{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 Svagheder
  • #1   7. dec 2012 Bagbro-elektronik.. men vær opmærksom på at undervognen på sådan en har intet komfort.

  • #2   7. dec 2012 bagbro skal man kigge godt efter. hvilken model skal det være diesel eller benzin

  • #3   7. dec 2012 1.6 benziner fra omkring 2000 tænker jeg smiley

  • #4   7. dec 2012 ja bagbro ellers fin bil de ruster ikke så nemt smiley

  • #5   7. dec 2012 Er der en let måde et checke sådan en bagbro på?

  • #6   7. dec 2012 Har virkelig lavet mange af dem efter hånden. Bagbroen , koblingen , gearkassen, el-nettet, motorophæng, udstønding (rust), slør i gearforbindelserne - det er de ting jeg har skiftet flest gange. Men super flot design, men som der bliver sagt, virkelig intet komfort.

  • #7   7. dec 2012 stil dig op på anhænger hvis der er det eller tryk ned i bagenden så kan du mærke det

  • #8   7. dec 2012 Du kan tjekke bagbroen ved at hæve bagenden en smule op med en dunkraft og sætte et koben under dækket og se om du kan høre/se stor slør. Ellers så hvis baghjulene "kæntrer" meget mere end normalt .

  • #9   7. dec 2012 Okay, super.

    Er det virkelig så galt med komforten?


  • #10   7. dec 2012 Har den kørt i nærheden af kysterne skal du også se efter rust i bagklap, paneler, løftepunkter for og bagerste inderskærme.

  • #11   7. dec 2012 Jesper ! : Nu er Peugeot 206 galvaliseret, så rust skal der satme meget til ...
    Komforten er virkelig slem ja..


  • #12   7. dec 2012 den har lige så fin komfort som alle andre biler i den klasse

  • #13   7. dec 2012 Komforten føltes sikkert fantastisk når jeg kommer fra en gammel sur Mazda smiley

  • #14   7. dec 2012 Fra starten var 206'eren velsignet med de sædvanlige franske børnesygdomme, men de driftstop som forekom var oftest forårsaget af software til motorstyringen som skulle opdateres, fugt i stikforbindelserne og for korte ledninger. En typisk fejl er rasle- og bankelyde fra forenden som stammer fra slidte bærekugler, bærearmsbøsninger og kødben til krængningsstabilisatoren. Er bilen sænket, husk at undersøg om tårnlejerne knirker når du drejer rattet, ofte kan det klares med et skud WD40, men er sænkningen udført forkert skal der nye tårnlejer til. En del ejere har også klaget over rustproblemer på bagklappen og generelt dårlig lakering.

    Typiske fejl:
    * 2.0-motoren har tendens til at opslide det nederste hjul til drivremmen pga. konstruktionsfejl.
    * 1.6-motorens (90 hk udgaven) femte hovedleje (tættest på drivremmen) slides pga. for stram kilerem. Der er et udviklet nyt specialleje til udbedring.
    * Slid i hjulophæng, dette gælder både bærekugler og bøsninger. Der er udviklet nye bærearme.
    * Slid kødbenene til krængningsstabilisatoren foran, der er udviklede forbedrede udgaver.

    Andre fejl:
    * Defekt trykføler i indsugningen, for korte ledninger giver kontaktbesvær.
    * Fugt i tændingssystemet, især tidlige 1.4'ere med mono-point indsprøjtning.
    * Fejlfunktion og dårlige stikforbindelser til airbags, bør være rettet på kampagne på nuværende tidspunkt.
    * Dårlig isolering af tændspolens stikforbindelse.
    * Motorstyringens software opdateres jævnligt for at få styr på motorgangen, primært på 1.4 og 1.6 men også dieseler.
    * Fugt i stik til lambdasonde, giver forkert eller intet signal til motorstyringen.
    * Nederste remskive slides på modeller med aircondition.
    * Hastighedssensor på gearkassen kortsluttes af fugt og giver driftstop
    * Lastafhængig bremsekraftbegrænserventil til baghjulene sætter sig fast.
    * Keramik i katalysatoren rasler løs pga. tændingsudsættere.
    * Motorophæng går løse i vulkaniseringen. Ny, stærkere model er indført. Især et problem på 1.4'ere.
    * Lygtepærer brænder over pga. fejl på ladeanlægget.
    * Rust i ventildækslet, primært 1.4 og 1.6
    * Svag stilkkontakt til blinklyset på biler produceret i perioden august 2001 - februar 2003, kan knække mellem fingrene på en.
    * Defekt centrallås pga. vand i dens styreenhed som sidder i fodbrønden. Værst på biler produceret før foråret 1999.
    * Utæt tag på CC-modellerne.


  • #15   7. dec 2012 problemer (juni og juli 2004)
    * April 2005: Mulig utæthed fra returslangen på HDi-motorerne

    Karosseri og lak:
    På trods af næsten fuldgalvaniseret karosse (77%) kan der opstå rust under bagruden på hatchback udgaverne. På mindre synlige steder kan lakken være tynd, så gennemgå bilen minutiøst.

    Motor og gearkasse:
    Generelt er motorerne bundsolide og ikke særligt avancerede. De problemer der har været giver sjældent deciderede driftstop.

    Undervogn:
    Lyt nøje efter klonk- og knirkelyde da nye bærearme, kødben, tårnlejer etc. ikke er billige. Bed også gerne om at se resultatet af en firehjulsudmåling (sporing).

    Elektriske installationer:
    Stikforbindelserne er generelt dårlige, så prøv gerne bilen på en regnvejrsdag. De elektriske fejl kan give anledning til driftstop, og kan være svære at diagnosticere. Kontroller om alt det elektriske virker, og om der er nogle advarselslamper der lyser i instrumentbordet.


  • #16   7. dec 2012 Det var da noget af en smøre det der. smiley

  • #17   7. dec 2012 jeg er ejer af en 206 gti fra 1999.. har haft den i 8 år. En gang har jeg haft defekt sædevarme,da jeg kom til at presse et knæ hårdt ned i sædet under støvsugning = 1100,- En gang defekt speedo = 800,- . Ellers har jeg aldrig haft andet end normal velligehold. Kobling- gearkasse - bagbro osv. er stadig det samme som da jeg købte den.. ingen problemer der. Kørte i 6 år før jeg måtte skifte bremser bagpå og et år mere på forbremserne... alt i alt nok den klart mest driftsikre bil jeg har ejet...og har ejet mazda, toyota,honda og ford.

  • #18   7. dec 2012 Men det kommer nok meget an på hvordan man kører... de fleste biler får jo mange defekter hvis de dagligt bliver gennem pryglet...

  • #19   7. dec 2012 man kan jo være uheldig og heldig så men syntes ikke du skal dumpe den på alle målinger osv men skab dine egne erfaringer om hva du syntes prøv den osv men selvf er det altid godt at høre sig først smiley

  • #20   8. dec 2012
    X x Iran x X Hjælpe Admin @ Indvandre Gruppen-->

    At de er galvaniseret betyder ikke at de ikke ruster. Der er endnu ikke lavet en galvanisering på en bil der kan holde. Bliver galvaniseringen slået istykker af et stenslag eller lign, så er det sket!

    Jeg har svejset i nogle stykker.


  • #21   20. dec 2012 den har samme sygdomme som 106 ph2: bagbro blir skæv eller knækker, og kan vride undervogn og karrosse = skrot. elrude sætter sig fast eller hopper helt vildt. dørene har tindens til at begynde at hænge. føler til tændspole blir utæt så motoren går på 3 cylindre. svage trækaksler. stik til baglygter irer til. tandstang(servostyring) blir utæt. somregel ingen rust da peugeot bruger galvaniseret stål, men tjek bund, tårne, bærearme, bagbro og paneler. ellers en god fornuftig bil som køre godt..... smiley

  • #22   20. dec 2012 du er det jo faktisk dyre hvis der går en kobling , end at skifte bagbro , ved ikke hvorfor folk har fået den opfattelse, den kan da bare udskiftet

Kommentér på:
206 Svagheder

Annonce