{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

erstatning til glødepære i fjernlygter {{forumTopicSubject}}

Hej bilgaller

jeg har gået og tænkt på hvilken type pære der egentlig vil give mest lys udbytte i mine hella rally 3000 fjernlygter til bilen, der er jo snart et hav af mulighedder.

originalt sidder der jo en H1 halogen pære i lygterne, men ville det være en STOR fordel at skifte dem ud med eks et xenon kit eller en led pære istedet for at gå op i watt for at få lidt mere knald i dem.

har læst mange stedet omkring led pære at ''disse pære er velegnet til tågelys'' -men er det fordi dioder ikke vil fungere som fjernlys, eller??

jeg har ikke haft held med at finde lumen tal på de forskellige til at sammenligne, men hvad mener i om det. hvad ville være optimalt at sætte i?

mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erstatning til glødepære i fjernlygter
  • #1   20. nov 2012 Jeg har Xenon 4300K i mine eksterne fjernlygter - det er også Rallye3000.

• #2   20. nov 2012 find et xenon kit.. smiley

tvivler på du finder noget der lyser bedre.. smiley

• #3   20. nov 2012 Sajmon, kunne du så mærke forskel fra de normale pære da du fik xenon i dem? smiley

Peter R, så konklusionen bliver at led ihvertfald er no go til fjernlygter lige meget hvad? smiley

Madsen. okay. men hvad er der så med xenon, der findes jo 4300, 6000, 8000 osv. er det noget med styrken de tal står for eller er det noget andet? ud over farven.. smiley

• #4   20. nov 2012 vil også vælge xenon, jeg har xenon 6000k i mine projektører og du få en hel del mere lys og spredning.

• #5   20. nov 2012 Den eneste grund til jeg skiftede, var at jeg havde Xenon kittet liggende og det passede i lygterne.

Der er ikke specielt meget bedre lys end da jeg havde Osram Nightbreaker pærer i...

Og man kan ikke bare blinke af folk, for de er ikke oppe i fuld lysstyrke med det samme. Xenon er spild af penge når kyset alligevel spredes i alle retninger. Det skal fremad - ikke ud til siden. Deraf ordet "FJERNlygter"...

• #6   20. nov 2012 Jo højere Kelvingrad, jo kortere og bredere bliver lyskeglen.

• #7   20. nov 2012 så er det da et dårligt sæt, for alt mit xenon tænder med det samme. lyset i forlygterne og i mine 3 projektører i fronten og 4 på taget tænder med det samme du rører kontakten. kan være du ikke har arb relæ på, men bare har sat det direkte til fjernlyset.

• #8   20. nov 2012 Xenon tænder ikke fuld lysstyrke med det samme selvom man har relæ på, som jeg naturligvis har.

Efter min mening spild af penge når der findes så gode Halogenpærer derude...

• #9   20. nov 2012 det jeg primært skal bruge lygterne til er fordi jeg kører igennem et skov og mose område på vej til arbejde, og det er så kl 4 om morgen. og så er det sgu rart at kunne se hvad der sker med dyr osv der vrimler rundt.

så om de spreder lyset lidt ekstra med xenon i gør næsten kun sagen bedre, men det kommer vel også an på glaset i lygten? -mine er helt klare og ikke rillede eller med nogen form for optik,

sajmon thanks for info omkrng kelvin og hvad det gør ved lyset, så blev man lidt klogere på det punkt smiley

MEN alt i alt, så bliver styrken ihvertfald forøget ved at montere xenon kit på lygterne i forhold til en halogen pære kan jeg forstå. har nightbreaker i min forlygter i forvejen og dem er jeg bestem også glade for, kanon pære i forhold til dem fra biltema der sad i før

• #10   20. nov 2012 så må min xenon tro at den er en glødepære, for den varmer ikke op, den varmer op i forlygterne når jeg tænder bilen men ikke når jeg blænder op. Har selv haft nighbreaker i mine lygter, og har dobbelt så meget lys nu end jeg havde før.

• #11   20. nov 2012 Alt xenon tænder ikke ved fuld lysstyrke, pærene og balastboksene skal varme op, for ellers springer det ene eller det andet. Jeg har selv Night breaker i mine 3000, og jeg havde 75w HID fjernlygter på før. Jeg er fint tilfreds med hvordan mine 3000 er kontra de rigtige HID fjernlygter. smiley

• #12   20. nov 2012 skal du noget casper så sæt kelvin 4300 i dine projektører, så får du mest lys og hvidt lys.

• #13   20. nov 2012 Det da utroligt som i siger de skal varme op. må lige lave en film med mine lygter, så folk kan se de ikke skal varme op.

• #14   20. nov 2012 Man er jo nødt til at konkludere at dine Xenon pærer enten aldrig kommer op på max lysstyrke eller også er der for meget lys til at du kan se forskellen.

De tænder på omkring 60-70% og stiger til 100% over 2-3 sekunder.

• #15   20. nov 2012 nu alle mine pære jo xenon, så burde kunne se forskel om de lige stiger lidt. men mine stiger ikke. havde nogen problemer på en peugeot 5008 med det lange lys at de skulle varme op hvergang det lange lys skulle bruges og ikke rigtig nåede op i styrke hvis man bare blændede kort op.

• #16   20. nov 2012 Det er ikke et problem - sådan gør de allesammen, er min erfaring...

• #17   20. nov 2012 jeg kalder det problemer, når mine ikke gør sådan.. Men håber han fik nogen råd han kunne bruge ham casper.

• #18   20. nov 2012 RAZZ .:
    ALLE xenon pære har opvarmingstid.. Nogle er bare hurtigere end andre..
    dyre ballaster har systemer til at kunne få pæreren til at lyse kraftigt hurtigt..

Men hvorfor smide xenon i lygter der ikke rigtig er bygget til det..? Man får mere lys ja, men du blænder + meget af lyset går faktisk til spilde fordi kejlen i lygten ikke er beregnet til at kunne sprede det ordentligt.. Køb nogle hella fjernlyslygter med xenon istedet.. Får du meget mere ud af..

• #19   21. nov 2012 Peter R:
    Ja det er rigtigt nok, men fordi lyskeglen ændres når der kommer en anden type pære i så kan det blænde på en anderledes måde..

Men ja synes nu ikk det er så slemt med xenon i fjernlys.. Er mest imod det i nærlys hvis det er monteret på en idiotisk måde..

I fjernlys ser jeg bare tit at en lygte som er bygget til xenon kan sprede lyset bedre og dermed give mere lys smiley

• #20   28. nov 2012 Som Emre også skriver så har ALLE xenon pære opvarmingstid. MEN nogle er bare hurtigere end andre, de hurtigste jeg har set kan nå at varme op på kun 2 sekunder hvor de tidligere var mellem 6-9 sekunder om det. Det kommer helt an på hvilken type ballast man har, da de nyere har hurtigere processor og software indbygget end førhen. Men de koster normaltvis også mere.

RAZZ du har måske bare været heldig at have fået en type som varmer op ekstremt hurtigt. Opvarmingstiden er bare så kort at du ikke har opdaget det.

Kommentér på:
erstatning til glødepære i fjernlygter

Annonce