Renoveret Turbo? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer, jeg har for nyligt købt en renoveringssæt til min turbo (Garret GT17) pga at den brugte meget olie, og at der var røgslør bag bilen ved speederslip. Nu har jeg renoveret den, mit spørgsmål er så :
Er det kritisk at jeg kan puste luft ind i olie røret, og så høre det kommer ud ved udstødningsdelen..? Eller er det normalt nok, og det så lukker tæt når der kommer olie på? Det skal måske siges at jeg endnu ikke har fået sat turboen på igen.
Der var en del slør i den før, både op/ned, og side/side. Nu er der ingen slør side/side, og minimalt op/ned, jeg har set en Guide via Youtube, og har fulgt denne til punkt og prikke.
Mvh Peter
jan 2011
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 875
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Er det noget du VED eller bare det du synes lyder mest sansynligt?
Mvh Peter
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 456
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
jan 2011
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 875
En utæt turbo laver et kæmpe røgslør bag bilen pga brændt olie..
olie bliver jo tyndt som pis når det bliver varmt..
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
jan 2011
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 875
der købte jeg en ny turbo da min var utæt
http://shop.scanturbo.dk/Default.aspx
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Den er helt sikkert samlet rigtigt, og der hvor der ikke er 100% tæt er der hvor "stempelringene" sidder ude i hver side, men der er jo også nogle mikroskobiske slidmærker fra de gamle ringe, og så tænkte jeg at det måske ville slides til i løbet af 2 minutter, eller at olietrykket kunne presse ringene ud, så de holdt tætte, eller hvad ved jeg
Men du har simpelthen prøvet at puste i olierøret på en nyrenoveret lader (selvfølgelig imens du holder en finger for det andet oliehul
Mvh Peter
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
"Den er helt sikkert samlet rigtigt, og der hvor der ikke er 100% tæt er der hvor "stempelringene" sidder ude i hver side, men der er jo også nogle mikroskobiske slidmærker fra de gamle ringe, og så tænkte jeg at det måske ville slides til i løbet af 2 minutter, eller at olietrykket kunne presse ringene ud, så de holdt tætte, eller hvad ved jeg "
"Måske" duer ikke med sådan noget, enten holder det eller ej... Jeg er næsten sikker på at det ikke holder tæt, men du kan da altid prøve at montere den og se om det holder tæt. Huset lyder til at være slidt op.
dec 2010
Følger: 93 Følgere: 71 Biler: 11 Emner: 15 Svar: 138
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Fint nok med 6 bar olietryk, men der er jo frit udløb direkte ned i bundkarret.
Men min frygt er også at huset er slidt op, men som Martin skriver, så prøver jeg sgu at montere pisset
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Men kun når den er varm.. Hvem tror på det stadig er turboen?
Hvem ved om man kan se noget ud fra en Kompressionstest?
Mvh Peter
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Jeg synes faktisk det er blevet en smule bedre, men langt fra godt nok! Men der hvor stempelringene kører inde i turboen, (i deres foring eller hvad man kan kalde det) er der ligesom slidt en rille hele vejen rundt, så derfor tror jeg stadig på det er turboen.
Hvis det er oliehætterne, ryger den så ikke også når den er kold?
OG tak for rådene alle mand!
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Kompressionstesten viste forskel på 25 psi så motoren er hevet ud, og er under totalrenovering.
Turboen blev adskildt igen, renset, slebet forsigtigt, og samlet igen, og jeg troede faktisk at det var blevet rigtig godt, men det blev noget l... Så der er købt en ny
Jaa en Turbo kan åbenbart ikke bare lige fikses
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
De kloge siger der max må være +-5 psi. Men nu bliver den lavet hele vejen igennem, så kan den holde mange år igen
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Renoveret Turbo?