{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Nicolas A
Nicolas A
Tilmeldt:
11. dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Computertest - er motoren DØD???!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg fik lavet en computertest ude hos en kammerat uden at han selv har så meget forstand på det. Computertesten fandt tre fejl på min POLO fra årgang 2002 med 1,9 TDI.

Fejlkode 1 :17911
- Belastningssignal fra generator terminal DF; usandsynligt signal
- Intermittent

Fejlkode 2: 18075
- Injektorventil cylinder 2; kredsløb fejlfunktion
- Intermittent

Fejlkode 3: 16685
- Cylinder 2, fejltænding detekteret
- Permanent

Bilen hakker i noget tid og motoren lyder heller ikke rigitg. Den tager ikke rigtig fat når man holder speederen i bund. Efter 10 min. hvor bilen får en lille pause + sluk og tænd så køre den igen som den plejer.

Har bl.a. fået af vide at motoren skal udskiftes. Hvad siger i ??? Jeg har ingen forstand på biler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computertest - er motoren DØD???!!
  • #1   9. jul 2012 Haha

    Kør den dog på værksted?


  • #2   9. jul 2012 Dysen på cylinder 2 trænger til renovering eller udskiftning ifølge testen. Den kan sagtens foresage den dårlige motorgang.

  • #3   9. jul 2012 Er det en pumpe dyse motor ?

  • Nicolas A
    Nicolas A Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   9. jul 2012 FÆLLES:
    Det skal lige siges at der sidder chip tuning i bilen - bilen er købt sådan 1,5 år siden. Kan det have betydning for bilens fejl?

    Martin G:
    Alle de mekaniker jeg kender er desværre på ferie. Jeg har fået en firmabil som jeg bruger pt.

    Honda:
    Ok, tak for din info. Men en af mine kammerats far påstår at hele motoren skal udskiftes - det passer ikke helt vel? Han mener at det er alt for besværligt at udskifte en cylinder. Hvad koster dysen ca?

    NIkolaj J:
    Godt spørgsmål.. Det er en polo fra 2002 (runde lygter) 1,9 TDI motor. Jeg kan ikke rigtig sige andet om den.


    TAK FOR JERES INDLÆG


  • #5   9. jul 2012 Du skal bare have rep eller skiftet dysen på cylinder 2. Ikke andet.

    Din kammeratskab far aner vist intet om biler for det er noget vrøvl Han har fortalt dig.


  • Nicolas A
    Nicolas A Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   9. jul 2012 Dennis K:
    Tak for din kommentar - det håber jeg det er!! Vender lige tilbage når jeg får den gennemtjekket af en mekaniker.

    Thomas K:
    Jeg fik ham til at slette fejlene, men den hakker stadig. Så nu står den foran døren og slapper af indtil da.



Kommentér på:
Computertest - er motoren DØD???!!

Annonce