574 visninger
|
Oprettet:
E36 - skifte indsugning.. {{forumTopicSubject}}
Har en e36 coupe med 323 motor, og kunne godt tænke mig lidt mere power..
Kan jeg sætte en m50b25 indsugning på uden at ændre andet? Og vil jeg overhovedet kunne mærke forskel?
På forhånd tak.
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 608
jan 2004
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 515
Jeg har lige lavet en billede serie herinde, som viser hvordan man gør det..
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.667
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 144
jan 2004
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 515
jan 2004
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 515
Har selv haft en 323i.. Der lavede vi engang en lille test på rullefelt.. Målte den på 95 oktan.. Der gav den 166 hk også kørte vi den nogle gange på 98 oktan.. 186 hk.. 20 hk kun på benzin kvaliteten..
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.667
Har allerede bananmanifold og komplet 328 udstødning med scorpion Bagpotte
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 825
jan 2004
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 515
Men på højt ydende biler er forskellen gerne større på oktan tallet..
Kan huske min bror byggede en e30 316, som han byggede helt om til 2,1l og med turbo.. Da han solgte den, havde den 530 hk, og en dag kom ham det havde købt den, og han syntes ikke den gik som den skulle.. Det viste sig at det var fordi han havde skiftet luft filter.. Der lå en del af problemet.. Der manglede dog 50 hk.. Der blev rodet en del.. Så viste det sig at han kørte på, dengang shells v-power som var 97 oktan.. Så blev der hentet 98 oktan.. Der lå 50 hk i den ene oktan..
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 608
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Når du her har en ældre, og måske ikke helt up to date motor, så kan den variation være større, som her, hele 50hk.
Omregnet til hvad den reelt har når du kører på vejen er tallet jo nok lige stort nok, men på et miljø som et felt, så kan det sagtens lade sig gøre.
Dermed også sagt at hvis du f.eks steg endnu en oktan, kan det være det gain er = 3 hk eller måske kun en enkelt.
Det er lidt som at klø sig, det kan være helt fint at blive kløet et sted, men når man så kommer op af ryggen og rammer "the spot" så er det orgasmisk dejligt, og går man længere op så er det bare alm. igen.
E36 - skifte indsugning..