16.193 visninger
|
Oprettet:
bilen aflader batteriet {{forumTopicSubject}}
VW Vento
Forholdsvis nyt batteri (3 mdr).
problemet er at batteriet simpelthen er fladt hver gang jeg har kørt.
Generatoren virker som den skal.
Den smider de ca 14 volt fra sig.
Det virker som om batteriet ikke tager imod den strøm fra generator eller også er der noget der aflader batteriet konstant. jeg kan ikke rigtig se nogen løse ledninger fra generator til batteri?
hvad kan der være galt? jeg er tom for idéer
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.738
Sluk bilen - af med pærene en efter en og mål om der er forbrug. Glem ikke også parkeringslyset, hvis det er en tåbe der har monteret det i sin tid.
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
det er måske et meget dumt spørgsmål men hvad gør jeg hvis jeg finder ud af at den sender til nogle af pærene?
hvordan vil jeg få den til at stoppe med det?
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
1: Åbn motorhjelm, sluk alt elektrisk, og luk dørene så loftslyset ikke brænder.
2: Sæt et 10A multimeter i serie med stelledningen til batteriet, altså afmonter ledningen fra batteriet, og sæt multimeteret imellem batteri og stelledning.
3: Er der forbrug over 40mA / 0,04A? Hvis nej, så har du en generatorfejl. Hvis JA, se step 4.
4: Pil en sikring ud en efter en i sikringsboksen indtil forbruget forsvinder. Husk at sætte sikringerne i igen efterhånden da du ellers ikke kan huske hvor de sad.
5: Når du finder den rigtige sikring, så skriver du herinde igen:-)
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
En generator kan også sagtens give en korrekt ladespænding uden at give en ladestrøm, og det kan ikke ses på ladelampen. For at tjekke om dét er tilfældet, skal du bruge et DC-tangamperemeter, starte motoren, tænde for alt elektrisk du overhovedet kan komme til. Dvs. El-bagrude, tågelys bag og for, fjernlys, kabineblæser på højeste trin osv.
Her skal generatoren lige efter en start gerne lade op imod den mærkestrøm den er opgivet til. Eksempelvis 60A.
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2012
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 68
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
http://www.batteribyen.dk/batteriopladere/bil-motorcykel-bad-lastbil/ctek-ladere/ctek-multi-xs-3600-lader-til-blybatterier-ny-udgave-1466
Lad den sidde på batteriet en aften + nat, 1 gang i måneden i vinterhalvåret, og i har ALDRIG startproblemer. Plus batteriets levetid bliver væsentligt meget forlænget!
jun 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
da er batteriet helt flatt.
Min bil er en 1997 Audi A4 Quatrro 1,8 ADR 125HK
Ampermeter viste forbruk på 150mA !!?
Feilen var ett tåke\kjørelys, jeg tok ut releet og forbruket sank til 30mA som er normalt.
Jeg fant dette problemet NÅ I DAG så jeg har ikke forsøkt bytte relee enda..
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.375
problem:
det het nye batteri var defekt, nyt på og ingen problemer, og det er 3 år siden nu det blev skiftet.
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2012
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 68
bilen aflader batteriet