{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.445 visninger | Oprettet:

Slidt motor {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Min kammerat har en ToyoToyota Carina e 1,6, som vi har lavet klar til syn. Den blev kasseret på co'en var for høj. Skal siges den bruger en del olie, så vi skiftede katalysatoren.. Den var også kokset godt til, men co'en er stadig lidt for høj og det nok pga det olieforbrug den har... Jeg har så skiftet olien og givet den en omgang tryllemiddel i olien, men den er stadig for høj. Man bør nok skifte motoren, da den har gået over de 300, men alt køre jo på budget med gamle biler. Nogen råd til hvordan man sænker co'en en time eller to, så den kan gå igennem?? Den er ca 0,8 for høj i høj tomgang, men i alm tomgang er den under de tilladte 0,5 i co.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidt motor
  • #1   29. apr 2013 Mange siger karburator sprit i tanken smiley

• #2   29. apr 2013 Prøv at tage ventil udluftningen af indsugningen.

Det har virket et par gange når de lige mangler det sidste smiley

Hvilken årgang er det ? du kan evt også snyde din indsugnings temp føler, jo varmere den "tror" motoren er jo mindre benzin giver den.. hvis den er defekt tror den at motoren er kold og den giver mere end normalt.

Du kan evt også justere tændingen, og tag luft filteret ud.

• #3   29. apr 2013 Prøv at give den en masse tæsk en halv times tid inden den skal synes, så motoren er brændt igennem og er så varm som muligt.
    Den skal køres helt ud om omdrejninger.
    Husk ikke at slukke bilen nå du ankommer til synshallen.
    Så tror jeg det kan lade sig gøre mvh

• #4   29. apr 2013 Det med karburator sprit virker ikke, har prøvet de 2 gange, og hjalp ikke, selv om jeg kørte halv af hver smiley

• #5   29. apr 2013 Hey. Tak for alle de gode råd, jeg har forsøgt med sprit i tanken ca 10 -15 benzin til 1 liter sprit.. lyder det rigtigt, eller skal den ha mere sprit?

• #6   29. apr 2013 HazzarD: Det en 95'er og mener motoren er en 4A-FE hvis der er noget der hedder det? Den er sgu nok ved at være træt i maskinen, men den starter og trækker fint:)

• #7   29. apr 2013 Thomas P: Jeg smider dig en hilsen hvis det lykkes mig med sprit hehe;)

• #8   29. apr 2013 det kan umuligt passe at en 4afe motor er ved at være slidt efter så få km. har set flere der har kørt over 1 million km. på den samme 4afe motor smiley og der er rigtigt mange som har gået 5 og 600.000km som stadig går som ny i motoren smiley er den ikke blevet passet med service ? alle olieskift og sådan eller har den kørt med for lidt olie i lang tid ? smiley men selvom den virker træt det så dør den sku aldrig med mindre man kører den tør for olie smiley

• #9   29. apr 2013 men når den er fra 95 så er det jo højest sansynligt at det er englænder model og så kan det godt være tændingen den er galt med da de kører med bosch tænding i stedet for den suveræne denso tænding som japaner modellerne køre med smiley

• #10   29. apr 2013 Hej Arnesen:) Det er skam en fuldblods japser og ikke det andet skrammel fra samlefabrikken i England;) har tjekke stelnummeret. Jeg ved ikke om den er passet med olie osv... Den havde gået 260 da han købte den, men den har altid været tørstig med olie.. Skal ha set det med tændingen du nævner, der er nogle gange man bliver forbavset jo;)

• #11   29. apr 2013 Okay vildt nok er det en stationcar så ? for de er sku sjældne som japaner modeller i de årgange hehe smiley det med olie tørsten plejer at være olietyve på de motore hvis den ikke er utæt nogle steder og den bruger en del olie alligevel smiley men hvor meget er det den bruger ? for det er meget normalt at de bruger omkring 1 liter på 1000-2000km hvis der ikke er skiftet olietyve smiley

• #12   29. apr 2013 Karburatorsprit virker, der er flere der bruger det nede ved os, og det tager røven på vores tester...

Karboratorsprit i tanken og så kør en god tur på motorvejen, og SÅ til syn med det samme smiley

• #13   29. apr 2013 Arnesen: Ja, det er en stationcar. Tror ikke den har fået skiftet olietyve, for røgen fra udstødningen er list blå når den får gas... Det pis irriterende:) Men det jo en gammel bil, men den starter jo altid og han er glad for den. Den bruger ca. 1 liter pr 1600 km. så det vel egentlig indenfor tolerancen hehe;) den ligger under de 0,5 i co i alm. tomgang, men når den kommer op på de 2-3000 omdr. forurener den for meget... han kører ellers friskt til den altid, så det ikke pga ''mormorkørsel'' hehe

• #14   29. apr 2013 Morten F: hvor meget sprit tror du jeg skal fylde på den? et par liter til 15 liter benzin eller deromkring?

• #15   29. apr 2013 Morten F, Det virker så kun for nogle. 2,5l benzin og 2,5l karburatorsprit virkede ikke på min.

• #16   4. maj 2013 Til alle som har dette problem med sin Toyota. Jeg rensede lambdasonden da den var godt kokset. Det hjalp en hel del, men den lå dog stadig lige på grænsen af hvad synsmanden kunne acceptere. Han pegede på mapsensoren som er en lille sort boks som sidder med et stik og en tynd vakuumslange i venstre side af motorrummet, den er monteret på torpedopladen. Skift den sagde han og kom tilbage bagefter. Efter et besøg hos huggeren og 5 minutters monteringstid, stod den i rent 0 i co. SYNET OG GODKENDT:) ja tak:D

Jeg takker for alle de gode råd herfra:)

Med venlig hilsen

Martin

• #17   4. maj 2013 Glædelig nyhed. CO2 er det værste at have at gøre med til syn. Specielt på gamle biler. Havde engang en e36 hvor den heller ikke gad ryge ned på trods af skift af lambdasonde, katalysator, olieskift, Bell ad produkter mm. Endte med kaburatorsprit

• #18   4. maj 2013 Perfekt, så var det jo slet ikke en slidt motor, men en defekt Map sensor.

Nice nice.. smiley

• #19   4. maj 2013 sådan kunne heller ikke forstå at en så stærk motor skulle være så slidt med kun lidt over 300.000km på bagen smiley køre den ikke os bedre nu så ? smiley

• Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #20   9. maj 2013 Jeg foreslår L-X brændstofadditiv fra LE Smøremidler

• #21   19. maj 2013 Arnesen: Jo, det helt vildt:) Rent 0 i CO'en selvom den var oppe på 4000 omdr.

Vildt:D

Kommentér på:
Slidt motor

Annonce