{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.048 visninger | Oprettet:

Dino D
Dino D
Følger: 1 Biler: 3 Emner: 61 Svar: 215

Installation af strøm til DVD i nakkestøtter {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

jeg har et par nakkestøtter med indbygget skærm med DVD, og ønsker at sætte fast (permanent) strøm til den f.eks. fra cigarettænderen.

Jeg har en skoda octavia II fra 2005, hvor cigartænderen er i midterkonsollen.

Men den boks som strømmen fra DVD afspilleren skal tilsluttes har fire ledninger, som jeg er lidt i tvivl om hvordan skal tilsluttes:

Der er fire ledninger:
Rød (ACC)
Gul (B+)
Sort (GND)
Brun (IR Out)

Jeg kan forstå at den røde skal have strøm, men er det den jeg trækker fra cigartænderen, og den sorte er jord (kan den tilsluttes den jord cigartænderen også har?)

Men hvad er den gule og Brune for noget???

VH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Installation af strøm til DVD i nakkestøtter
  • #2   12. dec 2012 Dvs. den gule skal bare trækkes strøm direkte fra batteriet (måske med en sikring på)? Er der andre mere "sikre" steder at sætte den konstante strøm på?

Vil den ikke tappe batteriet?

• #3   12. dec 2012 tag den fra cigarattænderene som ( nok er tilsluttet tænding ) så er der kun strøm til når den er på tænding smiley og der skal sikring imellem smiley

• #4   12. dec 2012 Den gule skal til +fra batteriet
    den røde er tændings plus. det er den der giver strøm når du sætter tænding på bilen. og den kan du muligvis godt bruge fra cigar tænderen.
    sort er stel. det er ligemeget hvor du finder den bar det er en go stel.
    brun skal du ikke bruge

• #5   12. dec 2012 han kan da også bare sætte rød og gul sammen for og gøre det letter for ham for det gjorde jeg da jeg sætte dvdér i min gamle bil smiley

• #6   13. dec 2012 Jamen hvad er forskellen på gul og rød ledning?

Der må jo være en grund til at de er separeret..

• #8   13. dec 2012 Ja, ok... Jeg formulerede mig måske forkert. Med fast strøm mener jeg at alle ledninger er skjulte, og den ikke er løst sat til cigaret-stikket..

Jeg kan vel gå ud fra at den gule ledning ikke trække så meget strøm, at batteriet bliver afladet over nogle dage?!

• #10   13. dec 2012 OK, tak for din hjælp...

Kommentér på:
Installation af strøm til DVD i nakkestøtter

Annonce