{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.849 visninger | Oprettet:

Motor skift kan det betale sig {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fiat seicento 1.1 som på en længere tur mistede varmen.
Fandt ud af der ikke var noget vand på, og det havde skiftet farve til en brun rust lign. Fyldte vand på og kørte videre, holdt øje med temp. Som ikke skiftede. Da jeg kom hjem tjekkede jeg vand igen som så fint ud. Men da jeg startede kørte den kun på 3 cylindre. Min mekanikker siger det ikke kan betale Sig at gå igang med at fejlsøge, da dise ting ofte vil komme over 7-8 tusind.

Kan det betalte sig at skifte motor hvis man finder en hugger med en billig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor skift kan det betale sig
  • #1   3. jan 2013 din mekaniker er fuld af pis, lyder som en toppakning der er røget,max omkostning 3500 kr!

• #2   3. jan 2013 jeg vil også sige at din mekaniker er fuld af pis jeg er enig med autolakeren

• #3   3. jan 2013 Vil også mene det er toppakning men der er flere mekaniker
    Der ikke gider/ det kan ikke betale sig at lave det er nemmer at skifte motor

• #4   3. jan 2013 Om det kan betale sig er jo op til dig selv at bedømme..alt efter hvor glad du er for din fiat ( jeg ville nu ikke ofre ny motor/reperation )....topstykke skal trykprøves/planslibes/nye dele,ja det løber op..skrot og køb andet,det ville jeg gøre.Og tvivler på at et værksted kan ordne det til 3500kr..

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
    #5   3. jan 2013 har lige fået skiftet toppakning, vandpumpe tandrem plus strammer, olie og filter - inkl planslibning og slibesæt osv - gennemtjekket og renoveret kølersystem med regning for 5200 smiley

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
    #6   3. jan 2013 forresten, var ca. samme symptomer som din og det var toppakning

• #7   3. jan 2013 Det er jo nemt at sidde og sige at det bare er en toppakning, det kan også sagtens være en toppakning men det er ikke 100% sikkert. Og hvis din mekaniker siger at det er en toppakning og at det kun koster 3500 og det så er mere end det og at det koster mere så bliver du jo også sur, så det er nok for at helgardere sig at din mekaniker har sagt sådan.

• #8   3. jan 2013 Tænkt nu lige over i ikke har set eller hørt motoren køre!!!

Zims virker ikke, undskyld jeg siger det, som en proff..

Spørgsmålet er hvor langt han har kørt uden vand og hvor lidt vand der har været, så snakker vi ikke kun toppakning, men evt. skade på cylindere/stempeler/blok..

Kender ikke pris niveauet på sådan en fiat motor, men kunne sagtens forestille mig en "ny" motor kunne hamle op med prisen på skift af toppakning..

• #9   3. jan 2013 Han ville heller ikke sige præcis hvad der var galt, kun at den jo havde slugt vandet, og så var det nok cylinder, stempelring, eller ventil der var brændt.
    Jeg er bare i tvivl da jeg har brugt ham før da jeg boede i kbh.
    Men er der en der kan anbefale en ærlig mekanikker i kbh som kan lave det til mindre end 7-8000?

• #10   3. jan 2013 Når du har kørt uden vand kan topstykket også være skadet, og hvis ikke du selv kan skrue i bilen, så synes jeg du skal finde en billig motor, og så få den skiftet.. Jeg synes ikke din mekanikker er en fupmager!

• #11   3. jan 2013 Jeg føler også at det kan være sket skade på både ventiler, plejlstænger, topstykke osv. Jeg tror ikke at en god brugt motore til sådan en bil er specielt dyr

• #12   3. jan 2013 Hvor kan man få skiftet toppakning for 3500 incl dele, arbejdsløn og garanti?? For så gider jeg sgu ikke rode med det selv mere... Så er det nemmere at tjene 500 på at sende den videre smiley

• #13   3. jan 2013 Den har nok desværre kørt et godt stykke (500 km) i den tilstand.

• #14   3. jan 2013 Jeg stoler på ham, da jeg altid har brugt ham, og han givet mig gode SU rabatter trods håbløse projekter.
    Men hvad vil et motorskift ligge i ca.

• #15   3. jan 2013 Hmm ja jeg ville sku ikke satse på og rode med den motor, slet ikke når det er værksteds timer du skal betale.

Du kan selv ringe til huggeren og finde prisen på en motor..

http://www.autoophug.org/
    http://www.ditonet.dk/

Der udover skal du ihvertfald skifte tandrem + tilbehør, vandpumpe, olie + filter.
    Og evt. drivremmen til generator og tændrør.

Mekanikeren skal nok bruge omkring en dag, måske to på og skifte motoren.
    Så kan du selv regne sammen på det.
    Vi ved jo ikke hvad din mekker tager i timen..

• #16   3. jan 2013 Hvad kan måløv auto center?

Kommentér på:
Motor skift kan det betale sig

Annonce