{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.232 visninger | Oprettet:

Partikelfilter {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en peugeot 407 sw og så vidt jeg kan regne ud så renser den partikelfilteret en gang pr tankning ca. Den falder i km/l og lyden bliver mere hul. Mit spørgsmål lyder så på om filteret har bedst af at man tar nogle omdrejninger imens det står på eller om man skal fortsætte kørsel som normalt???

Derudover har en partikelfilter vel en levetid og skal skiftes efter x antal km. MEN det er vel ikke nødvendigt og skifte så længe bilen ikke brokker sig og den kan gå gennem syn med det ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Partikelfilter
  • #3   23. jun 2012 Købte bilen for 3 mdr siden hvor den fik service og har kørt ca 12k km

Har ikke tjekket instruktionsbogen..... har ikke såååå meget tillid til den da der stod at bilen kørte mest økonomisk mellem 110 - 130 km/t

• #4   23. jun 2012 Troede ikke et filter blev fyldt .... bliver det ikke renset med det eolys væske?? og bliver så bare slidt?

• #7   23. jun 2012 Ved ikke hvor langt den har kørt med filteret. Bilen har haft en ejer med fuld service bog og kørt 240k km. Så vil tro det blev skiftet ved de 170/180k km som jeg har læst rundt omkring er normalt....

• #8   23. jun 2012 på min 207 fik den påfyldt væske ved 110000 og man regner med at den kan køre omkring 150000 på et filter, man kan dog forlænge levetiden væsenligt med en filterrens, regner med at give min det når den har gået 140000 det er en 1,6 hdi 110

• #9   23. jun 2012 okay.... men det kommer vel også an på hvordan man har kørt mht skift af filter. Mange lange ture forlænger vel levetiden, da filteret bliver renset bedre.... eller ??

• #10   23. jun 2012 Er der nogen måde man kan se på bilen om der er skiftet partikelfilter? Har kigget i servicebog og der er der ikke stemplet ved skift af partikelfilter :S

Men det kan da næsten ikke passe den ikke har fået det skiftet efter 240k km??

• #12   23. jun 2012 Købte bilen ved 238k km. Burde sælger ikke ha informeret om at filteret skulle skiftes eller bare skiftet det inden handel. Er det noget man kan brokke sig over efter 3mdr 100% garanti periode er overstået?

• #14   23. jun 2012 Hvis fabrikanten af bilen anbefaler at man skifter ved 240k så gør man da det. Det samme gælder da remme o.l.
    Man følger foreskrifterne for at vedligeholde sin bil og det må han da gøre opmærksom på !!!

• #16   23. jun 2012 Har lige snakket med tidligere service værksted som kunne se der var udskiftet filter ved 136k, så det sku være i orden. Men han mente snart der sku påfyldes væske. Nogen steder der er billige og få det gjort? Ku evt ta det med et service og presse prisen lidt der hvis muligt

• #17   23. jun 2012 autobutler.dk der kan du oprette dig som bruger og så skriver du hvad du skal have lavet og så kommer der tilbudt fra mindst 5 værksteder

Kommentér på:
Partikelfilter

Annonce