Motor død - Hvad nu ? VW TDI 280K km {{forumTopicSubject}}
Min firma bil har rundet 280.000 km og i følge VW er den nu DØD.
Jeg har altid fået den lavet hos VW og altid kørt med det rigtige olie, alligevel sku den være død og det bedste ville være at få en ny blok i. Det vil koste mig 40.000 kr.
Det den gør er at bruge 1 liter olie på 2-3 dage og der er ingen utætheder overhoved.
Der er blevet ringet ind til VW hovedkontor og de er næsten overrasket over den har kørt så langt før den sku skiftes. Jeg er dybt forarget over at min bil ikke sku ku klare flere KM før blokken skal skiftes.
Jeg havde da regnet med at den ville ku holde nogle år endnu da den er forholdsvis dyr i forhold til iveco,fiat, ford osv..
Ud over det har det været en rigtig mandagsbil og den har fået skiftet næsten ALT. Feks fået skiftet turbo 4 gange. 1 gang om året. Men det var lige et sidespor.
Jeg spurgte om man ikke "bare" ku fylde lidt tykkere olie på, da det olie der kommer på nu er næsten som vand. Til det blev der sagt at det var en meget dårlig ide da det ville sætte sig andre steder.
Det er så det jeg vil hører jer om?
Er den eneste vej at bruge 40.000 kr ekstra på den bil? Jeg har lige betalt en regning på 30.000 kr, og lige efter den kom fra værksted begyndte den på det her i stedet
Olien er : http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9038299&contentId=7070191
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Lige nu kører din bil ikke langt på en liter olie..
hvad får du ud af ikke at prøve
jan 2009
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 6 Emner: 158 Svar: 928
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.694
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 947
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.694
lige mine ord! de er satme tørstige
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 327
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Lyder lidt vildt at den skulle være blevet slidt op. Men hvis den drikker så meget olie, og turbo ikke er slidt, så vil det næsten med 100% sikkerhed ikke hjælpe med anden olie.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Frygter at min Seat snart siger bum..
apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
Hæld det ned i motorolien og kør det til som anvist.
Det er ikke hokus pokus det er blot en form for overfladebehandling imellem to varme metalplader og det er noget der er dokumenteret at det virker. !
Et lign. produkt findes og hedder Power Plus eller noget kan ikke lige huske det.
Desuden vil jeg stærkt anbefale dig at ringe og tage en snak med følgende mekaniker og vise ham bilen. Han har altid et trick i ærmet: Azhar Iqbal. 36 17 11 84 . Hans værksted ligger i Vanløse tror jeg nok.
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 228 Svar: 1.457
André ken K - Hvad fik han lavet så den virkede igen? Hele blokken eller en stempelring?
Den er blevet kompresionstestet uden at ku finde en fejl på en enkel cylinder. Derfor vil de skifte hele blokken.
Henrik C - Ja alle service er overholdt og lavet på VW så jeg var sikker på at det hele bare ku holde. Men det var så ikke tilfældet, og jeg ku ha sparet en masse i værksteds regninger hos andre der var billigere.
Rolis - Jeg vil kigge på det produkt du foreslår.
jun 2007
Følger: 140 Følgere: 137 Biler: 16 Emner: 135 Svar: 644
apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
Personligt ville jeg nok bruge minimum 10-40 Olie til den istedet for 5-30 :S !
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 301 Svar: 744
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
En bekendt har til dags dato ofret 106.000 i rep på 1.5 år på sin Audi A6 2.0 TDI manual gear fra 07'.
Samt diverse historier om Passat og Touran...
Held og lykke.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Næsten alt VW efter år 2000 er sygeligt behæftede med fejl.
Et godt råd er at købe en Iveco 35C15 / 35C17 fra omkring 2005
De holder til MANGE km og er billige at vedligeholde.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
bare hold dig til Renualt modeller og ikke nissan / opel modellerne så er priserne pludselige 100% dyrre på dele
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 281
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 228 Svar: 1.457
Min far har selv haft en T4 med 2,5tdi motor der stadig kører efter 600.000 km, uden andet end service og 1 koblings skift. Så det kan lade sig gøre. Også derfor mit valgt kom på VW, men så lærte man da af den fejl.
Men det lyder til det ikke vil være en god ide at få andet olie på, og den eneste vej er en ny blok. Hold kæft noget lort.
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 281
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.694
Ja men de ruster desværre væk inden de forlader fabrikken
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 281
Motor død - Hvad nu ? VW TDI 280K km