{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.785 visninger | Oprettet:

BMW E46 320i fejl motorlampe {{forumTopicSubject}}

Jeg har en BMW E46 320i fra 2000, for 1 måned siden begynte motor lampen at lyse, så prøvede jeg at sætte en tester til, da viste den fejl, P0173 brændstofkorrektion (bænk 2) funktionfejl.. P0140 Lambdasonde (bænk 1, sensor 2).. P0101 luftmasse eller luftmængdemåler udenfor normområde... den havde et K&N indsats filter monteret og luftmasse eller luftmængdemåler var afmonteret, den som sidder på luftfilter kassen.. så har jeg monteret et orginalt luftfilter og monteret luftmasse eller luftmængdemåler igen. og så slettet fejlerne på testeren. nu er det gået en måned, nu i går begynte motor lampen at lyse igen, nu viser den kun fejl for P0173 brændstofkorrektion (bænk 2) funktionfejl. hvad er det som er galt?? sorry for mit dårlige dansk, jeg er fra færøerne smiley


Kommentarer på:  BMW E46 320i fejl motorlampe
  • #1   2. aug 2013 Der er MANGE fejlmuligheder, men en af de første jeg ville undersøge er om EGR ventilen åbner som den skal.
    Ellers KAN det også være MAF sensoren som måler forkert. Mener at have set i nogle PDF filer på nettet helt precist hvilken spænding der skal komme fra MAF sensoren ved et bestemt omdrejningstal.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #2   2. aug 2013 Der er ingen EGR ventil da denne motor bruger intern EGR via Vanos.

    Den mest oplagte fejl er en revnet luftslange/bælg mellem gasspjældet og LMM eller utæt krumtapventilation.

    Mvh Per


  • #3   2. aug 2013 ok tak for svarerne smiley

Kommentér på:
BMW E46 320i fejl motorlampe

Annonce