{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.777 visninger | Oprettet:

Bremser skævt (60%) - efter bremserne er renset {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,
Igår aftes rensede jeg de forreste calibre på min Toyota Sportsvan ( Jeg blæste caliberen ren med trykluft).

Så her til morgen kører jeg min bil til syn (12km køretur efter rensningen) og den bremser angiveligt 60% skævt på forhjulene !!

Jeg er meget overrasket over min bil bremser 60% skævt, og skal da også hjem om adskille og rense caliberen (genbruger klodser og skiver).

men hvad tror I problemet er?

Venlig hilsen
Alex
ps. Jeg har kontrolleret/målt at bremseskiven er indenfor mål og klodserne er med rigelig belægning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser skævt (60%) - efter bremserne er renset
  • #1   11. jul 2013 det lyder som om det har været der før du også blæste dem rent, vil tro det er gliderne der hænger i den ene side.

• #2   11. jul 2013 en kaliber der ikke trykker stemplet nok ud luft i systemet evt en last ventil måske glidere der sider lidt fast

• #3   11. jul 2013 Byt om på klodserne altså dem der sidder i venstre flytter du til højre har næsten altid fået problemet læst sådan også self sørge for at gliderne kører som de skal

• #4   11. jul 2013 Hej alle,
    jeg har prøvet at slippe rattet og bremse hårdt, hvorefter jeg IKKE personligt har kunnet mærke eller se at bilen trækker til den ene eller anden side.

Jeg vil dog gerne tilføje, at da synsmanden målte mine bremser, da havde jeg en rimelig tung trailer monteret efter bilen... Kan dette måske have betydning for målingen?

Selvfølgelig skal bilen IKKE bremse 60% skævt selv om der er en trailer efter bilen, men jeg synes det er rimelig meget bilen pludselig bremser skævt.

• #5   11. jul 2013 Hvis både stempler, glidere og klodser ikke sidder fast så burde den ikke bremse skævt

• #6   11. jul 2013 Kan jo også være en bremseslange der er klappet sammen.

• #7   11. jul 2013 prøv med nye klodser og skiver og måske en udluftning har jeg altid gjort ved mine og så det godkendt

• #8   11. jul 2013 Kan være dine klodser der er blevet glaseret i den den side. Så ef de helt glatte og bremser voldsomt skævt. Prøv giv dem en tur med grov sand papir eller i bedste fald et sæt nye kloderser. Og som de andre siger tjek dine glidere og stempler køre som det skal og at alle clips og monterings fittings er korrekt monteret

Kommentér på:
Bremser skævt (60%) - efter bremserne er renset

Annonce