{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Linda L
Linda L
Tilmeldt:
24. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Toppakningen - kan den været gået efter vi har haft den hos mekanikeren.?.? {{forumTopicSubject}}

Vi har lige været hos mekanikeren med vores bil, og de var ret flinke fordi en knap var begyndt at lyse om onsdagen, og bilen hoppede sådan. Og torsdag morgen ringer jeg til den lokale mekaniker, og han siger de godt kan kigge på den, så jeg kører derned og de sætter en computer til for at se hvad der er galt. Og de kan så se at det er en tændspole der er galt og at kileremmen er rimelig mør. så jeg går med til de laver de ting. Men så kommer mekanikeren ud ca. En Halv time efter og siger tændrørene os bør skiftes, fint de kostede ikke så meget.

Da jeg så senere henter bilen, siger han, han har en dårlig nyhed, og at toppakningen er gået.... Hm nå og hvad vil det så sige (jeg har jo ikke forstå på motoren, som pige smiley ) han siger så at bilen stadig hopper og knapper stadig lyser.... Men man kan kører, vi skal bare fylde olie og vand på 1 gang om ugen...

Så tænker jeg bare hvorfor kunne de ikke se det om morgenen da computeren var sat til? Og de har jo ikke lavet problemet der var med bilen... ??

Nogen der kan give mig svar om de har taget røven på mig eller den sagtens kan være gået og de først ser det efter at have haft bilen i deres hænder i mange timer... ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakningen - kan den været gået efter vi har haft den hos mekanikeren.?.?
  • #1   24. maj 2013 Du kan ikke se at toppakningen er gået ved at sætte en tester på... Så det kan sagtens være... Derimod er det ikke sikkert at du skal betale for de andre ting han har smidt i

  • Linda L
    Linda L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   24. maj 2013 Epmats:
    Hvad mener du med det er ikke sikkert jeg skal betale for de andre ting? smiley og hvad kan sagtens være? at den er gået i deres hænder eller den var gået i forvejen, de har bare først opdaget det senere?


  • #3   24. maj 2013 Det handler i bund og grund om at ha ordentlig tillid til sin mekaniker. Det er da klart, at han starter med at teste om der er problemer med det elektriske, han retter så de fejl, og efterfølgende viser det sig at topparkningen er defekt, som måske er grunden til de andre fejl. Hvad forlanger man af den stakkels mekaniker, han kan jo ikke trylle. Det er så ærgeligt for ham, at efter at ha prøvet at afhjælpe på bedste vis, står med en sur kunde, og blir betragtet som en idiot.

  • Linda L
    Linda L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   24. maj 2013 Svend Ove slap lige lidt af, jeg har overhovedet ikke kaldt mekanikeren dum eller noget, de var flinke nok!
    Men man står da bare lige lidt fortvivlet som kunde bagefter, da bilen kører lyder værre end før, og de ikke ringer og fortæller mig at toppakningen os er gået ligesom han fortalte mig om de andre ting..


  • #5   24. maj 2013 Nej, han prøver ikke at tage "røven" på dig, det er almen fejlfinding. Hvis den har lyst i motorlampen, får han formentlig en fejlkode - hvis han derefter begynder at skifte rør og evt. tændspole, har den formentlig heddet noget med "misfire detected" på cylinder 1-2-3 eller 4. Jeg ville selv have prøvet at skifte tændrør og spole hvis det havede været mig.

    Men en tester kan ikke fortælle dig direkte hvad der er galt, den kan kun lede dig i en retning, og nogle gange er den retning forkert.
    Det kan også sagtens være en brændt ventil eller dårlig toppakning der udløser den fejlkode, da den måler at den brænder forkert, men som "standart" vil man skifte spole og rør.


  • #6   24. maj 2013 Synes aldrig at jeg har oplevet en bil hoppe når toppakningen er død.

    Men ligemeget, nogen gange ser mekanikere ikke tingene så hurtigt, de er normale mennesker som du og jeg, og du har jo ikke lagt mærke til at din bil har spist vand eller olie, ergo hvordan skal han så ligge mærke til det, du kommer med et problem at bilen hopper, synes hans fremgangsmåde er den korrekte og en mekaniker kan ikke tage livet af en toppakning bare såen. så den må umiddelbart hav været død længe.

    Men ja, synes osse der går langt i mellem de mekanikere der har en stor faglig stolthed. Udover Just Motorsport. Men han har stort set aldrig tid. Så må man jo gøre det selv, så har man kun sig selv at giv skylden vis noget går galt.

    Men tror ikke din defekte toppakning har noget med hopperiet at gøre.


  • #7   24. maj 2013 Jeg har en. Golf 3 holdende med en dårlig top og den hopper i tomgang pga trykket går over i to cyl.. jeg startede også med tænding mm for så at konstatere at toppen var død

  • #8   24. maj 2013 bruger den vand og oile?
    er der olie i vandbeholderen?
    ryger den hvid?
    har den svært ved at trække?
    har den svært ved at starte?
    oliespild mellem blok og top

    typiske ting på en toppakning.


  • #9   24. maj 2013 http://www.youtube.com/watch?v=QA7KVQq9vKA

    Find nu bare en mekaniker med sådan en toppakningstester.
    Jeg ved godt man kan se det på andre måder. Helt come on, DET DER ser fandme nemt ud smiley


  • #10   24. maj 2013 få lavet en komprisions test af motoren og en lækkagemåling,

    så kan man hurtig finde ud af om toppakningen fejler noget,


Kommentér på:
Toppakningen - kan den været gået efter vi har haft den hos mekanikeren.?.?

Annonce