{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E36 - skifte indsugning..
  • #1   27. okt 2013 Kom en 2,8 L i hullet smiley

  • #2   27. okt 2013 ja det vil du helt sikkert.. husk at den også skal mappes ind også..
    Jeg har lige lavet en billede serie herinde, som viser hvordan man gør det..


  • #3   27. okt 2013 Horst, fik du virkelig 30hk ud af det swap? ;O

  • #4   27. okt 2013 Ja skift den indsugning, manifoldet skal dog modificeres, men bedre udstødning oveni skulle du nemt kunne komme over 200hk

  • #5   27. okt 2013 Ja, men de 14 hk af dem, var da den blev mappet ind.. Ellers køre den alt for maget oppe over 5000 omd.. Det er en helt anden motor nu.. Sådan en 328 er jo en noget død sag.. Så nu sker der jo bare lidt smiley


  • #6   27. okt 2013 Og det er selvfølgelig på ordenlig benzin.. 99 oktan..
    Har selv haft en 323i.. Der lavede vi engang en lille test på rullefelt.. Målte den på 95 oktan.. Der gav den 166 hk også kørte vi den nogle gange på 98 oktan.. 186 hk.. 20 hk kun på benzin kvaliteten..


  • #7   27. okt 2013 Arh, en 323 er opgivet til 170hk, hvorfor skulle det give 16-20 hk bare kun ved at bruge et oktantal der er 3 højere end normalt?

    Har allerede bananmanifold og komplet 328 udstødning med scorpion Bagpotte smiley


  • #8   27. okt 2013 mamhun, det kan den nu sagtens hvis motoren ikke er i tip top stand, så er det skam ikke umuligt.

  • #9   27. okt 2013 Rullefeltet kan vise for meget, men det betyder ingenting når man kan se så stor forskel på to målinger,

  • #10   27. okt 2013 Hvis du læser i den BMW manual der følger med, så skriver de også at de 170 hk er opgivet på 98 oktan banzin, og at din økonomi og effekt vil falde hvis du fylder lavere oktan på.. Jeg må indrømme at de 20 hk selv overraskede mig.. Men nu køre 323i og 328i til forskel fra feks 325i med siemens motorstyring, og den er bedre til selv at stille sig ind med tændningen alt efter hvor god benzin kvalitet der kommer på, dog inden for nogle begrænsninger..
    Men på højt ydende biler er forskellen gerne større på oktan tallet..
    Kan huske min bror byggede en e30 316, som han byggede helt om til 2,1l og med turbo.. Da han solgte den, havde den 530 hk, og en dag kom ham det havde købt den, og han syntes ikke den gik som den skulle.. Det viste sig at det var fordi han havde skiftet luft filter.. Der lå en del af problemet.. Der manglede dog 50 hk.. Der blev rodet en del.. Så viste det sig at han kørte på, dengang shells v-power som var 97 oktan.. Så blev der hentet 98 oktan.. Der lå 50 hk i den ene oktan..


  • #11   27. okt 2013 Horst, 50 hk pr oktan lyder som et eventyr....

  • #12   27. okt 2013 Steffen H - nu er det jo altså ikke liniært, altså du får ikke 50 hvergang du får 1 oktantal, sådan skal det ikke ses, men iht. en måling kan et oktantal sagtens lave en variation nok, hvis man går fra under indkørsel til indkørsels oktan. Det er meget kendt i tunings industrien verden over at den rette brændstof kan give rigtig meget i visse situationer.

    Når du her har en ældre, og måske ikke helt up to date motor, så kan den variation være større, som her, hele 50hk.

    Omregnet til hvad den reelt har når du kører på vejen er tallet jo nok lige stort nok, men på et miljø som et felt, så kan det sagtens lade sig gøre.
    Dermed også sagt at hvis du f.eks steg endnu en oktan, kan det være det gain er = 3 hk eller måske kun en enkelt.

    Det er lidt som at klø sig, det kan være helt fint at blive kløet et sted, men når man så kommer op af ryggen og rammer "the spot" så er det orgasmisk dejligt, og går man længere op så er det bare alm. igen.


Kommentér på:
E36 - skifte indsugning..

Annonce