{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.223 visninger | Oprettet:

Skift af brændstoffilter på peugeot 206 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige haft min peugeot 206 til service og de fortalte mig at det snart var tid til skift af brændstofpumpe (ved hvert 70000km). Er det noget der er til selv lave eller er det det alt for bøvlet. Jeg er selv håndværker, så hænder sidder hvor de skal.

Ville være super med lidt fif, evt en guide?

Køretøjet er en 1,4 Hdi fra 2005

Venlig Hilsen

Frank Roi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af brændstoffilter på peugeot 206
  • #1   16. jul 2012 Brændstofpumpen??

    Mener du ikke filteret?


  • #2   16. jul 2012 Der står også filter i overskriften smiley

  • #3   16. jul 2012 Og filteret er lige til at skifte.

    Den sidder på højre side af motoren. Røret der går om til luftfilterkassen skal af, og så kan du ikke undgå at se den.

    Så bare af med stik, brændstofslanger, vacuumslanger som sidder på filteret.

    Der sidder på det gamle filter, en lille beholder som du skal have flyttet med over på det nye filter. HUSK nye pakninger. Når alt er samlet igen, skal du pumpe på den lille pumpebold der sidder under motordækslet. Det skal du gøre indtil den bliver hård.


  • #4   16. jul 2012 Der menes filteret, skrivefejl.

    Det lyder til at have med at gøre. Skal der bruges noget specialværktøj? og er det en reservedel, som skal være original ?



  • #5   16. jul 2012 Behøver skam ikke være original.

    Nej. intet specialværktøj.


  • #6   16. jul 2012 Super. Vil lige ringe og hører Peugeot ang. pris. For hvis der ikke er det store til forskel, kan man jo lige så godt vælge original.

    I skal have mange tak for jeres tilbagemeldinger.



  • #7   18. jan 2019 #3 Jeg måtte nu også afmontere batteriet og batterikassen - det kunne man nu godt have lavet lidt mere smart, så filteret kun sad med 1 skrue og bare kunne vippes op og udskiftes uden man behøvede afmontere hverken luftfilterdæksel eller batterikasse.

Kommentér på:
Skift af brændstoffilter på peugeot 206

Annonce