{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.044 visninger | Oprettet:

Mistet trækkraft {{forumTopicSubject}}

Jeg har mistet ALT bundtrækket fra 0 - 2000 omdr. i min bil. Det skete bare lige pludselig efter jeg havde været ude at handle og så kom tilbage til bilen, kunne bilen næsten ikke slæbe sig igang.
Men over 2000 omdr begynder den at få ladertryk og ved ca. 2600 omdr og opefter ligner den halt som den plejer.

Nogen der kan have en idé om hvad det kan være..?

Bilen er en Golf 3 1,9 TDI 110 ( AFN )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet trækkraft
  • #1   18. maj 2013 det kan evt være gløde rør der er sodet til hvis det er skal du vare bedere til at få den skudt af en gang i mellem

  • #2   18. maj 2013 har nogenlunde samme problem bare i en 90hk.

    har tidligere levet et par forum emner, men uden løsning..

    så sig endelig til hvis du finder fejlen på din..


  • #3   18. maj 2013 Hvad med noget utæt trykrør eller sådan noget?

  • #4   18. maj 2013 Jimboo : Tror ikke det er gløderørene for de er ikke så gamle igen, og så får den skam også noget at leve af af og til .. smiley

    Nicklossi : Jeg har tænkt på om det kan være noget utæt på den, om det så er trykrør eller vaccumslanger. Men på den anden siden, så trækker den helt som den skal fra 2600 omdr til 4500


  • #5   18. maj 2013 Karsten af. Hvis den kun er lidt utæt, kan det vel være sådan at der kommer så meget flow i røret ved høje rpm at det kun er en smule af luften er ryger ud? smiley

  • #6   18. maj 2013 gløderørene har intet at sige det kan evt. skyldes westgate der hænger eller utæt trykrør


  • #7   18. maj 2013 Nicklossi : Alle mine trykrør er lavet i rustfri stål rør med silikonerør samlinger og bøjninger. ( kig evt. i min profil http://www.bilgalleri.dk/galleri/200610-vw_golf_gti_tdi_20_aars ) Det hele er ikke så gammelt igen, så tror ikke der er nogen utætheder.

    NikkeR : Da jeg havde Vag-com testeren på den lavede den fin nok tryk, mener den lavede op til 1,4 bar. Det burde den da ikke kunne hvis wastergaten er utæt


  • #8   18. maj 2013 En ting jeg har bemærket er at normalt hvis jeg holde i garagen og starter den med vinduerne lidt nede og så slukker den igen. Plejer jeg at kunne høre turboen 1-2 sek efter slukning til skovlhjulet står helt stille. Det kan jeg heller ikke mere efter jeg den har mistet trækkraften.
    Det er som om turboen ikke laver noget før den kommer på de 2000 omdr.


  • tommy  J
    tommy J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #9   18. maj 2013 Wastegate, er ventilen eller den klap, som sidder i udstødningsiden i turboen.
    Den trækkes af actuatoren/vacumdåsen via en lille stang, som ofte er justerbar.
    Når motoren er slukket, står wastegaten åben. Ved start trækkes wastegaten til med vacumdåsen. Når man oplever manglende træk ved lave omdrejninger, er det typisk!

    For bløde vacumslanger.
    Utæt vacumslange.
    Solenoide/magnetventil til ladetrygsregulering ( nyere biler)
    Egr ventil ( nyere biler)
    Defekt actuatoren/vacumdåse

    Spørgsmål, må du godt ringe 40762826 mvh Tommy


  • #11   18. maj 2013 Er dysserne på sådan en med 2 trin, så kunne det tænkes at det første trin ikke fungere som det skal.

  • tommy  J
    tommy J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #12   18. maj 2013 Magnetventilen eller solenoide, som de Kaldes, har 3 studser til vacum. 1 til aktuatoren og 2 andre, som ofte går til egr ventil og gas spjæld. Det er i princippet bare et regulerbar relæ/ventil.
    Men det er mere på biler af nyere dato.


  • #13   19. maj 2013 Nu har jeg muligvis lokaliseret fejlen. På afgangsrøret fra turboen på tryksiden sidder der i o-ring som ikke gøre meget gavn mere. Selvom splitten er i som holder trykrøret og turboen sammen er der stadig en masse slør i samlingen som om det sidder løs. Plus der er også en masse olieslam rundt om.
    Så nu har jeg skille og pillet o-ringen ud. Det er helt hård og flad på ydersiden hvor den skal slutte tæt, så der skal vidst en ny til.

    Men jeg har stadig på fornemmelsen at det ikke er det eneste den fejler, for selve kom lige pludselig da jeg startede den efter jeg havde været ude at handle. Og så en defekte o-ring kommer jeg ikke bare pludselig når jeg starter den.

    Jeg har ikke prøvet at kigge efter andre mulige årsager endnu.



  • #14   19. maj 2013 Jeg tror min bil er for gammel til at køre med magnetventil

  • tommy  J
    tommy J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #15   19. maj 2013 Ofte når man ikke kan høre sin turbo,, som du så fint beskriver er det fordi den ikke trækker wastegaten til, når du starter. Be en makker om at kigge på den forbindelstang fra vacumdåsen på turboen og til wastegaten. Før du starter, og se så hvad der sker når du starter.
    Vent med at gi den gas. Så skal vakuumet trække den til,


  • #16   20. maj 2013 Tommy J : Jeg har lige været ude at prøve rykkelidt i den forbindelstang som sidder under vacumdåsen ( set ovenfra ), men den sidder helt fast. Jeg kan overhovedet ikke rokke den.
    Hvor fast skal den sidde når den bilen er slukket.. ?


  • #17   21. maj 2013 Så har jeg fået skiftet den o-ring mellem turbo og trykrør. Det hjalp desværre kun lidt på det. Det gør stadig det samme som om den ingen ladertryk har fra bunden. Den trækker bare noget hårdere nu når den kommer over de ca. 2600 omdr. Men det er jo også klart når det er blevet noget mere tæt.

  • tommy  J
    tommy J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #18   23. maj 2013 Du skal kunne trække den frem og tilbage. Ta og sæt et stykke slange på og sug med munden. Det skal du kunne

Kommentér på:
Mistet trækkraft

Annonce