{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.675 visninger | Oprettet:

EGR og trækkraft fejl - Golf 5 1,9 TDI 105hk {{forumTopicSubject}}

Vores Golf 5 1,9 TDI 105hk fra 11/04 har pludselig fået en fejl jeg ikke lige kan fixe.

Den trækker som en suge diesel eller dårligere. Motorgangen er meget grov og den bliver værre og larmer mere når den skal arbejde.
Jeg har læst fejl ud på den.

16683 Ladetrykregulering

16785 udstødningstilbageføringssystem gennemstrømming for svar

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Reduced Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Reduced Power Output/Engine running rough
Increased Emissions
Possible Causes
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Flow restricted/clogged
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve stuck closed/leaking/faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve faulty
Exhaust Gas Recirculation (EGR) System faulty
Possible Solutions
Check/Clean Exhaust Gas Recirculation (EGR) System
Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
Jeg tror at fejl på lade trykket er kommet pga. den selv drossler ned pga. EGR fejl.

Jeg har renset EGR ventilen oppe i indsugningen og haft en vakuum suger på. Den kører fint op og ned nu. Jeg har ikke tjekket mens at motoren kører. Men det hjalp intet.

Jeg har tjekket turboen på indsugning side. Den drejer fint rundt. Jeg har tjekket alle indsugnings og udstødnings rør jeg lige kunne komme til, og umiddelbart fejler ingen noget.

Hvad kan fejlen ellers være, og hvad skal jeg tjekke?

Tlf. 28151373

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EGR og trækkraft fejl - Golf 5 1,9 TDI 105hk
  • #1   10. jul 2012 Kontroller at den kører egr i tomgang. Det lyder som om i har mårskader på jeres vaccumslanger. kontroller disse.

• #2   10. jul 2012 Tja, det var en mulighed. Den kunne måske også forklare den grove motorgang. jeg må lige prøve at løsne den fra turboen imorgen og se om det giver noget mere blæs.
    Jeg tror kun det er en katalysator. Men den sidder helt oppe ved turbo som et partikelfilter. Hvordan kan jeg se forskel?

• #3   10. jul 2012 Det er helt sikkert den slange der går til turboen, tjek den.... Ellers er der armen på turboen som sider fast, men tror mest på slangen, og den kommer med fejlen på EGR ventilen fordi der ikke kommer nok luft igennem LMM. og motorstyring kan kun se det skulle kunne være EGR ventil ikke åbner, selv om den gør, det er lidt teknisk,

• #4   10. jul 2012 Claus: Jeg har kun renset selve den "nål" der kører op og ned lige bagved "gasspjældet" i indsugningen. Er der flere steder der skal renses?

Søren: Vaccumslangerne er tjekket og iorden. =) De er nu heller ikke så lange. Men jeg vil prøve at starte den op og se om den kører op og ned i tomgang.

• #5   10. jul 2012 Thomas: Jeg har været nede og rykke lidt i pinden til wastegaten, den kunne give sig meget lidt, men jeg lå også med den op bukke da jeg ikke kunne få den over en grav/lift i dag. Er det indsudnings slangen til turboen du mener? Den er iorden. Den er tjekket da jeg pillede den af for at tjekke om turbo kunne dreje rundt.
    Hvor meget skal wastegaten kunne give sig? Syntes ikke jeg kunne meget mere end 5 til 10mm, men jeg lå også dårligt og havde ingen magt. Vil mene at den skal kunne give sig mere. Ellers må jeg også prøve med Vaccum suger på den imorgen.

• #6   10. jul 2012 Der går en slange fra wastegaten til ventilblok den bliver hullet.

• #7   10. jul 2012 Thomas: Det vil jeg lige tjekke. smiley

Claus: Det viste jeg da enligt godt. Jeg kender godt til regenerering fra når vi laver det på lastbilerne. Det er lidt voldsomt. smiley Men det er kun alm. katalysator på min så. Vi har kørt ca. 40 til 50km i den med problemet, men det kan selvfølgelig stadig være delvis lukket.

• #8   10. jul 2012 Vil sige med næsten 100% sikkerhed at det er et vakuum problem. Den melder fejl på ladetryk, hvilket er vakuum aktiveret. Den melder fejl på egr ventil der også er vakumm aktiveret. Den kan se på HFM at der den ikke suger mindre når den aktiverer egr. Og den kan se på map sensor at ladetryk er for lavt. Så går den i nødprogram, og du mister trækkraft.

• #9   10. jul 2012 Hvad er HFM? Hvis det kun var et vakuum problem det gør alt det. Vil den så stadig larme kraftigere og have en mere grov motorgang? Jeg går lige tjekket alle vakuum slanger igen imorgen. Ellers må jeg prøve at låne sådan en ny vakuum boks et sted eller prøve om jeg kan mærke at den suger vakuum. Evt. forlænge slangen ind i bilen til wastegaten og mærke om den suger når jeg kører. Tak for tippet Henrik. smiley

• #10   20. jan 2014 kontakt www.landberg.dk - alle min fejl var væk - han lavede en chip + noget med EGR. smiley så nu køre den som en drøm.

Kommentér på:
EGR og trækkraft fejl - Golf 5 1,9 TDI 105hk

Annonce