Skoda Citigo gear problemer {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Citigo der er ca. 1 år gammel og har i en længere periode oplevet sporadiske problemer med at komme i første gear og bakgear. I første omgang tænkte jeg at det muligvis havde noget at gøre med at motoren var ny, og at den lige skulle køres til. Da problemet nu er forsat, bad jeg Skoda om at kigge på det da jeg var til service med bilen, efter de 15.000 KM.
Det de sagde var at mht. bakgearet så var der ikke noget at gøre ved det, da det er lige tandhjul og at man kan være uheldig at de rammer en position hvor tænderne sidder overfor hinanden, og at der ikke er andet at gøre end at slippe koblingen og prøve igen.
I forhold til første gearet, sagde han at problemet kunne afhjælpes ved at være lidt mere "sloppy" ved indkobling, altså ikke køre gearstangen helt til venstre før at man forsøger at koble ind. Synes det lyder som en underlig forklaring. Kan det være fordi at ingen at tandhjulene i en Skoda Citigo er helixe eller er de det, i de fremadrettede gear?
Har søgt på nette og kan se at der er en på et engelsk forum der har fået skiftet sin gearkasse 3 gange pga. et tilsvarende problem http://www.briskoda.net/forums/topic/265649-problem-gearbox
er der andre der har oplevet et tilsvarende problem, og hvad har i evt. gjort ved det? Giver det mening at bede om at få skiftet gearkassen, eller vil problemet bare genopstå? Vi har 4 års garanti på bilen.
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 669
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.694
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 22 Svar: 230
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 522
Nu skriver trådstarteren at han har oplevet problemer i en længere periode.... Så har problemet nok ikke været der for et år siden da han købte bilen og hvordan skulle din latterlige kommentar så have løst problemet?
Tror de fleste mennesker prøvekører en bil inden de køber den fra ny...
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg smurte bare hele pisset ind i bæ, så var det problem ude af verden.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 83
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mange tak for hjælpen.
Skoda Citigo gear problemer