{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.305 visninger | Oprettet:

Diesel mekaniker eller bare kyndig, gerne med viden om mazda DITD {{forumTopicSubject}}

Har virkelig bøvlet med min kones MazdMazda 626 2.0 DITD 1999.
Det er nu den 3 Dieselpumpe der er blevet monteret på bilen inden for 14 dage, så er der en der måske har nogle ideer, så ville det være fint med en tilbagemelding, så jeg evt. Kunne ringe personen op og lige forklare hele forløbet, da det er lidt kryptisk og lidt svært at forklare på skrift.
Håber virkeligt på en tilbagemelding , fra en der vil dele lidt ud af sin viden, som jeg også selv gør, når jeg kan hjælpe andre med tuning og Audi....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diesel mekaniker eller bare kyndig, gerne med viden om mazda DITD
  • #1   19. feb 2013 skiftet brændstof filter? er der skidt, vand eller benzin i tanken ?

  • #2   19. feb 2013 Hvad er problemet?

  • #3   19. feb 2013 Du er langt fra den eneste der har problemer med den motor.
    Min kammerats hakker


  • #4   19. feb 2013 Hvis det er højtryks pumpen dennpå selve motoren der går istykker er det for det meste pga forkert eller meget beskidt diesel som sætter sig i mængde regulatoren

  • #5   19. feb 2013 Tak for jeres tilbagemeldinger, men for at undgå 100 gisninger, så får i lige historien....
    Den store magnet ventil var defekt, så bilen kun kunne køre på ca. 2000 omdr. Til den blev varm.
    Da vi så skiftede ventilen, viste det sig at gevindet i pumpen var dårligt, det var meget fint gevind og kunne ikke skaffe en snittap i 30mm med 1 i stigning.
    Købte så en donor bil jeg kørte hjem fra fyn, der blev så taget det halve af den pumpe og sat sammen med den eksisterende, imellemtiden havde vi været ude og rejse og den nøgle vi brugte, var blevet væk og det viste sig at de 2 reserve nøgler vi havde fået med til bilen, var defekte og uden kode til startspærre.
    Ham der hjalp med bilen ville så lige chekke , om bilen var ok, så han gik uden om startspærren, med det resultat at bilen startede, men den gik bare op på , mange omdrejninger, åbenbart fordi at han havde glemt at den kører med elektrisk spedersignal.
    Fik slukket motoren da han hev ledningen han brugte af, men i det samme så kom der en øv lyd, det var pumpe akslen der var knækket.
    Han samlede så de 2 halve pumper vi havde og jeg fik bilen transporteret ud til mazda, som kodede en ny nøgle, hjem med bilen igen og startede bilen op, nu gik den på ca. 3000 - 4000 omdr. I tomgang og bum bummelum , så røg akslen også i den pumpe....
    Kørte så til Middelfart og hentede en pumpe, som blev monteret, men bilen vil nu kun starte på dieselstart i indsugningen og når den så er i gang , og man holder den på 3000 omdr og lader den langsom falde i omdr., når den rammer 1000 omdr. Så går bilen bare ud....
    Er bare helt ude på herrens mark.....


  • #6   19. feb 2013 Hvis den kun kan starte på diesel start så åbner stop ventilen ikke op for dieslen og den er styret af startsbæren

    Nu ved jeg ikke lige hvor startspæren sidder i nogle ældre dieslerne i samme årgang sidder de i selve den stop ventil på pumpen den som i har skiftet rundt

    I andre sidder den i selve motor styringen

    Hvor mange ledninger er der til den stop ventil ???


  • #7   19. feb 2013 Så mit bud er du skal tage den stop ventil fra da i fik kodet startsbæren og sidde over i den pumpe i lige har monteret så burde den starte

  • #8   19. feb 2013 lyder os som om startspærren sidder i pumpen,,, så vil gi 325ix ret...

  • #9   20. feb 2013 Der sidder en startboks under rattet ( imobeleiser ) der er kodet sammen med styreboksen.
    Hvis man løsner føderørene efter pumpen ind i topstykket, kommer der diesel.
    Har lige været ude på værkstedet, hvor vi skiftede de indgangs ventiler , der sidder der hvor dieselrør går ind i pumpen , det hjalp heller ikke.
    Den kørte jo heller ikke ordentligt med den pumpe hvor den blev kodet ude ved Mazda, der gik den bare på på de ca.3500 omdr i tomgang og smadrede pumpeakslen ???
    Nu med den nye pumpe , vil den ikke starte , men kan godt holdes i gang , bare ikke gå i tomgang, jeg bakkede lige bilen ud og der var ikke meget trækkraft.
    Og vi har chekket tandremmen , en ekstra gang her til aften, den står rigtigt...
    Tror der er gået et eller andet galt, der hvor han startede bilen op , med kortsluttet startspærre, tror den var oppe og køre med 7000 omdr, hele værkstedet var sort af røg på de 30 sekunder, den nåede at køre inden han fik revet den ledning af han kortsluttede startspærren med......


  • #10   20. feb 2013 hmm, og den melder ingen fejl af sig selv?

    og hvem gik uden om start spærren?. aut værksted?


  • #11   20. feb 2013 Den meldte først oversat til Dansk.
    Brændstof mængde sensor , slettede fejl og den kom ikke igen...
    Senere noget med tomgangssensor, slettede den og den kom ikke igen....

    Nej det var min bekendte der gik uden om startspærren, ved at give pumpen direkte fødestrøm... Og han havde ikke lige tænkt over at bilen kører med elektronisk speder- signal, derfor gik den jo også bananas med omdrejningerne, da bilen blev startet op....


  • #13   20. feb 2013 Så først lige din besked nu.
    Hvornår passer det dig bedst jeg ringer

    hilsen Dannie


  • Per E
    Per E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #14   20. feb 2013 efter kl 16 så er det ok


  • #15   20. feb 2013 Fint ringer til dig imorgen efter 16

  • #17   18. jun 2014 Ja der sidder en 3 kantagtig bolt i enden på dieselpumpen, den skal spændes så hårdt som muligt, jeg fik lavet en special top, mener det var en tolvkant top i 24 mm, hvor hver anden kant skal slibes væk, så passer den på bolten, så spændte vi alt hvad vi kunne, den gav sig måske 1 til 2 millimeter, men det ordnede problemet og bilen kører stadig som den skal.....

Kommentér på:
Diesel mekaniker eller bare kyndig, gerne med viden om mazda DITD

Annonce