{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
28.008 visninger | Oprettet:

Hvor meget kølervæske må min bil bruge ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en peugeot 308 1,6 THP fra sep. 2011

Jeg har lagt mærke til at den bruger kølervæske. Den bruger fra max til min på 10000 km, er det normalt ???

Den er blevet tryktestet på peugeot-værksted, og de påstår at der ikke er noget galt. Jeg syntes bare det er voldsomt af en ny bil. Det har været sådan lige fra start, og nu har den gået godt 30000 km. Til sidst vil jeg lige nævne at der er ikke vand i olien

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget kølervæske må min bil bruge ?
  • #1   19. jan 2013 Den må ikke bruge så meget som en dråbe.

Bliv ved med at klage til de finder fejlen, forudsat der stadig er garanti?

• #2   19. jan 2013 Den skal ikke bruge noget som helst.
    Enten er den utæt ud, f.eks. ved køler, slanger eller lign, eller også er den utæt inde i motoren - toppakning, mv.

• #3   19. jan 2013 Man påstår dpå peugeot-værkstedet at det er fordi motoren og slanger "arbejder " endnu, men er der bare endnu en søforklaring ?

• #4   19. jan 2013 Det er noget pladder.

Hvor meget snakker vi om?

En halv liter om dagen eller 1 liter om måneden?

• #5   19. jan 2013 Det er noget der ligner 1/4 l. på 10000 km

• #6   19. jan 2013 Haha, "slanger der arbejder". Det må vist være søslanger

ej, som de andre siger, så må motoren ikke bruge en dråbe.

Det er normalt at især nyere diesel biler bruger olie, men altså IKKE kølervæske.

• #7   19. jan 2013 Det er i øvrigt benzinmotor

• #8   19. jan 2013 du skriver på 10.000 km bruger den 2-3 l kølervæske / vand.. det er vel ikke så meget eller hva.. mvh hc

• #9   19. jan 2013 Dn må intet bruge, men jeg kan godt overbevises om at der måske fordamper en SMULE med tiden, dels af det overtryk der bliver sendt ud igennem køledækslet

• #10   19. jan 2013 Nej. På 10.000 km bruger den en kvart liter ( 250ml ) vand

• #11   19. jan 2013 H. c
    Nej det er bestemt ikke det han skriver...
    250ml pr 10.000km var hvad han skrev.

• #12   19. jan 2013 Som jeg læser det, bruger den 250 Ml. Pr. 10.000 km.

Så var vi enige smiley

• #13   19. jan 2013 Mirza A
    Kølerdækslet åbner ikke før bilen koger over...
    Men kølerdækslet kan dog være defekt.

• #15   19. jan 2013 Thomas -
    Den tanke har også strejfet mig smiley

• #17   19. jan 2013 Jabbekot, når motoren er varm så udvider væsken sig, når den køler af trækker den sig sammen igen, og jeg kan da høre hvis jeg lytter godt efter, hvordan der fiser lidt luft igennem dækslet på min civic, der er også en fjedrene mekanisme som muliggører dette

• #18   19. jan 2013 jabbekot, , nu når vi er ved det ord knipperi, ,, så er her hva han skrev..
    Den bruger fra max til min på 10000 km, er det normalt ???..
    og så sku jeg mene at der er 2-3 litter fra max til minimum.. ja og har set det blev rettet længer nede, , mvh hc..

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #19   19. jan 2013 Jeg havde nok meldt mig ind i FDM og havde fået dem til at hjælpe...

• #20   19. jan 2013 Jesper -
    Er lige sket, men det bliver sidste udvej

H. C. -
    Det er bare en lille familiebil. Jeg mener der er 2,2 l på ialt

• #21   19. jan 2013 Og du tjekker standen af kølervæsken under samme forhold hver gang??

• #22   19. jan 2013 Kent r -
    Iskold HVER gang

• #23   19. jan 2013 Mirza A
    Jeg gentager...
    Det er et lukket system, og det eneste tidspunkt det låg skal lukke tryk ud er hvis bilen koger over eller der er blevet overfyldt...

Den skal hverken åbne når den er varm eller når den køler ned igen.

Dit kølerdæksel er defekt hvis der siver luft ind eller ud.

Kølerdækslet er designet til at give efter ved et vist tryk, så anlægget ikke eksploderer hvis det skulle koge over.
    derfor sidder der en fjeder... den sidder der på ingen måde for at anlægget skal lade luft sive ind eller ud når bilen bliver driftvarm og køler ned igen.

• #24   19. jan 2013 den skal da ingen ting bruge.. kunne være med til den sku fyldes fra min til max på 100.000 da man må forvente der fordamper en lill bitte smule..
    men altså hvis en moderne motor arbejder så meget, så bed dem om at se på gamle russer motorer.. de ku godt ha bundkarret fyld med spåner de første par olieskift, men fandme da ikke bruge vand smiley

jeg tor på dit kølerdæksel er defekt.. for det jo af når de tryk tester..

• #25   19. jan 2013 Alex -
    Der er en pointe der.

• #26   19. jan 2013 Jabbekot

Det kommer jo fuldstændigt an på systemets opbygning, du kan ikke bare skære det over en kam..
    Men ja på en peugoet er det sådan..

Lars D
    Nu behøver der jo som sådan ikke være noget alvorligt galt med din bil, og siden lækken er så lille som den er, kan den være MEGET svær og finde..
    Så med tålmodighed og sikkert også gode overtalelses evner må du se om du kan få overtalt forhandleren til og gøre noget ved det..

Evt. kunne i jo prøve og give det en omgang kølertætner, hvis ikke en meget grundig fejl søgning ikke kan lokalisere utætheden..

• #27   20. jan 2013 Hvis jeg havde købt en ny bil og jeg var ude for sådan noget, var jeg kørt lige lukt på værksted, hver gang jeg opdagede fejlen.. du skal ikke til at hælde kølertætner i din spritnye bil ihvertfald.. så risikerer du også bare at de fortæller det er derfor..

Jeg går ud fra din bil er under 2 år gammel, og så har du stadig fabriks garanti..
    Afsted på værksted igen, og forlang en gratis lånebil da du har købt en bil for at du skal bruge den til og fra arbejde.. men de har solgt dig en bil som er i stykker, så det mindste de kunne gøre var at give dig en gratis lånebil imens de fixer fejlen.. Og hvis de piver, så ring til peugeot danmark og brok dig over forhandleren og bilen.. smiley Så skal du se de springer for dig.. smiley

Vi har en kunde som har købt en af de minibiler man kan få til ingen penge, knægten kommer fra staterne og har derfor aldrig før kørt med manuel gear, og nu siger han at koblingen piver, efter et halvt år, men han kunne ikke få den til det da han kom ud på værkstedet, så de ville jo ikke skifte det, men han ringede dernæst til importøren og nu får han skiftet koblingen...

• #28   20. jan 2013 du skal ihvertfald ikke hælde kølertætner i.. det vist først over de 300.000 man bruger de løsninger

• #29   20. jan 2013 Der er ok en fejl et sted som værkstedet ikke kan. Finde de må bare starte fra en ende og komme igang hvad er det for et værksted ?

• #30   20. jan 2013 Peugeot Lyngby

• #31   20. jan 2013 Du skal holde fast hør dem hvor længe de holder trykket når de trykprøver for hvis de bare lader den stå i 10 min kan de ikke se den lille utæthed sig de skal lade den stå natten over

• #32   20. jan 2013 Thomas c

Nu er du sikkert meget klogere end mig, men tror du helt ærlig at man kan finde en utæthed på 250 ml pr 10.000 km, ved at lade bilen være tryksat en hel nat??
    Det svare jo til MANGE timers kørsel, som hvis man er rigtigt uheldig kun er tilstede når bilen er driftsvarm..

Ved godt bilen er ny og det er en iriterende fejl, men chancen for at finde vil efter min mening være minimal, og hvis det er en indre fejl, tvivler jeg stærkt på du får det lavet af forhandler/importør..

• #33   20. jan 2013 Ved det ikke men det er da det mindste de kan gøre for ham

• #34   20. jan 2013 Den tryktest de lavede var natten over, og der var ikke noget at se

• #35   20. jan 2013 Man må jo også være realistisk, også lidt vand bliver over ordenligt svært og finde..

Nu er det jo heller ikke et problem som ligefrem forhindre dig i at køre i bilen, når der "kun" skal efterfyldes en kopfuld, for hver 10.000..

Der ville måske blive en smule og se hvor utætheden er, enten kalk eller lign.
    Hvis det er en udvordes utæthed..

• #36   21. jan 2013 så må de jo ha den tryksat indtil de kan se det.. eller med lidt højere tryk

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #37   21. jan 2013 Hvad står der egentlig i instruktionsbogen om kølervæske og forbrug?

Kommentér på:
Hvor meget kølervæske må min bil bruge ?

Annonce