12.887 visninger
|
Oprettet:
VW Polo 6r - 1,2 TDi eller 1,6 TDi..?? {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Vi skal bruge en ny pendlerbil og har derfor prøvekørt den nye Polo.
Men vi er meget i tvivl om vi skal vælge 1,2 TDi med 3 cylindre eller 1,6 TDi med 4 cylindre..!
Hvad ville i vælge, for og imod..
På forhånd tak!
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
ved jeg ville blive meget træt af den 1,2 på længere sigt
har været ude og prøve 1,2 tsi det går godt men abselut ikke en ræser men det forventer man sig nu heller ikke
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Bilen er jo den samme, og de fejler intet..
Mit valg ville være en 90HK 1.6 TDI, vil du så senere ud og chippe, så er 90 og 105HK samme motor og yder det samme efter chip, 140HK
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Og så er den heller ikke langsommere end at man godt kan køre til og fra arbejde i den
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
Men det bliver vores eneste bil..
Men vi er i tviv om motorgangen på 1,2'eren - det er sgu mærkeligt med "kun" 3 cylindere, altså måden den køre på..
Vender man sig til 3 cylindere..??
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Du for en meget mere rolig motorgang med 1.6'eren
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.304
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.304
det var også mere på længere sigt.
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
Det er virkelig fedt med så mange gode svar og argumenter
Vi kører ca 50.000 km om året.
Og det bliver som sagt vores eneste bil de næste 3 år..
Vi synes der er for og imod på begge modeller, så det bliver en svær beslutning!
Mvh Cecilie og Rasmus
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 738
Efter hvad jeg kan læse, så er i på udkig efter en pendlerbil, som den eneste bil i husstanden.
Polo 1.2 TDI 75 Hk er en fin bil med en masse standard udstyr, som ikke følger med når du køber en 1.6 TDI. bl.a. 15" letmetalfælge, hækspoiler lakeret i bilens farve, kølergrillindsats i blanksort, sideskørter i bilensfarve, mere sportslig for og bagkofanger og læderrat i læder og krom.
altså en bil med en masse fine ting, men. Det er en trecylindret motor. det er en motor man skal vende sig til. personligt ville jeg have svært ved at vende mig til at køre med sådan en motor. jeg kan godt lide en bil der har en motor der køre langt på literen og samtidig kan trække godt når det bliver nødvendigt. sidstnævnte er bestemt ikke noget 1.2 motoren overkommer, den er simpelthen for sløv. desuden er det de færreste der kan får den til at køre 29,4 på literen. Grunden til dét er bl.a. at du bliver nød til at træde pedalen helt i bund for at komme nogenlunde hurtig op i fart, og det siger sig selv at du så også bruger mere brændstof.
Polo 1.6 TDI 90 Hk er også en fin bil. Modsat 1.2 modellen kan den fås som Highline variant, hvis i er vilde med masser af udstyr. 1.6 motoren er en mere stabil og jævn motor end 1.2 motoren og så har den jo lige en cylinder mere. Bilen er oplyst til 27 km/l ved blandet kørsel, det kræver stadig øvelse at komme op på det tal, men det er et mere realistisk at ramme end 29,4.
1.6 modellen har ikke nær så meget standardudstyr som 1.2, men hvis du tilkøber DK-pakken(9.998 kr) får du klimaanlæg, regnsensor, aut. afblændeligt bakspejl, opvarmede sprinklerdyser ved forruden, forlygtevaskeranlæg og tonede bagerste sideruder og bagrude.
Jeg står selv og overvejer at købe samme model med 1.6 tdi motoren. jeg køre 102 km. om dagen og tror jeg bliver træt af 1.2 motoren i længden. Jeg håber det gav lidt. jeg glæder mig til at hører hvad i vælger
MVH
Nicolai
VW Polo 6r - 1,2 TDi eller 1,6 TDi..??