{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Polo 6r - 1,2 TDi eller 1,6 TDi..??
  • #1   3. dec 2011 jeg ville vælge 1,6 tdi
    ved jeg ville blive meget træt af den 1,2 på længere sigt
    har været ude og prøve 1,2 tsi det går godt men abselut ikke en ræser men det forventer man sig nu heller ikke

• #2   3. dec 2011 1,6'eren har en meget mere rolig motorgang, de går nogenlunde det samme på literen.

Bilen er jo den samme, og de fejler intet..

Mit valg ville være en 90HK 1.6 TDI, vil du så senere ud og chippe, så er 90 og 105HK samme motor og yder det samme efter chip, 140HK

• #3   3. dec 2011 hvis du ik har noget behov overhovedet for den ud over pendling (hvis du har en anden sjovere bil) så ville jeg vælge 1,2... Den går satme langt på literen og er gennemtestet... smiley

Og så er den heller ikke langsommere end at man godt kan køre til og fra arbejde i den smiley

• #4   3. dec 2011 Tak for svarene indtil videre..!

Men det bliver vores eneste bil..

Men vi er i tviv om motorgangen på 1,2'eren - det er sgu mærkeligt med "kun" 3 cylindere, altså måden den køre på..

Vender man sig til 3 cylindere..??

• #5   3. dec 2011 Synes 3 cylinderet diesel er træls, benzin udgaven er mere mig.

Du for en meget mere rolig motorgang med 1.6'eren

• #6   3. dec 2011 Ville alle dage vælge 1,6'eren, ganske enkelt fordi motor volumen er større, hvilket i min verden næsten altid betyder mere moment som er vigtigt i min verden, hvordan med overhalinger og sådan noget, er det noget i gør i, for der ville det nok være rare med en større motor hvor man måske ikke skal kører og vente på 2kilometers fri plads for at kunne trække udenom bedstefar med blød hat der er på tur med konen ud i det blå..

• #8   3. dec 2011 Har 2 stk VW Polo 1.2Tdi bluemotion årg 2010, de har begge kørt lidt over 40.000km og er sku udemærket tilfredse med dem.

• #9   3. dec 2011 kommer også an på hvor mange kilo meter du køre i den, ville nok vælge en 1.6 hvis jeg skulle køre over 50 kilometer hver arbejdsdag smiley

• #10   3. dec 2011 jeg kører 140 km på motorvej dagligt i min 1.2 jeg sætter den bare på autopiloten 140 km/t så kører den sku fint. Men den kan da også rende de 190 km/t når jeg har brug for det.

• #11   3. dec 2011 thomas A

det var også mere på længere sigt.

• #12   4. dec 2011 Tusind tak for alle svarene..!!

Det er virkelig fedt med så mange gode svar og argumenter smiley

Vi kører ca 50.000 km om året.

Og det bliver som sagt vores eneste bil de næste 3 år..

Vi synes der er for og imod på begge modeller, så det bliver en svær beslutning!

Mvh Cecilie og Rasmus

• #13   6. jan 2012 Hej Cecillie og Rasmus

Efter hvad jeg kan læse, så er i på udkig efter en pendlerbil, som den eneste bil i husstanden.

Polo 1.2 TDI 75 Hk er en fin bil med en masse standard udstyr, som ikke følger med når du køber en 1.6 TDI. bl.a. 15" letmetalfælge, hækspoiler lakeret i bilens farve, kølergrillindsats i blanksort, sideskørter i bilensfarve, mere sportslig for og bagkofanger og læderrat i læder og krom.

altså en bil med en masse fine ting, men. Det er en trecylindret motor. det er en motor man skal vende sig til. personligt ville jeg have svært ved at vende mig til at køre med sådan en motor. jeg kan godt lide en bil der har en motor der køre langt på literen og samtidig kan trække godt når det bliver nødvendigt. sidstnævnte er bestemt ikke noget 1.2 motoren overkommer, den er simpelthen for sløv. desuden er det de færreste der kan får den til at køre 29,4 på literen. Grunden til dét er bl.a. at du bliver nød til at træde pedalen helt i bund for at komme nogenlunde hurtig op i fart, og det siger sig selv at du så også bruger mere brændstof.

Polo 1.6 TDI 90 Hk er også en fin bil. Modsat 1.2 modellen kan den fås som Highline variant, hvis i er vilde med masser af udstyr. 1.6 motoren er en mere stabil og jævn motor end 1.2 motoren og så har den jo lige en cylinder mere. Bilen er oplyst til 27 km/l ved blandet kørsel, det kræver stadig øvelse at komme op på det tal, men det er et mere realistisk at ramme end 29,4.

1.6 modellen har ikke nær så meget standardudstyr som 1.2, men hvis du tilkøber DK-pakken(9.998 kr) får du klimaanlæg, regnsensor, aut. afblændeligt bakspejl, opvarmede sprinklerdyser ved forruden, forlygtevaskeranlæg og tonede bagerste sideruder og bagrude.

Jeg står selv og overvejer at købe samme model med 1.6 tdi motoren. jeg køre 102 km. om dagen og tror jeg bliver træt af 1.2 motoren i længden. Jeg håber det gav lidt. jeg glæder mig til at hører hvad i vælger

MVH
    Nicolai

Kommentér på:
VW Polo 6r - 1,2 TDi eller 1,6 TDi..??

Annonce