{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.193 visninger | Oprettet:

bilen aflader batteriet {{forumTopicSubject}}

VW Vento
Forholdsvis nyt batteri (3 mdr).
problemet er at batteriet simpelthen er fladt hver gang jeg har kørt.
Generatoren virker som den skal.
Den smider de ca 14 volt fra sig.
Det virker som om batteriet ikke tager imod den strøm fra generator eller også er der noget der aflader batteriet konstant. jeg kan ikke rigtig se nogen løse ledninger fra generator til batteri?
hvad kan der være galt? jeg er tom for idéer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bilen aflader batteriet
  • #1   8. apr 2012 Har du eftermonteret kørelys? De kits man kan få til vw har det med at blive sære med tiden. Så de sender lidt strøm til pærene hele tiden. Havde samme problem på min sorte Passat, der havde eftermonteret kørelys.

    Sluk bilen - af med pærene en efter en og mål om der er forbrug. Glem ikke også parkeringslyset, hvis det er en tåbe der har monteret det i sin tid.


  • #2   8. apr 2012 kørelys er der intet af, men der er monteret angel eyes osv..
    det er måske et meget dumt spørgsmål men hvad gør jeg hvis jeg finder ud af at den sender til nogle af pærene?
    hvordan vil jeg få den til at stoppe med det?


  • #4   8. apr 2012 STOP!!! Det allerførste du gør er følgende:

    1: Åbn motorhjelm, sluk alt elektrisk, og luk dørene så loftslyset ikke brænder.

    2: Sæt et 10A multimeter i serie med stelledningen til batteriet, altså afmonter ledningen fra batteriet, og sæt multimeteret imellem batteri og stelledning.

    3: Er der forbrug over 40mA / 0,04A? Hvis nej, så har du en generatorfejl. Hvis JA, se step 4.

    4: Pil en sikring ud en efter en i sikringsboksen indtil forbruget forsvinder. Husk at sætte sikringerne i igen efterhånden da du ellers ikke kan huske hvor de sad.

    5: Når du finder den rigtige sikring, så skriver du herinde igen:-)


  • #5   8. apr 2012 Det lyder bare sjovt at det kun er når du har kørt. Er der ikke noget problem hvis den har stået stille et par dage?

    En generator kan også sagtens give en korrekt ladespænding uden at give en ladestrøm, og det kan ikke ses på ladelampen. For at tjekke om dét er tilfældet, skal du bruge et DC-tangamperemeter, starte motoren, tænde for alt elektrisk du overhovedet kan komme til. Dvs. El-bagrude, tågelys bag og for, fjernlys, kabineblæser på højeste trin osv.
    Her skal generatoren lige efter en start gerne lade op imod den mærkestrøm den er opgivet til. Eksempelvis 60A.


  • #6   8. apr 2012 Ladestrømmen skal selvfølgelig måles ved forhøjet tomgang (ca. 2000 omdr/min.)

  • #7   8. apr 2012 jeg har kun haft bilen et par dage så den har ikke rigtig holdt stille. men jeg takker for svarene. jeg har nu lidt at gå efter og kan forhåbentlig få hjælp med det rigtige værktøj her i eftermiddag. OO==[][]==OO 4ever ! jeg skriver selvfølgelig når jeg har fundet årsagen til strøm tapperiet smiley

  • #8   8. apr 2012 Super Martin:-) Held og lykke med fejlfindingen, jeg venter i "spænding" smiley

  • #9   8. apr 2012 og tak for den nemme beskrivelse. her kan selv jeg være med uden at have voldsom forstand på det smiley

  • #10   8. apr 2012 Alle mulige tegn 4ever, takker for din dejlige nemme guide, den har jeg kigget længe efter, mit batteri er nemlig også altid afladet hvis det sidder i bilen natten over, jeg tager det altid med ind om aften. Og mit er næsten altid helt afladet hvis det sidder i bilen om natten, så jeg er sikker på jeg har en strømtyv et sted i bilen smiley



  • #11   8. apr 2012 Selv tak i 2:-) El-problemer, det er mig;-)

  • #12   8. apr 2012 Og til bonus-info, så køb denne lader inden næste vinter:

    http://www.batteribyen.dk/batteriopladere/bil-motorcykel-bad-lastbil/ctek-ladere/ctek-multi-xs-3600-lader-til-blybatterier-ny-udgave-1466

    Lad den sidde på batteriet en aften + nat, 1 gang i måneden i vinterhalvåret, og i har ALDRIG startproblemer. Plus batteriets levetid bliver væsentligt meget forlænget!


  • Bjorn B
    Bjorn B Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   8. apr 2012 Mitt batteri avlader også når bilen står i ro mer enn 10 dager,
    da er batteriet helt flatt.
    Min bil er en 1997 Audi A4 Quatrro 1,8 ADR 125HK
    Ampermeter viste forbruk på 150mA !!?
    Feilen var ett tåke\kjørelys, jeg tok ut releet og forbruket sank til 30mA som er normalt.
    Jeg fant dette problemet NÅ I DAG så jeg har ikke forsøkt bytte relee enda..


  • #14   8. apr 2012 jeg nåede aldrig at måle batteriet. jeg har lavet diverse ting hvor jeg havde batteriet slået til en 12V lader fra thansen, og da jeg var færdig var laderen slukket og bilen var helt død.. så i mit tilfælde var det batteriet der bare ikke kunne mere. jeg fik lavet en elrude og da jeg kørte den ned for at teste var batteriet 75% ladet op og efter jeg havde kørt vinduet op, var den helt flad igen og skulle lade forfra. og lidt efter gik batteriet helt ud smiley

  • #15   8. apr 2012 Hvad er konklusionen Martin? Har du fundet fejlen, eller er det den du lige har beskrevet?

  • #16   8. apr 2012 Bjorn B> Er du endnu en person der har haft gavn af min guide?

  • #17   8. apr 2012 konklusionen er at batteriet ikke ville holde strøm fordi den var ved at dø helt. den kunne ikke holde til opladningen smiley så jeg måtte få en kammerat til at komme forbi så vi ku smide et par startkabler på svinet så jeg kunne låse mine døre smiley

  • #18   9. apr 2012 Okay. Men så må du jo have fat i et nyt batteri så du kan finde den afladningssynder..

  • #19   9. apr 2012 jeg tror ikke der var en afladningssynder, jeg tror nu bare det var fordi batteriet ikke ku holde på strømmen fordi det var ved at være helt defekt

  • #20   9. apr 2012 Du skrev da at det kun var 3 mdr. gammelt?

  • #21   9. apr 2012 da vi købte vores galant fik den monteret et sprit nyt boch batteri, da vi kom hjem efter ca 25 km på motorvejen kunne bilen ikke starte, aftalte med forhandleren at vi kørte en tur på omkring 75 km (han gav benzinen he he) og samme skete, den ville ikke starte.
    problem:
    det het nye batteri var defekt, nyt på og ingen problemer, og det er 3 år siden nu det blev skiftet.


  • #22   9. apr 2012 ja batteriet er ca 3-4 mdr gammel. bilen er lige købt men sælger har kvittering på den så jeg går ud fra de bytter uden problemer smiley

  • #23   9. apr 2012 Ja hvis du ikke selv er skyld i det defekte batteri (afladning). Det holder sådan et batteri ikke til ret længe. Du bør udbedre den afladningsfejl før du bytter batteri. Ellers er det jo bare forfra igen. Mon ikke også der er en grund til at batteriet er skiftet for nyligt? Havde en kammerat der skiftede batteri 3 gange før han gav op og ringede til mig. Det viste sig at være en Harald Nyborg "lysforsinkelse" som var monteret oppe bag loftlampen i en Audi 80. Den åd lige 500mA. Efter jeg pillede lortet ud, var der 25mA forbrug..

  • #24   9. apr 2012 jeg kan ikke finde en afladningsfejl når jeg har et batteri der er helt dødt.. den viser ingen livstegn.. men jeg kan se om det nye batteri bliver tappet og så må jeg bruge din vejledning

  • #25   9. apr 2012 alle mulige tegn 4ever - jeg sender dig lige et PM her i løbet af i aften, når jeg får lidt mere tid end bare lige 5 min, har nogen spørgsmål, jeg tror du er mand til at svare på

Kommentér på:
bilen aflader batteriet

Annonce