{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.403 visninger | Oprettet:

T4 bremser stadig skævt, efter nye dele {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. har haft me t4 til syn. og den bremsede snor lige på for hjul. men 40% bag på.. så skilte det ad, smurte op ovs.. det kørte bare godt.. nå.. det kørte jeg så med i 14 dage.. havde ikk hjulpet.. nå ned på vw.. kom hjem med en ny kaliber til bagi.. så på med tang på slangen. og skifte. og lufte ud, og det.. når, så da jeg kommer ud og køre. kan jeg mærke pedalen er blevet mærkelig,, tar først langt nede. hmm. tramper hårdt på den.. og ja, den blokkere KUN det venstre baghjul. pis os.. så køre hjem igen.. tjekker beholder, jo der nok på.. hmm, så det udluftning, ned på ryg og igang, 30 tryk på hvert forhjul, og ingen luft kom der ud.. så bag på igen.. der kom så 3 luft bobler i den højre side, som er helt ny. så må den være der.. ud og køre, og træde hårdt.. ja. ventre baghjul blokere igen. og meget lidt på det ventre forhjul,, så nu er den begyndt at bremse skævt på for hjulet også...
og nu er det jkeg så spørg.. hvad fanden er der galt med den bil..... for 2 år siden, blev alt bremse system skiftet ud med nyt.
før jeg gik i gang bremsede den lige på forhjul.. og den er ikke løbet tør for væske på noget tidspunkt.. hvad gør jeg nu??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T4 bremser stadig skævt, efter nye dele
  • #1   18. jun 2012 Lyder til du har en luft lomme et sted ? Prøv og få dem til at udlufte med deres bremsevæske udlufter... Da der er tryk på jo.

  • #2   18. jun 2012 ja.. men de tar da os lige 1000kr for det.... det er prøvet en gang.

  • #3   18. jun 2012 det der er mest mærkeligt at da at den bremser skævt på forhjul, og dem har jeg slet ikke rørt. kun udluftnings skruen...
    jeg tænkte på hoved cyl? den er 2 år gammel. ate


  • #4   18. jun 2012 Vidste jeg sku ikke det kostede, i så fald har de da taget tøven på dig! .. Bare fordi den er 2 år gammel har ikke noget at sige. Har du kørt dine bremser heelt i sænk inden udskiftning ? For så kan den nemlig godt ske at prikke hul i membranen ude i hoved cylindren.. Derved kan den ikke styre trykket ordentligt ji

  • #5   18. jun 2012 Og har endda lavet mange t4'er og brugt vw's udluftningens apparat... Har været på et vw værksted s...

  • #6   19. jun 2012 sidste sommer sprang en slange, og der jokkede jeg den helt i bund. men har virket, for skiftede bare bremseslangen. det først nu her efter jeg har skiftet en bagkaliber, fordi skraberingen invd var utæt.



  • #7   19. jun 2012 har lige været ude og låse alb ventil så den var "fuld lastet" og luftet ud igen. ingen luft kom der.. er ved at hive håret af mig selv.. har aldrig oplevet disse problemmer før.
    køre på vw i morgen og for dem til at sætte tryk på systemmet. og så overvejer jeg at få ny hoved cylender på, den koster kun 400kr ved krogslund.dk


  • #8   19. jun 2012 Hej. Jeg har været ude for(på Audi 100) som har 2 stempler i lastventil, at det ene sad fast og gjorde at bilen bremsede møgskævt på baghjul 30-40%. Jeg fandt først fejl efter en masse udluftning og udskiftning af bremseslange. Lastventil kunne skilles ad og renses. Bare et indspark til fejlsøgning. Mvh. Gert

  • #9   19. jun 2012 jeg takker.. jeg ved ikke om der sidder 2 i den her.. den er dog kun 2 år gammel. og køre virkelig godt op og ned. men har de 40% forskel . men nu har jeg bestilt nye skiver og klodser. da synsmanden idag sagde til mig, "som er tidligere mekaniker" at belægningen kunne ha mistet noget af sin styrke i henhånd til bremsning... så nu kommer der nyt på.

  • #10   7. feb 2015 hej jeg har samme problem med min vw T4 fra 97, men på min er der ATE. altså en automadisk lastventil. men hvad gjore du ken for det kom til at virke 100%.

Kommentér på:
T4 bremser stadig skævt, efter nye dele

Annonce