{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Skift af toppakning {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg Har nogle spørgsmål omkring skift af toppakning på en omega b 3,0 x30xe
1: Kan man tage topstykket af uden at skulle tage knastakslerne af?
2: Skal jeg bruge nogle special værktøjer eller er det bare at komme i gang med torx toppene?
3: Hvilken størrelse torx bit skal jeg bruge til knastakslernes tandhjul?
4: Hvor præcis skal den nedslibning være man skal lave?
5: Kan man bruge WD40 til boltene når man samler det hele igen?
6: Pakningerne kam de kun sidde på en måde?

Håber på svar fra nogle kloge folk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af toppakning
  • #1   29. apr 2013 Med de spørgsmål , tror jeg du skulle få en med kendskab til at lave den. Og det var ikke for at være fræk.

  • #2   29. apr 2013 Du skal ikke lave den bil.. Det lyder til du ikke har ret meget forstand på mekanik.. Og den bil du skal lave toppakning på er ikke ligefrem en begynder smiley

  • #3   29. apr 2013 "4: Hvor præcis skal den nedslibning være man skal lave?"

    At selv at lave det er risikabelt, og du skal SATME have styr på det. Bedre at sende det til nogle der kan planslibe det.. Hvis du overser noget, så kan du måske skifte toppakning igen om 1 måned.


  • #4   29. apr 2013 Ja så hellere undlade at slibe, der er chancen større for at det holder, selv om det er helt fy IKKE at planslibe! smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #5   29. apr 2013 Få hjælp af en mekaniker, eller en der har prøvet den slags før... Med hensyn til planslibning er det indenfor 0,05 mm tolerance målt diagonalt. Det skal gøres med en maskine, og ikke med sandpapir og en fortorvsflise, som man gjorde i gamle dage med en puch maxi... smiley Den ene knastaksel skal ud, så vidt jeg lige husker fra den anden dag da jeg pakkede ventildæksler om på min egen omega...

  • #6   30. apr 2013 Der er jo en grund til jeg stiller spoergsmaal inden jeg gaar i gang smiley
    Hvis jeg var mekanikker ville jeg nok ikke have de spoergsmaal.
    Men det lader til at det skal vaere saa praecist med det slibning at man slulle faa hjaelp til planslibning.

    Nogen der kender nogle flinke folk der maaske kan/vil hjaelpe med det omkring haslev?


Kommentér på:
Skift af toppakning

Annonce