{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.636 visninger | Oprettet:

Michael O
Michael O
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Touran Hvilken motor DSG eller ej? {{forumTopicSubject}}

står for at skulle købe mig en Touran, bliver nok fra 2005 eller deromkring, er der nogen der har nogle erfaringer med hvilken motor man skal vælge og om man skal vælge DSG eller manuel? evt andre ting man skal være opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Touran Hvilken motor DSG eller ej?
  • #2   13. aug 2012 2,0, de skulle have lidt problemer har jeg hørt.

• #3   13. aug 2012 Ja, pas på med 2.0, jeg ville IKKE gøre det, jeg kan ikke lige huske problemet med dem, men det er noget med motor ihvertfald.

• Michael O
    Michael O Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   13. aug 2012 har også hørt 2,0 er hård ved DSG men har så modsat også hørt det skulle være den bedste motor og skulle køre kanon.

• #5   13. aug 2012 ville vælge en 1,9.

• #6   13. aug 2012 Hvis man vil være helt sikker, så er en 1.9 TDI med manuelt gear perfekt, det er virkelig sjældent de fejler noget.
    Men hvis der skal lidt mere krudt i, så ville jeg tage en 2.0 TDI 140 HK, det ville dog være bedre hvis man fik den i den faceliftede model, da de har forbedret lidt på motorerne over tiden.
    DSG, hvis service er overholdt, og de har fulgt vedligehold af gearkassen til UG, så burde det ikke være et problem.

• #7   13. aug 2012 gear kassen på en 2,0 TDI DSG kan ikk holde. og det koster meget hvis den skulle gå i stykker og lige ledes topstykket på de 2,0 TDI har det med at blive skæve. så ville klart vælge en 1,9 TDI bare med AUT eller MAN og uden DSG.

• #8   13. aug 2012 2.0 140HK'erne har problemer med lejet går i turboen og benzinpumpem ikke kan klare presset
    og har kun hørt at DSG er til bedstemor kørsel, da min kæreste havde en turan 2.0 140'er der gik begge dele og dysser TIT desværre! så fik vi en tiguan, bare 2.0 140 - 4 motion med dsg. fik skiftet gear kasse 2 gange på 150.000km pga kørsel med hestetrailer, så fik vi 170hk gearkasse på og chip, og mærkeligt nok så gik det MEGET bedre, men bare min oplevelse af dem

• #9   13. aug 2012 jeg har en Touran 2,0 140 hk, med manuel gear som også er chippet. jeg skiftede svinghjul og kobling da jeg fik den som det første, da det er et svagt punkt på dem, men bilen køre helt kanon og jeg har ikke noget at skulle brokke mig over, og med chip skal der faktisk lidt af en familiebil til at følge med.

• #10   13. aug 2012 Tja, min Touran havde fået ny turbo og svinghjul lige inden jeg fik den og den slog sgu ikke en prut forkert på det godt og vel år jeg havde den, ej heller i gearkassen. Så pas på med at tro for meget på stormen i det glas vand der er BG.
    Jo, Touran har nogle børnesygdomme, men der kører satme også modbydeligt mange af dem rundt, uden nogle problemer.
    Men turbo og svinghjul er nogle kedelige regninger at få, så hvis muligt, så find en hvor det er blevet skiftet. Og DSG skal skifte blødt og have fået service for hver 60000 km.
    Og bedstemorkørsel ved jeg ikke lige - det er en diesel, forventer folk en baneræser eller hvad? Synes da min var ganske kvik af en dieselhakker at være smiley

• #11   13. aug 2012 svinghjulet skulle være noget lort på dsg, også ruster den som bare fanden sådan en touran.

• Steffen  A
    Steffen A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #13   23. okt 2012 Jeg har touran TDI 2,0 den kører kanon ingen problemer ang. Det der nævnes her , det der har været er ren slitage som ved alle andre biler

• #14   23. okt 2012 Grunden til at man skal passe på med 2,0 tdi 140hk er som nævnt dysser og topstykket og de andre ting også selvfølgelig. Hullerne til dyserne kan blive ovale, og så bliver det dælme en dyr omgang. Hvis den eks fåes i 1,9 Tdi 130hk ville den klart være at foretrække i min verden.

Kommentér på:
Touran Hvilken motor DSG eller ej?

Annonce