{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.181 visninger | Oprettet:

Renoveret Turbo? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg har for nyligt købt en renoveringssæt til min turbo (Garret GT17) pga at den brugte meget olie, og at der var røgslør bag bilen ved speederslip. Nu har jeg renoveret den, mit spørgsmål er så :

Er det kritisk at jeg kan puste luft ind i olie røret, og så høre det kommer ud ved udstødningsdelen..? Eller er det normalt nok, og det så lukker tæt når der kommer olie på? Det skal måske siges at jeg endnu ikke har fået sat turboen på igen.

Der var en del slør i den før, både op/ned, og side/side. Nu er der ingen slør side/side, og minimalt op/ned, jeg har set en Guide via Youtube, og har fulgt denne til punkt og prikke.

Mvh Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renoveret Turbo?
  • #1   10. jan 2013 der må selfølgelig ikke komme luft ud af udstødningsafgangen når du sætter tryk på olie kanal... så vælter olien jo ud i din udstødning

• #2   10. jan 2013 Det var bare fordi at olie jo er noget tykkere end luft, og det kunne være at olien ikke kom ud den vej, selv om luft kan, og det kunne også være at "stempelringene" presses ud og lukker helt tæt når den roterer..
    Er det noget du VED eller bare det du synes lyder mest sansynligt?
    Mvh Peter

• #3   10. jan 2013 kan der komme luft ud kan der os komme olie ud

• #4   10. jan 2013 Nogen der har erfaring med det?

• #5   10. jan 2013 ja har prøvet at skifte turbo fordi den var utæt..
    En utæt turbo laver et kæmpe røgslør bag bilen pga brændt olie..

olie bliver jo tyndt som pis når det bliver varmt..

• #6   10. jan 2013 Bare overvej 6 bars olietryk, så der må på ingen måde kunne komme luft fra oliesystemet og ud.

• #7   10. jan 2013 du kan jo ringe til scanturbo og høre ad...

der købte jeg en ny turbo da min var utæt

http://shop.scanturbo.dk/Default.aspx

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #8   10. jan 2013 Enten har du ikke samlet den rigtigt, ellers er der noget andet galt, for der skal ikke kunne komme noget som helst ud den vej. Hvor har du købt rep sæt henne? Jeg har renoveret mange turboer, men aldrig en garrett. Jeg mener heller ikke at de har et ombytter program, så man derfor ikke kan købe en renoveret garrett lader... Den sidste turbo jeg renoverede var en holset HX55...

• #9   10. jan 2013 Sættet er købt på ebay for 400 kr ca. Alternativet var at købe en kinalader med samme specifikationer til 3.300 i biltema, så derfor besluttede jeg mig for at prøve første løsning.!
    Den er helt sikkert samlet rigtigt, og der hvor der ikke er 100% tæt er der hvor "stempelringene" sidder ude i hver side, men der er jo også nogle mikroskobiske slidmærker fra de gamle ringe, og så tænkte jeg at det måske ville slides til i løbet af 2 minutter, eller at olietrykket kunne presse ringene ud, så de holdt tætte, eller hvad ved jeg smiley
    Men du har simpelthen prøvet at puste i olierøret på en nyrenoveret lader (selvfølgelig imens du holder en finger for det andet oliehul smiley ) ?
    Mvh Peter

• DisConFlubberated

#10   10. jan 2013 Som andre skrev, 6 bars olietryk skal nok komme ud... Var det originaldele, og hvad var der i det sæt?

"Den er helt sikkert samlet rigtigt, og der hvor der ikke er 100% tæt er der hvor "stempelringene" sidder ude i hver side, men der er jo også nogle mikroskobiske slidmærker fra de gamle ringe, og så tænkte jeg at det måske ville slides til i løbet af 2 minutter, eller at olietrykket kunne presse ringene ud, så de holdt tætte, eller hvad ved jeg "

"Måske" duer ikke med sådan noget, enten holder det eller ej... Jeg er næsten sikker på at det ikke holder tæt, men du kan da altid prøve at montere den og se om det holder tæt. Huset lyder til at være slidt op.

• #11   10. jan 2013 montere og se om det virker . 50/50

• #12   10. jan 2013 Ikke original, der var midterleje, stempelringe, olie-fordelings-plade, o-ringe, skruer, skiver, og de to dele hvor stempelringene monteres på.
    Fint nok med 6 bar olietryk, men der er jo frit udløb direkte ned i bundkarret.
    Men min frygt er også at huset er slidt op, men som Martin skriver, så prøver jeg sgu at montere pisset smiley

• #13   13. jan 2013 Update- jeg har adskildt turboen igen, Sorbet ganske let der hvor stempelringene sidder, og samlet den igen (Ja jeg havde åbenbart sjusket lidt) for nu virkede den tæt, den blev monteret, men efter 5-10 min i tomgang begynder røgen igen, kørte en tur og den ryger stadig ved speederslip, og den ryger også når den har stået i tomgang ca 5 min.
    Men kun når den er varm.. Hvem tror på det stadig er turboen?
    Hvem ved om man kan se noget ud fra en Kompressionstest?
    Mvh Peter

• DisConFlubberated

#14   13. jan 2013 Hvis det er noget, så er det paraplyer/ ventilstamme pakdåser, og det kan ikke ses på en kompressionstest, men hvis du har et par stempelringe der hænger, eller en defekt skrabering, så kan det ses på en kompessions test...

• DisConFlubberated

#15   13. jan 2013 Det kan sagtens være turboen, men en kompressionstest koster ingen penge hvis man har grejet eller bare adgang til det... Men efter 5-10 min er olien blevet varm og tynd og sagtens kan finde vej ud i udstødningen... Er det blevet bedre eller er det stadig det samme?

• #16   13. jan 2013 Jeg regner med at få lavet en komp.test i løbet af ugen, sådan en tester koster ikke mange kroner smiley
    Jeg synes faktisk det er blevet en smule bedre, men langt fra godt nok! Men der hvor stempelringene kører inde i turboen, (i deres foring eller hvad man kan kalde det) er der ligesom slidt en rille hele vejen rundt, så derfor tror jeg stadig på det er turboen.
    Hvis det er oliehætterne, ryger den så ikke også når den er kold?

OG tak for rådene alle mand!

• #17   9. feb 2013 Nå, der er sgu lige en lille update smiley
    Kompressionstesten viste forskel på 25 psi så motoren er hevet ud, og er under totalrenovering.
    Turboen blev adskildt igen, renset, slebet forsigtigt, og samlet igen, og jeg troede faktisk at det var blevet rigtig godt, men det blev noget l... Så der er købt en ny smiley
    Jaa en Turbo kan åbenbart ikke bare lige fikses smiley

• DisConFlubberated

#18   9. feb 2013 25 psi er jo ikke ret meget i forskel? Hvad er det for motor der er tale om i det hele taget?

• #19   9. feb 2013 Det er en Saab 9-5 2,3t B235E
    De kloge siger der max må være +-5 psi. Men nu bliver den lavet hele vejen igennem, så kan den holde mange år igen smiley

• DisConFlubberated

#20   9. feb 2013 ja okay, så skal jeg ikke oponere mig... smiley

Kommentér på:
Renoveret Turbo?

Annonce