{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Bmw M50b20 gearkasse valg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en fin E30 320i, med en M50b20 motor, samt drivline ilagt.

Nu er jeg desværre bare ved at være godt træt i skallen over at den er så lavgearet. Hvilke andre gearkasser passer over uden de store ændringer? Har hørt at gearkassen fra den gamle motor der før lå i bilen, det må være M20b20(??) passer på, men er der andre som mere er at foretrække?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw M50b20 gearkasse valg?
  • #1   19. mar 2013 Kan du ikke få en gearkasse på fra en større M50 motor? smiley

• #2   19. mar 2013 Du skal skifte dit bagtøj til et 3.25 bagtøj så er den lækkert gearet. Men de hænger ikke på træerne. De bagtøj plejer at side på e30 diesel bilerne

• #3   19. mar 2013 fumle rundt efter en Getrag 260 - fra en M20B25
    - den er stærkere end den Getrag 240 der sad på en M20B20
    og gearet næsten ens, de er begge gearet med 1:1 i 4 og 0,81:1 i 5 rem

- og de er altså til at finde, for rimelig penge..
    jeg smed personligt over 230hk i en Getrag 240 - den svedte, men holdt altså
    til mosten uden problemert - hvis man ellers ikke er en retarderet idiot bag et rat

• #4   19. mar 2013 Følger lige med her - står selv og skal finde en kasse til selvsamme motor - dog med en 3.73 gearet bagtøj smiley

• #5   19. mar 2013 #[TWG]FreakaZoid
    - det "eneste" der sker med en gearkasse fra en M20 er at gearkassen kommer
    til at kændre på undersiden af bilen - den bliver "drejet" lidt med uret, og man skal
    have lidt i for at få den originale gearkassebro op på plads - men det er ikke det
    store problem hvis man ellers lige er to til projektet..

- grundet gearkassens placering, vil dit 1. gear ligge lidt orienteret til højre når du vælger gear - det er noget man godt kan vende sig til .. (jeg havde ikke noget problem med det, i hvert fald)..

- det hele kræver lidt at du ikke bruger home-made ophæng, på motor og gearkassen, for det kan godt give en verden af problemer (taler af erfaring)
    - men er det samlet med original-dele (har en liste, hvis det har interesse)
    så er det lige til

mvh

• #6   19. mar 2013 Brian E > Du sender bare - og har umiddelbart tænkt mig at køre med mit nuværende bagtøj med 3.73 gearing da det også har spær - og behold emin 240 Getrag

• #7   19. mar 2013 [TWG]FreakaZoid

fyrstelig ide - kørte med et tilsvarende setup, og det kørte bare

Kommentér på:
Bmw M50b20 gearkasse valg?

Annonce