{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.582 visninger | Oprettet:

Snoopy
Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637

kan jeg selv skifte støddæmper på astra f ? {{forumTopicSubject}}

min stc har sku knækket (eller hva der nu er sket) den højre bagerste støddæmper, der hvor den sidder på nede ved hjulet

jeg er langt fra mekaniker, men kan da bruge et stykke værktøj, er det noget der bare skal løftes op, og så nogle bolte ?

eller er det noget en mekaniker bør skifte for mig ? smiley

hvordan plejer den sidde fast nede i bunden, fordi hvis lortet er helt smadret dernde, så bliver det jo ikke nemt, håber lidt på en knækket clips/bolt eller lign ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan jeg selv skifte støddæmper på astra f ?
  • Snoopy

#1   5. nov 2011 og nej har ikke været nede og kigge selv under bilen, har to dårlige knæ jeg dårligt kan bukke, og en smadret ryg

så ville lige høre om jeg bare skal mekker, inden jeg smadrer mig selv under bilen smiley

• #2   5. nov 2011 det kan nemt skiftes, men hvis du er har smadret de ting på dig selv vil jeg nok får det gjort på en lift smiley

• Snoopy

#3   5. nov 2011 jeg har da en 2 tons jem&fix donkraft smiley

jeg kan godt kravle ned og skifte det, hvis det er muligt for mig selv (ikke mekker)

men så er det også rigeligt en enkelt tur under bilen smiley

det plejer nu at være til at leve med, men i takt med kulden er kommet, er mine knæ godt nok ikke meget værd i år smiley

• Snoopy

#5   5. nov 2011 per

der hvor den sidder på i bunden, hvad er hyppigst årsag til den falder af og bare hænger fra toppen ?

med mit held, skal jeg sikkert have ny bærearm eller hva det er nu er den sidder fast på :S

må ud og kigge om lidt, hvis det ser underligt ud snupper jeg sgu et foto hehe

værste er jeg bor 100m fra en mekker, men det er en automester og de er skutte billige ^^ smiley

• #7   5. nov 2011 Hvis du ikke får den skiftet, så kontakter du bare mig via. PB. Jeg er med garanti billigere end Automesteren du snakker om... smiley

• #8   5. nov 2011 sørg for at der er ordentligt styr på fjederen, inden du forsøger at afmontere.. dette gøres med et specialtværktøj som en gang kunne købes hos mr hansen.. ved ikke om det stadig kan...

Har selv forsøgt at afmontere fjeder uden - det kostede mig en alvorlig tur på skadestuen smiley

• #10   6. nov 2011 Per. >> hehe - der kan man se hvor nøje jeg har set efter, haha... den fjeder der sendte mig på skadestuen sad også på en mazda.. siden da, har jeg aldrig turde nærme mig det lort igen, haha

Kommentér på:
kan jeg selv skifte støddæmper på astra f ?

Annonce