{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

E36 motor skifte. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer at få lavet min bmw selv og skifte motor på den.

Motorkode: 164E2 / M43B16 den er fra 98.

Har nu fundet en fra 95 men ved ikke motorkoden eller noget ud over at det er en M43B16 motor.

Er det bare om at skifte ledningsnettet og sytyreboksen også skulle det spille ?

Altså vi snakker om de kabler der går under forruden og hen til sikringsboksen samt styreboksen som gemmer sig bag batteriet ?

Kom med lidt hjælp fra dem der har prøvet det før. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E36 motor skifte.
  • #1   16. maj 2012 Du skal ikke flytte nogle ledninger, du skruer bare stikket løst . Et rundt stik der sidder modsatte side af batteriet.

• #2   16. maj 2012 Ja stikket skal skrues af, det runde plastik, dem er der 2 af en i hver side, til motorstyring osv. Men, selve motoren har jo diverse sensore og kabler på sig som er forbundet til styringsboxen og de kabler går langs forruden der i bunden. De kabler tilhører til motoren , er det ikke nemmest at tage kablerne med fra den motor man vil skifte over i også styringsboxen ? det er nemmest ikke ?

• #3   16. maj 2012 Kom så er der ikke flere der kan være med her ?

• #5   16. maj 2012 Okay, hvad med min styringsbox? Den skal heller ikke skiftes eller hvad ?

Dvs KUN motor ingen lednuinger skal der pilles ved med mindrer at man skifter til en motor som styringsboxen ikke passer til, dvs strrer motor eller anden motorkode +

Kommentér på:
E36 motor skifte.

Annonce