{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.165 visninger | Oprettet:

Lære at svejse? {{forumTopicSubject}}

Har købt en migatronic 183 UPS svejser til lidt hobby brug her hjemme. Og i den anledning leder jeg efter en bog hvor man kan læse om forskellige teknikker, rengøring, indstillinger osv.
Altså en bog for nybegynder svejsere.

Er der nogle der kender denne og ved om den er noget værd (Den er jo 14år gammel)
http://ef.dk/?pagetype=book&vareid=3314-01

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære at svejse?
  • #1   15. jan 2012 Tror ikk det er nødvendigt med en bog .. da jeg skulle lære at svejse startede jeg med en bil der skulle laves til folkeracer og svejsede i .. og har da fået at vide det ser godt ud af flere så bare ud og prøv dig frem

• #2   15. jan 2012 Tror ikke svejse teknikken er blevet ændret igennem de 14 år, så det vel bare sproget der er "gammelt".. Men ved ikke hvad den skulle hjælpe dig, det da bare at få fat i noget jern også lave en grill eller andet. Så har du nok lært det når du er færdig med den smiley

• #3   15. jan 2012 Vil godt have lidt viden, og det kunne jo være der stod nogle guldkorn i bogen smiley

• daniel h
    daniel h Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 2
    #4   15. jan 2012 man kan få en bog der hedder "smedens følgesvend" og der står mange nyttige ting i

• #5   15. jan 2012 Jeg vil tro der er lidt mere i det end bare at trykke på knappen og svejse.

Feks. noget med rengøring at svejseren (Svejse koppen eller hvad den hedder)

Hvilken tråd er bedst til hvilket materiale...

Hvad er det optimale manometeret skal stå på...

Hvis tråden feks. brænder fast i dyssen hele tiden. Hvorfor den gør det...

Om der er en eller anden form for spray der kan/skal bruges

Osv osv.

• #6   15. jan 2012 Det bedste råd er da bare at gå igang, jeg startede med at svejse i lidt af hvert, og laver nu jævnligt rustarbejde i biler.

• #7   15. jan 2012 Men kan også sagtens bare selvlære .. selvfølgelig ikk det med spray men det med indstilling er bare prøve sig frem så lære man der snart

• #8   15. jan 2012 Prøv dig frem, erfaring er det bedste smiley Vi sidder da ikke og læser bøger på værkstedet vi svejser smiley

• #9   15. jan 2012 Man kan købe svejsespray..

men ja, Smedens følgesvend er en god bog til det.

• #10   15. jan 2012 Køb en stålplade
    Skær den i stykkker
    Svejs den sammen igen.

• #11   15. jan 2012 Lyt ikke til dem der bare siger prøv dig frem.
    Masser af mennesker har masser erfaring i at svejse, fordi de har lært det på et kursus, og ikke bare prøvet sig frem. Det du kan lære af en bog eller en video på youtube er selvfølgelig hvordan du skal gøre. Men endnu vigtigere hvordan du ikke skal lære. Ved du ikke det kan du lave den samme fejl mange gange. Ved du derimod hvad du ikke skal gøre, så kommer erfaringen med hvordan du skal gøre hurtigt.

• #12   15. jan 2012 kææft hvor er folk kloge.. folk der siger det bare skal selvlæres, er højst sandsynligt nogle der kun har prøvet at lave rustarbejde.. få fat i en bog og læs dig frem til indstillinger og det basale.. smiley

• #13   15. jan 2012 Nu er Smedens følgesvend bestilt, og lur mig om den ikke kan lære mig lidt smiley
    Den ser også ud til at have andre nyttige informationer.

Takker for jeres svar.

• #14   15. jan 2012 Nu er det jo ikke nok at en svejsning ser godt ud, det skal os kunne holde, nr 1 er hvis du kan finde en der kan svejse som vil bruge lidt tid på at lære dig det, da der er mange ting en erfaren svejser kan lære dig, men ellers prøv at søg på youtube og ser om der ikke er nogen videoèr du kan bruge.
    Kan huske da jeg selv var i lære som smed at vi så nogen svejse prøver som så rigtige fine ud, men da de lavet en trykprøve kunne det ikke holde, så derfor er det vigtig at du ved om det er godt nok det du laver.

Kommentér på:
Lære at svejse?

Annonce