{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.745 visninger | Oprettet:

Skift af slavecylinder {{forumTopicSubject}}

Godaften. For nogle dage siden valgte min slavecylinder af stå af. dvs. at hver gang jeg skulle skifte gear, så skulle der pumpes på livet løs på koblingen. Dette kørte jeg heldigvis kun ca. 20km med (primært landevej) før jeg var hjemme.

Dog var jeg så heldig at have en reserve slavecylinder liggende fra et S14 frontcut. Den blev så monteret uden de store problemer og koblingen blev luftet ud. Men koblingspedalen er stadig blød, og nogle gange skal den lige børste lidt tænder når den skal i bakgear, samt at pedalen er rimelig blød i forhold til hvad den var før (kører med en ukendt exedy kobling)

Hvad kan årsagen til dette være?
Den er luftet ordentligt ud. Både på selve slavecylinderen, men også på det kølingsloop som sidder på indersiden af højre vange.
Og den er ikke utæt nogle steder



Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af slavecylinder
  • #1   3. aug 2012 har i prøvet at pumpe væsken tilbage nede fra cylinderen ? har oplevet nogle gange at der stadig kunne være lidt luft i selv om at den var luftet godt ud

  • #2   3. aug 2012 Nej, det har vi ikke. Men hvordan gøres det?

  • #3   3. aug 2012 Det kan gøres ved hjælp af en stor sprøjte, eller pumpe til at presse væsken baglæns, og evt. luft i systemet kommer op til påfyldningsbeholderen. Det skal selvfølgelig være helt tæt, så der ikke kommer luft med når der presses baglæns.
    Der findes også professionel udstyr til fårmålet, men det lyder det ikke til du/I har adgang til.
    Jeg har brugt en stor sprøjte hundrede vis af gange til bl.a udluftning af kobling og bremser på motorcykler.


  • #4   3. aug 2012 Næste gang så skift gear uden kobling (så skal du ikke pumpe på livet løs ) smiley

  • #5   3. aug 2012 Dækmanden 6630
    Har du et link til hvor man kan købe sådan en sprøjte?


  • #6   3. aug 2012 Har købt en på apoteket, dog uden kanyle smiley de fåes ret store, tror det er en 100 ml jeg bruger.
    Også et stykke slange på fra sprøjten og til udluftningsskruen på slavecylinderen. Sug først bremse/koblingsvæsken op i sprøjten, derefter vend sprøjten med slangen op og tryk luft bobler ud. Lidt ligesom en narkoman gør når de skal fixe smiley
    På med slangen på udluftningskruen og løsne den lidt og pres væsken stille og roligt baglæns op i påfyldningsbeholderen. Husk at skrue låget af påfyldningsbeholderen.
    Håber du får det til at virke.
    God fornøjelse


  • #7   3. aug 2012 Det er selvfølgelig på udluftningsskruen på din slavecylinder slangen med sprøjten sættes på smiley

Kommentér på:
Skift af slavecylinder

Annonce