4.305 visninger
|
Oprettet:
Diesel mekaniker eller bare kyndig, gerne med viden om mazda DITD {{forumTopicSubject}}
Har virkelig bøvlet med min kones MazdMazda 626 2.0 DITD 1999.
Det er nu den 3 Dieselpumpe der er blevet monteret på bilen inden for 14 dage, så er der en der måske har nogle ideer, så ville det være fint med en tilbagemelding, så jeg evt. Kunne ringe personen op og lige forklare hele forløbet, da det er lidt kryptisk og lidt svært at forklare på skrift.
Håber virkeligt på en tilbagemelding , fra en der vil dele lidt ud af sin viden, som jeg også selv gør, når jeg kan hjælpe andre med tuning og Audi....
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 16 Emner: 1 Svar: 455
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Min kammerats hakker
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Den store magnet ventil var defekt, så bilen kun kunne køre på ca. 2000 omdr. Til den blev varm.
Da vi så skiftede ventilen, viste det sig at gevindet i pumpen var dårligt, det var meget fint gevind og kunne ikke skaffe en snittap i 30mm med 1 i stigning.
Købte så en donor bil jeg kørte hjem fra fyn, der blev så taget det halve af den pumpe og sat sammen med den eksisterende, imellemtiden havde vi været ude og rejse og den nøgle vi brugte, var blevet væk og det viste sig at de 2 reserve nøgler vi havde fået med til bilen, var defekte og uden kode til startspærre.
Ham der hjalp med bilen ville så lige chekke , om bilen var ok, så han gik uden om startspærren, med det resultat at bilen startede, men den gik bare op på , mange omdrejninger, åbenbart fordi at han havde glemt at den kører med elektrisk spedersignal.
Fik slukket motoren da han hev ledningen han brugte af, men i det samme så kom der en øv lyd, det var pumpe akslen der var knækket.
Han samlede så de 2 halve pumper vi havde og jeg fik bilen transporteret ud til mazda, som kodede en ny nøgle, hjem med bilen igen og startede bilen op, nu gik den på ca. 3000 - 4000 omdr. I tomgang og bum bummelum , så røg akslen også i den pumpe....
Kørte så til Middelfart og hentede en pumpe, som blev monteret, men bilen vil nu kun starte på dieselstart i indsugningen og når den så er i gang , og man holder den på 3000 omdr og lader den langsom falde i omdr., når den rammer 1000 omdr. Så går bilen bare ud....
Er bare helt ude på herrens mark.....
jan 2006
Nu ved jeg ikke lige hvor startspæren sidder i nogle ældre dieslerne i samme årgang sidder de i selve den stop ventil på pumpen den som i har skiftet rundt
I andre sidder den i selve motor styringen
Hvor mange ledninger er der til den stop ventil ???
jan 2006
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 31 Svar: 880
sep 2004
Hvis man løsner føderørene efter pumpen ind i topstykket, kommer der diesel.
Har lige været ude på værkstedet, hvor vi skiftede de indgangs ventiler , der sidder der hvor dieselrør går ind i pumpen , det hjalp heller ikke.
Den kørte jo heller ikke ordentligt med den pumpe hvor den blev kodet ude ved Mazda, der gik den bare på på de ca.3500 omdr i tomgang og smadrede pumpeakslen ???
Nu med den nye pumpe , vil den ikke starte , men kan godt holdes i gang , bare ikke gå i tomgang, jeg bakkede lige bilen ud og der var ikke meget trækkraft.
Og vi har chekket tandremmen , en ekstra gang her til aften, den står rigtigt...
Tror der er gået et eller andet galt, der hvor han startede bilen op , med kortsluttet startspærre, tror den var oppe og køre med 7000 omdr, hele værkstedet var sort af røg på de 30 sekunder, den nåede at køre inden han fik revet den ledning af han kortsluttede startspærren med......
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
og hvem gik uden om start spærren?. aut værksted?
sep 2004
Brændstof mængde sensor , slettede fejl og den kom ikke igen...
Senere noget med tomgangssensor, slettede den og den kom ikke igen....
Nej det var min bekendte der gik uden om startspærren, ved at give pumpen direkte fødestrøm... Og han havde ikke lige tænkt over at bilen kører med elektronisk speder- signal, derfor gik den jo også bananas med omdrejningerne, da bilen blev startet op....
sep 2004
Hvornår passer det dig bedst jeg ringer
hilsen Dannie
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
sep 2004
sep 2004
Diesel mekaniker eller bare kyndig, gerne med viden om mazda DITD