{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.594 visninger | Oprettet:

Slave cylinder! {{forumTopicSubject}}

Hey. Min Peugeot 206 1.4 HDI fra 2003 kørte i stykker idag. Jeg skulle skifte op i tredje gear, og da jeg forsøger ville den bare ikke gå i gear. Jeg beholder den så i frigear og bremser ned. Kommer så i første gear uden problemer og kører 500m før jeg skal dreje. Kommer helt ned og skal i første gear i svinget, og da jeg så skifter op i andet gear, skraller det som om jeg ikke brugte koblingen. Holder så ind til siden igen, og så ville den slet ikke i gear. Koblingen er normal at trykke på og larmer hverken fra kobling eller gearkasse.

Efter en halv times tid, forsøger jeg igen mens jeg venter på Falck, og så ville den pludselig godt i gear. Min teori er nu, at det er slave cylinderet / koblings cylinderet som enten er utæt eller i stykker, og ikke virker når bilen bliver kørt en smule varm. nåede kun at kører 2 km før problemet opstod. Har ikke før har lignende problemer.
Holder min teori stik, eller mener i det kunne være noget andet?
Mvh. Henry


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slave cylinder!
  • #1   24. jan 2013 Er der ikke kabel på sådan en ?

  • #2   24. jan 2013 Mener jeg ikke at der er. De kan både fås med, og uden. Har dog ikke haft mulighed for at tjekke det, da motorrummet på en 206 er så indelukket, og det var mørkt da jeg kørte i stykker.
    Kan bare ikke se hvad der ellers skulle være.
    For en kobling med kabel virker, eller virker den ikke. Enten er kablet knækket, ellers er det udrykkerlejet. Og det laver jo ikke bare sig selv på en halv times afkøling. smiley


  • #3   24. jan 2013 Du kan jo hurtigt tjekke inde i bilen med lidt lys fra en mobil om det er kabel eller hydraulisk kobling nede ved pedalen smiley

    Men jo - det kan sagtens være en utæt slave eller hovedcylinder.... væsken behøves ikke løbe ud, men blot rundt om stemplet og inde bag gummimanchetten.


  • #4   24. jan 2013 Har ikke bilen hjemme, da den står ved min kammerat hvor den skal på lift i morgen.
    Hvad er forskellen på hovedecylinder og slavecylinder. Er det i samme kredsløb som bremsesystemet??


  • #5   24. jan 2013 Nej der er bare nogle som bruger samme væskebeholder som bremsesystemet - hvor der så går en slange over til koblingens hovedcylinder. De fleste japanere har f.eks. deres helt egen seperate koblings hovedcylinder inkl. væske beholder.

    Hovedcylinderen er den du aktiverer først når du træder på koblingspedalen - den laver trykket som aktiverer slavecylinderen (deraf navnet) som typisk sidder nede på gearkassen som så aktiverer udrykkerlejet.


  • #6   24. jan 2013 Hovedcylinder sidder ved pedalen, slavecylinder sidder på gearkassen

  • #7   24. jan 2013 Så forstår jeg! Tak for hjælpen.

  • #8   24. jan 2013 Tror i det er hovedecylinderet eller slavecylinderet den er gal med? Hvad er det typisk?

  • #9   24. jan 2013 typisk er det slavecylinderen. Har aldrig selv set eller skiftet en deffekt koblings hovedcylinder lige udover 1 enkelt på en VW transporter.

  • #10   24. jan 2013 På de biler, jeg har med at gøre, er det normalt hovedcylinder, som bliver utæt.

    Få én til at træde på koblingspedalen, imens du står og kigger på gearkassen og ser om der er noget, der bevæger sig. Hvis der ikke noget, der bevæger sig, så enten hoved- eller slavecylinderen der er i stykker.


Kommentér på:
Slave cylinder!

Annonce