{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw motor skift.
  • #1   18. okt 2012 Jamen den passe jo naturligvis i - det er klart, men motor styring og EWS skal jo med over - er ret så sikker på ledningsnettet er ens, men ikke 100% sikker ..

  • #2   18. okt 2012 ledningsnettet er nøjagtigt ens, men fik at vide at den var lige til at smide i.
    so forstår ikke hvorfor motor styring og ews skal skiftes.


  • #3   18. okt 2012 Motoren er rigtigt nok, lige til at smide i.. (Uden at love alt for meget mht. eventuelle ekstra følere, selvom jeg tvivler!)
    Det er stadig M52 begge to..

    Husk dog også lige på årgang og om den ene evt. er med dobbelt VANOS (M52TU) ?


    Men DME (motorstyring) og EWS (startspærre) SKAL flyttes med, hvis du vil have den til at trække optimalt og undgå at skulle omkode din startspærre..


  • #4   18. okt 2012 Men jo, du kan godt ligge motoren i og køre med den, uden at skifte DME og EWS..
    Dog trækker den IKKE optimalt, da din DME jo netop er til en begrænset 2.5 liters og den motor du har er en 2.8 liters
    Så data i de to motorstyringer er ikke ens.. (Blandingsforhold mm.)


  • #5   18. okt 2012 så vidt jeg ved sku den ku smides lige direkte i men ja motorstyringen skal med fra en 2.8 da den har flere heste end en 523 har (523 = 170hk & 528 = 193hk) også smid en 525i indsugning på så får du flere heste og en federe lyd ..

  • #6   18. okt 2012 Kunne ikke have sagt det bedre selv NO^DICKHILL !

  • #7   18. okt 2012 Møller > Du hentyder vel her til en M50 indsugning smiley .. Og om det er en M50B20 eller M50B25 har ikke den store forskel i effekt, selvom der er stor forskel på hullernes størrelse - der er lavet mange tests efterhånden på hvordan de indsugnigsmanifolde flow'er

  • #8   18. okt 2012 hvordan vil du flytte EWS??

  • #9   18. okt 2012 ulrik v
    Den flytter man da bare ved at tage boksen/modulet ud af bilen og sætte det i sin egen?
    Det er kodet sammen med DME'en og derfor skal EWS-boksen også meget gerne følge med når man køber en motor..

    Det er dog muligt at omkode, men skulle ikke være en nem opgave..
    Dog har jeg selv gjort det! (: - Men den bil jeg gjorde det på, var også lidt speciel..


  • #10   18. okt 2012 så skal du jo også have nøglerne med og flytte låse over for det er jo der chippen sidder i der passer til EWS, den jeg gjorde det kodede vi da bare det kostede 1 time ved den lokale bmw forhandler..

  • #11   18. okt 2012 Det er korrekt at nøglen/nøglerne så skal følge med, for at undgå kodning helt..
    Men det gør de jo så også, medmindre sælger er lidt ondsvag..

    DME/EWS sælger som et kit hos f. eks. KOED, hvor en nøgle medfølger..


    Jeg har bare læst nogle steder at når EWS og DME først er sammenkodet, så er det ikke til at omkode igen..
    Om det passer, ved jeg ikke..
    Det lykkedes mig, men BMW DIS skrev også at EWS ikke var kodet..
    (Derfor skrev jeg som jeg gjorde.. "Dog har jeg selv gjort det! (: - Men den bil jeg gjorde det på, var også lidt speciel)


  • #12   19. okt 2012 det er ingen problem og kode EWS til en anden DME, gjorde det også selv. men skrev bare det kostede en time for det er hvad prisen er normalt.. Men da fuldstændig åndsvag og købe nye nøgler, for så kan du ikke gå ind og bestille ekstra nøgler på stelnummeret længere, hvis de bliver væk.. for de kommer slebet og kodet, de skal bare initaliseres for og virke..

  • #13   19. okt 2012 Okay, jamen så lærte jeg noget nyt i dag.. (Jeg har bare læst noget andet)
    Men en timepris hos eksempelvis Jan Nygaard (hvor jeg kommer) lyder jo så også på nogle og 800kr.
    Så det er jo ikke ligefrem billigt, men dog nemt da man bare afleverer bilen..
    Og alligevel ikke.. - For de kunne ikke hjælpe mig i sin tid..
    Så derfor gik jeg selv i krig med det..

    Men jeg skriver jo heller ikke at han skal købe nye nøgler..
    De gamle kan jo også kodes ind.. - Kræver dog andet udstyr..

    Og når man bestiller en nøgle, så dur den med det samme, da man skal fremvise reg. attest og billed-ID..
    For har nemlig snakket med Jan Nygaard om det, da jeg skal bruge en ekstra nøgle, udover mine 2 med fjernbetjening, til min E36'er når jeg skal have monteret fjernstart i bilen..

    Dog kan han jo stadig bestille til sit eget stelnummer, men så skal den bare kodes til den nye EWS når den ankommer..


  • #14   19. okt 2012 i aalborg er det kun 600,- og har gjort det et par gange og kan ikke huske præcis på de gamle e36ere om den ikke skal initaliseres (tændindg til og trykke på et par knapper så centrallåsen er med, vil ikke komme med alle de små fif) men ja de er kodet til EWS og kan starte bilen og mener alle skal initaliseres når vi får dem auf munich også e36eren..

  • #15   19. okt 2012 Jeg kan godt følge dig i det du skriver.. - Men jeg kan selvfølgelig kun skrive hvad jeg blev fortalt..
    For jeg spurgte blot til den billigste nøgle til en bilalarm for at få fjernstart..
    Så kan og vil hverken be eller afkræfte noget, men hvad ville du i gåseøjne trykke på ved bestilling af en lomme-nøgle (til pungen)? (o:

    Ej, jeg tror at vi må holde her, for ikke at overtage hans emne helt - Selvom det nok er for sent..


    Det hele bundede ud i at M52B28 er lige til at ligge i, hvorefter bilen stadig kan starte men langt fra kører optimalt..
    Så DME SKAL hvert fald udskiftes..
    Hvorvidt man så udskifter EWS'en, er jo så tydeligvis forskelligt..


  • #16   19. okt 2012 tak for hjælpen.
    har ikke fået ews og styre boksen med, men har læst mig fram til at 523i og 528i før 1998 har den samme styreboks, men ved dog ikke lige med ews modulet.
    har bare snakket med en bmw mekaniker og hann sagde at det hele skulle passe lige, men man hører alt for meget og ingen siger det samme!


  • #17   22. okt 2012 Der er altid mindst 48 meninger, historier og måder om præcis samme ting.. Hehe..

    At du ikke har fået EWS-modulet med, ville jeg nu ikke være så bange for da der nok skal kunne findes en løsning på det..
    Og det er i princippet rigtigt nok at B25 & B28 er samme DME, men de indeholder jo alligevel forskellig data mht. blandingsforhold..

    Dog kan du stadig køre med den gamle DME, men bilen udnytter jo bare ikke motoren fuldt ud..
    (Om det så er sundt for motoren, ved jeg ikke?)

    Den E36'er jeg fik kodet ny motorstyring til, kørte længe med den gamle DME men hakkede specielt ved de høje omdrejninger..
    Men det kunne der så rettes på hvis jeg nulstillede værdierne i DME'en.. (Hvilket kun hjalp i alt fra 1 time til få dage)


    Men du skal selvøflgelig lige være opmærksom på årgangen af din gamle og nye motor, mht. EWS 2 eller 3 og enkelt eller dobbelt VANOS..


    Men hvis du har kontakt til en BMW mekaniker, så skulle han nu nok kunne forklare og hjælper dig igennem det hele..
    Ellers er du velkommen til at skrive til mig og så skal jeg forsøge at hjælpe med det jeg kan.. (:
    (Er ikke selv mekaniker, så alt er selv-lært)


  • #18   23. okt 2012 tak for hjælpen. ved dog ikke om den har ews 1, 2 ella 3, men ved at motoren er fra 1998 og har single vanos og min er fra 1996 og har også single vanos.

  • #19   23. okt 2012 Jeg kan ikke huske hvornår dobbelt VANOS kom.. Og samme gælder EWS 3..

    Men EWS 1 er det med sikkerhed ikke, da det sad i biler før '95
    Og de er også uden chip i nøglen..

    Så det er bare en ganske almindelig simpel startspærre der i sidste ende nok ikke dur til meget..
    En original startspærre dur nu i den forstand heller ikke til meget, da man blot kan gå ud og købe OBD2 stik (og meget andet) der deaktiverer lortet.. Hehe..


    Men jeg håber da at du finder en løsning og ellers er du velkommen til at skrive og så må vi se hvad jeg evt. kan hjælpe med..
    Jeg husker ikke så godt, men meget kan jo undersøges nærmere takket være Google.. (o:


  • #20   23. okt 2012 jeg tror at dobbelt vanos og ews 3 kom sidst i 1998 og min motor er fra midt i 1998, så min er nok ews 2, hvad så end det forskellen er.
    forstår ikke rigtigt sådan noget elektronik, men lidt forstand er aligevel.


  • #21   24. okt 2012 Det lyder nu meget rigtigt, men husker det virkelig ikke..
    Forskellen på EWS 2 og 3 er kun "småting"..

    Men de tydeligste forskelle er vidst nok at er nøglen forkert, så kører starteren slet ikke og ellers såkører den kun nogle få omgange og stopper..
    Hvor EWS 2 kører konstant indtil man selv stopper..

    Der er helt sikkert også nogle andre ting.. Men igen, kan jeg ikke huske det..
    Jeg har en .PDF-fil derhjemme hvori meget er forklaret..


    Vi har alle vores interesser og min ligger så i det elektroniske..
    Jeg har til dags dato vidst aldrig skiftet bremser på en bil, da det altid har lykkedes mig at få en til det.. Hehe..
    Så jeg gider og interesserer mig bare ikke for det mekaniske..

    Men stik mig et ledningsdiagram og jeg skal nok få et par timer til at gå med det.. (o:


  • #22   24. okt 2012 nååh
    jeg kommer helt sikkert tilbage til dig, begynder med det hele på fredag ella lørdag, så får du nok nogle spørgsmål fra mig!


  • #23   25. okt 2012 Du er velkommen og så må vi se hvad jeg kan svare på! (o:

Kommentér på:
bmw motor skift.

Annonce