Aktivering af fartpilot i Ford Fiesta fra 2009 {{forumTopicSubject}}
Hej forum
Er der nogen herinde der har adgang til en ford VCM tester ? og har lyst til at hjælpe mig ?? (gerne mod betaling)
Jeg er i gang med at eftermontere og aktivere den originale fartpilot i min fiesta 1.4 TDCI.
Jeg har allerede rattet med fartpilotkontakterne monteret og forbundet -købt hos en hugger. Og nu mangler jeg bare en til at hjælpe mig med at uploade en modificeret asbuild.xml konfigurationsfil til bilens computer.
Det skal helst gøres med fords originale VCM + IDS tester og software, og jeg har en udførlig beskrivelse af hvordan det skal foregå.
Konfigurationsfilen har jeg købt af en gut, Nath, fra den engelske ford owners club for £25 og den er lavet specifikt til min bils VIN.
Hans kontaktoplysninger kan ses i slutningen af den her youtube video:
http://www.youtube.com/watch?v=DpKRoaFTNrg
Nath var i øvrigt meget behjælpelig med at forklare hvordan man tjekker om den nødvendige kabling er tilstede omkring ratstammen o.s.v.
Jeg kører til sydtyskland på fredag, så det kunne være *virkeligt* rart med fartpilot på turen
Mange hilsner
Anders B
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Slet ingen med adgang til en ford tester? jeg kaster gerne nogle grønne af den ene eller anden slags efter tid/ulejlighed
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 997
Aktivering af fartpilot i Ford Fiesta fra 2009