har jeg heller ikke fået bedre tilbud andre steder end hos det autoriserede værksted jeg bruger.

• #4   31. aug 2011 Ja - har lige talt med en sælger som jeg kender der arbejder hos FTZ og har været der i en menneskealder 20 år og han sagde DROP det og kør ned til et andet værksted, du har 100% stadig din garanti. Så jeg smidder den ned til et værksted han anbefalede mig.

Ham stoler jeg sku på! Også kan jeg få olie osv, endnu bedre da jeg nu kender ham som levere dele til det værksted jeg nu tager hen til! Så prisen er endnu bedre nu smiley

• #5   31. aug 2011 Martin D >> Men så husk at lade være med at græde når Chevrolet ikke vil dække fejl på din bil.

Og var det ikke lige netop Chevrolet der kørte med prisgaranti? Så skal du jo bare have tilbudet fra det andet værksted på papir, og så får du autoriseret til samme pris ?

• #6   31. aug 2011 Nicolai K >> Ja, de skal dække, hvis du kan bevise at alle forskrifter er overholdt, og de billigste værksteder overholder dem ikke, selvom de siger det.
    Og den nævnte kulance er en ekstra service, det er ikke garanti, og de er dermed ikke bundet til det.

Og når der så kommer et problem som den uautoriserede ikke kan klare, så står du med håret i postkassen.
    Derudover så har de autoriserede værksteder altid opdaterede data på bilerne, og de kan opdatere styrebokse mv. samt skifte dele som der kan være en formodet fejl på (selvfølgelig uden beregning).

• #7   4. sep 2011 "Bilimportørerne må ikke længere kræve, at en bil serviceres af bilimportørens egne autoværksteder for at opretholde garantien, så det kan undre, at bilejerne ikke i højere grad vælger de frie værksteder, da de ofte er billigere og har de mest tilfredse kunder. Der har trods alt været frit værkstedsvalg siden 1. januar 2003," siger Jørgen Jørgensen, leder af teknisk afdeling i FDM." Og kender det værksted det bliver udført på! Jeg er færdig med Auto Norden.

• #8   4. sep 2011 Martin D >> Held og lykke...

Det er fuldstændig lige meget hvad de skriver i pressen osv. Det er stadig væsentligt nemmere at få dækket garantisager, hvis man har haft autoriseret service, og bilen er nemmere at sælge, hvis den har de rette stempler.

Og jeg kender mange der er utilfredse med både autoriserede og uautoriserede værksteder. Men jeg kender kun et par stykker der er utilfredse med det værksted jeg selv bruger (autoriseret), men det har netop været noget med at der lige manglede et stempel og så kunne de ikke få dækket 100% på garantien ...

• #9   4. sep 2011 Men der er meget stor forskel på værksteder, autoriseret eller ej.

For eksempel SMC i Herning eller Seat i Herning, der sætter jeg helst ikke mine fødder...

• #10   9. sep 2011 Alt blev lavet til 2100 lige efter reglerne fra Chevrolete som blev lagt med sammen med min kvitering og stempel i min bog. Det sku en fin pris og dytten triller bare derudaf, og jeg blev 2-4000 kr rigtige og vi fik kan jeg sige nogle rigtig gode bøffer og hygge ud af de penge smiley

• #11   9. sep 2011 Tja, jeg gav 2.200 kr for service på min Polo på autoriseret værksted, jeg ved godt bilerne ikke er ens, men det lyder ikke til det er dyrt i forhold til dit uautoriserede smiley

Held og lykke med garantien !

Kommentér på:
Service og frit værkstedsvalg, ny bil?

Annonce