{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.517 visninger | Oprettet:

ChosSimbaOne
ChosSimbaOne
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Skoda Citigo gear problemer {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Citigo der er ca. 1 år gammel og har i en længere periode oplevet sporadiske problemer med at komme i første gear og bakgear. I første omgang tænkte jeg at det muligvis havde noget at gøre med at motoren var ny, og at den lige skulle køres til. Da problemet nu er forsat, bad jeg Skoda om at kigge på det da jeg var til service med bilen, efter de 15.000 KM.

Det de sagde var at mht. bakgearet så var der ikke noget at gøre ved det, da det er lige tandhjul og at man kan være uheldig at de rammer en position hvor tænderne sidder overfor hinanden, og at der ikke er andet at gøre end at slippe koblingen og prøve igen.

I forhold til første gearet, sagde han at problemet kunne afhjælpes ved at være lidt mere "sloppy" ved indkobling, altså ikke køre gearstangen helt til venstre før at man forsøger at koble ind. Synes det lyder som en underlig forklaring. Kan det være fordi at ingen at tandhjulene i en Skoda Citigo er helixe eller er de det, i de fremadrettede gear?

Har søgt på nette og kan se at der er en på et engelsk forum der har fået skiftet sin gearkasse 3 gange pga. et tilsvarende problem http://www.briskoda.net/forums/topic/265649-problem-gearbox

er der andre der har oplevet et tilsvarende problem, og hvad har i evt. gjort ved det? Giver det mening at bede om at få skiftet gearkassen, eller vil problemet bare genopstå? Vi har 4 års garanti på bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Citigo gear problemer
  • #1   27. jun 2013 Det kan evt være kobling. Vi har skiftet nogle stykker (aut Skoda)

• #2   27. jun 2013 tag ud til et andet skoda-værksted og få dem til at tjekke det og ellers så tag kontakt til importøren, for det skal ikke være sådan og da slet ikke på så ny en bil

• #3   27. jun 2013 Har en ven der skiftede olie i hans gear kasse så var alle problemerne væk smiley

• #4   27. jun 2013 lær at prøvekøre tingene inden du køber

• #5   27. jun 2013 xXx

Nu skriver trådstarteren at han har oplevet problemer i en længere periode.... Så har problemet nok ikke været der for et år siden da han købte bilen og hvordan skulle din latterlige kommentar så have løst problemet?

Tror de fleste mennesker prøvekører en bil inden de køber den fra ny...

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   27. jun 2013 Har selv haft samme problem med min felicia, som primært blev brugt til drifting.
    Jeg smurte bare hele pisset ind i bæ, så var det problem ude af verden.

• #7   27. jun 2013 xXx Den har kørt 15000 km og er 1 år gammel, kunne det så ikke tænkes at han har købt den fra ny?

• #8   27. jun 2013 Jeg aner ikke hvad dit problem med gearkassens kan være... Til gengæld ved jeg at hvis man har en bil der har et irriterende problem (som det du oplever), så bliver man aldrig rigtig helt glad for bilen... Og det var jo meningen med købet i første omgang! Så du må ikke give op! Det de forklare med at "skifte anderledes gear", lyder i mine øre helt hen i vejret smiley Held og lykke, håber du får løst dit problem smiley

• #9   1. jul 2013 Tak for alle svarene. Har besluttet at tage fat i værkstedet og bede dem gøre noget ved det. Er rigtig glad for bilen ellers. Skulle bare lige bekræftes i om det var noget der var reelt at klage over.

Mange tak for hjælpen.

Kommentér på:
Skoda Citigo gear problemer

Annonce