{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.155 visninger | Oprettet:

Motor død - Hvad nu ? VW TDI 280K km {{forumTopicSubject}}

Min firma bil har rundet 280.000 km og i følge VW er den nu DØD.
Jeg har altid fået den lavet hos VW og altid kørt med det rigtige olie, alligevel sku den være død og det bedste ville være at få en ny blok i. Det vil koste mig 40.000 kr.

Det den gør er at bruge 1 liter olie på 2-3 dage og der er ingen utætheder overhoved.

Der er blevet ringet ind til VW hovedkontor og de er næsten overrasket over den har kørt så langt før den sku skiftes. Jeg er dybt forarget over at min bil ikke sku ku klare flere KM før blokken skal skiftes.

Jeg havde da regnet med at den ville ku holde nogle år endnu da den er forholdsvis dyr i forhold til iveco,fiat, ford osv..

Ud over det har det været en rigtig mandagsbil og den har fået skiftet næsten ALT. Feks fået skiftet turbo 4 gange. 1 gang om året. Men det var lige et sidespor.

Jeg spurgte om man ikke "bare" ku fylde lidt tykkere olie på, da det olie der kommer på nu er næsten som vand. Til det blev der sagt at det var en meget dårlig ide da det ville sætte sig andre steder.
Det er så det jeg vil hører jer om?
Er den eneste vej at bruge 40.000 kr ekstra på den bil? Jeg har lige betalt en regning på 30.000 kr, og lige efter den kom fra værksted begyndte den på det her i stedet

Olien er : http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9038299&contentId=7070191

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor død - Hvad nu ? VW TDI 280K km
  • #1   7. dec 2011 Prøv da med en anden olie..

Lige nu kører din bil ikke langt på en liter olie..

hvad får du ud af ikke at prøve smiley

• #2   7. dec 2011 Tjaa , det er en crafter, bedre er det ikke

• #3   7. dec 2011 hvis de siger ny motor er det jo nok det smiley men har nu aldrig hørt om de har skiftet en blok pga af det men topstykket kan godt flække hva motor er det ?

• #4   7. dec 2011 Hvad fanden er det for en blok? Bare lige for at høre? smiley

• #5   7. dec 2011 christopher T

lige mine ord! de er satme tørstige smiley

• #6   7. dec 2011 kender en som havde samme problem at den brugte så meget olie ... og det var en stempel ring der var skyld i det .

• #7   7. dec 2011 Hvor tit er den egentlig blevet serviceret?

Lyder lidt vildt at den skulle være blevet slidt op. Men hvis den drikker så meget olie, og turbo ikke er slidt, så vil det næsten med 100% sikkerhed ikke hjælpe med anden olie.

• #8   7. dec 2011 Der er mange eksempler på døde VW TDI motore efter 250.000km og turboerne holder sq heller ikke for godt..

Frygter at min Seat snart siger bum..

• Rolis M
    Rolis M Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
    #9   7. dec 2011 Prøv at hælde noget RVS-TECH i som kan fås hos Refako og diverse steder. Istedet for at afvise det med det samme så prøv det. Har selv haft to MEGET positive oplevelser med midlet.
    Hæld det ned i motorolien og kør det til som anvist.

Det er ikke hokus pokus det er blot en form for overfladebehandling imellem to varme metalplader og det er noget der er dokumenteret at det virker. !

Et lign. produkt findes og hedder Power Plus eller noget kan ikke lige huske det.

Desuden vil jeg stærkt anbefale dig at ringe og tage en snak med følgende mekaniker og vise ham bilen. Han har altid et trick i ærmet: Azhar Iqbal. 36 17 11 84 . Hans værksted ligger i Vanløse tror jeg nok.

• #10   7. dec 2011 Christopher T - Udfra prisen på div. biler af den type burde man mene at den var bedre end så mange andre. Det ser bare ikke ud til at være tilfældet.

André ken K - Hvad fik han lavet så den virkede igen? Hele blokken eller en stempelring?
    Den er blevet kompresionstestet uden at ku finde en fejl på en enkel cylinder. Derfor vil de skifte hele blokken.

Henrik C - Ja alle service er overholdt og lavet på VW så jeg var sikker på at det hele bare ku holde. Men det var så ikke tilfældet, og jeg ku ha sparet en masse i værksteds regninger hos andre der var billigere.

Rolis - Jeg vil kigge på det produkt du foreslår.

• #11   7. dec 2011 der hvor jeg er har vi lige taget en t5 ibytte der har kørt 550.000km med samme motor han har bare passe den hos os og den køre bare

• Rolis M
    Rolis M Tilmeldt:
    apr 2009

#12   7. dec 2011 Tjek lige andre kommentarer omkring de Craftere: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=86456

Personligt ville jeg nok bruge minimum 10-40 Olie til den istedet for 5-30 :S !

• #13   7. dec 2011 En vw crafter er desværre en rigtig lorte bil. Snakkede med en fra dpd endes crafter har fået skiftet motor to gange og nu skal den snart have en ny kværn igen, den har fået 3 eller 4 turboer og da den var helt ny og hun havde kørt 9 km i den satte gearkasse, dog en garantisag. Men det har kostet hende 196000 kr på ca 4 år. Hun har fortrudt så mange gange at hun fik det spøgelse

• #14   7. dec 2011 Det er bare VAG koncernen der er noget møj.

En bekendt har til dags dato ofret 106.000 i rep på 1.5 år på sin Audi A6 2.0 TDI manual gear fra 07'.

Samt diverse historier om Passat og Touran...

Held og lykke.

• #15   7. dec 2011 Det er et regulært lokum.

Næsten alt VW efter år 2000 er sygeligt behæftede med fejl.

Et godt råd er at købe en Iveco 35C15 / 35C17 fra omkring 2005
    De holder til MANGE km og er billige at vedligeholde.

• #16   7. dec 2011 VW Crafter en total FAIL - men det er jo ikke en VW har produceret (M-Benz)

• Rolis M
    Rolis M Tilmeldt:
    apr 2009

#17   7. dec 2011 Kan springe med og sige god for Iveco arbedshestene smiley

• #18   7. dec 2011 Renualt er billige, og sidder på det meste af varevogne i europa .. forholdsvis billige i dele, nemme at skue i, .. og billig i indkøb...

bare hold dig til Renualt modeller og ikke nissan / opel modellerne så er priserne pludselige 100% dyrre på dele

• #19   8. dec 2011 køb en sprinter næste gang ....kører nemt en halv mill uden probs havde selv en gammel 316 cdi som havde kørt 550....uden motoren har været lukket op

• #20   8. dec 2011 Nu er det jo den bil jeg har, så andre mærker er ikke aktuelle lige nu, men det bliver IKKE VW næste gang.
    Min far har selv haft en T4 med 2,5tdi motor der stadig kører efter 600.000 km, uden andet end service og 1 koblings skift. Så det kan lade sig gøre. Også derfor mit valgt kom på VW, men så lærte man da af den fejl.

Men det lyder til det ikke vil være en god ide at få andet olie på, og den eneste vej er en ny blok. Hold kæft noget lort.

• #21   8. dec 2011 få en shortblock i så kører det igen

• #22   8. dec 2011 Autotransport Nordjylland
    Ja men de ruster desværre væk inden de forlader fabrikken smiley

• #23   8. dec 2011 solfilm min 316 var ikke rusten den var fra 05 men den var også passet på ....behandlet fra ny ..med dinitrol.....alle biler ruster hvis man ikke passer dem

Kommentér på:
Motor død - Hvad nu ? VW TDI 280K km

Annonce