23.384 visninger
|
Oprettet:
206 Svagheder {{forumTopicSubject}}
Dav BG!
Overvejer at anskaffe mig en Peugeot 206, og i tilfælde jeg skal ud og se på en ville det være rart at vide hvad deres svage sider er, og hvad man skal være særligt opmærksom på. Så bare fyr løs. og kom gerne med egne erfaringer!
Mvh
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 182
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 99
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 99
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 53 Svar: 102
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 53 Svar: 102
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 99
Er det virkelig så galt med komforten?
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Komforten er virkelig slem ja..
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.385
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 99
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
Typiske fejl:
* 2.0-motoren har tendens til at opslide det nederste hjul til drivremmen pga. konstruktionsfejl.
* 1.6-motorens (90 hk udgaven) femte hovedleje (tættest på drivremmen) slides pga. for stram kilerem. Der er et udviklet nyt specialleje til udbedring.
* Slid i hjulophæng, dette gælder både bærekugler og bøsninger. Der er udviklet nye bærearme.
* Slid kødbenene til krængningsstabilisatoren foran, der er udviklede forbedrede udgaver.
Andre fejl:
* Defekt trykføler i indsugningen, for korte ledninger giver kontaktbesvær.
* Fugt i tændingssystemet, især tidlige 1.4'ere med mono-point indsprøjtning.
* Fejlfunktion og dårlige stikforbindelser til airbags, bør være rettet på kampagne på nuværende tidspunkt.
* Dårlig isolering af tændspolens stikforbindelse.
* Motorstyringens software opdateres jævnligt for at få styr på motorgangen, primært på 1.4 og 1.6 men også dieseler.
* Fugt i stik til lambdasonde, giver forkert eller intet signal til motorstyringen.
* Nederste remskive slides på modeller med aircondition.
* Hastighedssensor på gearkassen kortsluttes af fugt og giver driftstop
* Lastafhængig bremsekraftbegrænserventil til baghjulene sætter sig fast.
* Keramik i katalysatoren rasler løs pga. tændingsudsættere.
* Motorophæng går løse i vulkaniseringen. Ny, stærkere model er indført. Især et problem på 1.4'ere.
* Lygtepærer brænder over pga. fejl på ladeanlægget.
* Rust i ventildækslet, primært 1.4 og 1.6
* Svag stilkkontakt til blinklyset på biler produceret i perioden august 2001 - februar 2003, kan knække mellem fingrene på en.
* Defekt centrallås pga. vand i dens styreenhed som sidder i fodbrønden. Værst på biler produceret før foråret 1999.
* Utæt tag på CC-modellerne.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
* April 2005: Mulig utæthed fra returslangen på HDi-motorerne
Karosseri og lak:
På trods af næsten fuldgalvaniseret karosse (77%) kan der opstå rust under bagruden på hatchback udgaverne. På mindre synlige steder kan lakken være tynd, så gennemgå bilen minutiøst.
Motor og gearkasse:
Generelt er motorerne bundsolide og ikke særligt avancerede. De problemer der har været giver sjældent deciderede driftstop.
Undervogn:
Lyt nøje efter klonk- og knirkelyde da nye bærearme, kødben, tårnlejer etc. ikke er billige. Bed også gerne om at se resultatet af en firehjulsudmåling (sporing).
Elektriske installationer:
Stikforbindelserne er generelt dårlige, så prøv gerne bilen på en regnvejrsdag. De elektriske fejl kan give anledning til driftstop, og kan være svære at diagnosticere. Kontroller om alt det elektriske virker, og om der er nogle advarselslamper der lyser i instrumentbordet.
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 99
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
X x Iran x X Hjælpe Admin @ Indvandre Gruppen-->
At de er galvaniseret betyder ikke at de ikke ruster. Der er endnu ikke lavet en galvanisering på en bil der kan holde. Bliver galvaniseringen slået istykker af et stenslag eller lign, så er det sket!
Jeg har svejset i nogle stykker.
apr 2012
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 60
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.385
206 Svagheder