{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

EOBD tester fejl? {{forumTopicSubject}}

Igår forsøgte jeg at udlæse fejlkoder på min daihatsu.

Først skal jeg lige sige at jeg ikke er mekaniker, og har ikke fået nogen uddannelse i sådan en tester, har bare set hvordan den bruges, og har så derefter selv haft brugt den på min tidligere bil, en Fiat panda fra '04.
(Vi bruger WOW! jeg ved ikke om der er andre systemer?)
Jeg startede systemet op på computeren, tilsluttede boksen i stikket under rattet som den bad mig om, satte tænding på, og fik systemet til at fejlsøge.

På boksen er der 3 dioder, en grøn, en gul og en grøn.
De tændte alle sammen da jeg begyndte at fejlsøge, så slukkede den ene grønne, og så den anden grønne, og så efter 1½ minut kom der op på systemet at boksen ikke var tilsluttet.

Jeg slukkede bilen igen, pillede boksen af, satte tænding på, slukkede bilen, satte boksen til, startede fejlsøgning igen, satte tænding på da computeren bad mig om det, men det samme skete igen..

Er der nogle som har prøvet dette, og som har en ide til hvad jeg har gjort forkert? smiley

Jeg havde nemlig fået at vide at hvis bilen har et stik til det, så kan den testes, så jeg forstår det ikke..

Jeg skal udlæse hvorfor den går så ujævnt i tomgang når den er varm, hvilken føler som skal skiftes.. smiley
Har fået at vide det både kan være lambda eller LMM og jeg vil jo gerne undgå at skifte begge hvis det er noget helt 3. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EOBD tester fejl?
Kommentér på:
EOBD tester fejl?

Annonce