{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Streetrace-fyn som forening {{forumTopicSubject}}

Streetrace-fyn er en forening der igennem mange år har arbejdet på at, få et lovligt sted hvor vi kan være i fred for politi, andre traffikanter.

vi har igennem tiden søgt 5 gange om at, få lov til at køre inde på lufthavnen og vi har søgt om at, købe den gamle rullebane. til bage i 2002 havde vi en snak med politikerne om at, når man byggede det nye stadion skulle der laves en bane til os i forlængelse med stadion.

men da folk ikke ahr bakket os op af alle de menesker der kommer på tanken har der ikke været tiltro fra politikerne til at banen ville blive brugt da vi ikke havde medlemmer nok.

vi indgik aftaler med havnearbejderne i 2003 om at, hvis vi ryttede op efter os måtte vi godt være der. men odense havn som ejede området ville ikke have os der ude. men havnearbejderne kunde godt forstå at vi havde brug for et sted at være bare de ikke skulle ryde op efter os.

Streetrace-fyn søger med jævne mellemrum om at vi kan få lov til at køre påå offentlig vej. men de mener ikke at foreningen er økonomisk sikret nok og at vi er få fåå medlemmer til at det kan lade sig gøre selv om loven giver op mulighed for det.

ud over det tager streetrace-fyn til trackday og hvor vi ellers kan komme af sted med at køre løb i vores biler.

så som kenneth skrever. hvad laver vi i streetrace-fyn. ud over at det er en hyggeklub som skruer i biler, laver brændere og holder grillfester.
ja, hvis man ikke ved hvad vi laver har man fulgt dårligt med i timen.
aktiviteter:
tager til træf.
tager til trackday
laver ture til andre streetracer foreninger og steder hvor de kører rundt i landet.
hjælper andre klubber i landet med at få deres op at køre. vi var i ålborg og hjælpe dem. og esbjerg.
holder nogle grillfester med ild i.
skruger i biler.
holder film aftener.
søger steder hvor vi kan køre.
sørger for at løbne på stregen sker under ordenlige og sikre forhold.
har dialog med politi og politiker.
hjælper medlemmerne med at få deres biler lovligt synet med konstoktive ændringer. finder type godkendelser.
m.m.
og alr det tilbyder STREETRACE-FYN for et kontingent på 250 kr. pr. år.

med venlig hilsen
Streetrace-Fyn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Streetrace-fyn som forening
  • #1   17. apr 2007 Tak Peter det var det jeg søgte smiley

  • #2   17. apr 2007 Fyn Gruppen!!..........ej smiley

    men så lad os dog melde os under et flag istedet for alt andet! hvor melder jeg mig? helt seriøst!



  • #3   18. apr 2007 en ting jeg glemta at tilføje er at vi har søgt roglund i 2003/2005/2006 og sidst om ikke mindst for 2 måneder siden og snakket med dem for 2 og 3 uger siden. men det er solgt til nogle tysker der ikk er interasseret i at lade os købe banen og heller ikke leje den da der skal lægge et center.

  • #4   18. apr 2007 Peter, flere medlemmer = opbakning = tiltro fra politikerne?

  • #5   18. apr 2007 kenneth skrev:men ville bare så gerne vide hvad lige præcis klubben kunne gøre for os, selvom vi alle stod sammen, der vil stadigvæk være folk som vil svine pladsen til med affald, lave brændere og skabe sig.

    og til det vil jeg gerne svare. ja, hvis vi står sammen i en forening kan vi kræve et sted at være af kommunen hvis vi er medlemmer nok. det vil sige sig mere end 20.
    og ja, der er altid nogen der ikke vil opføre sig pænt. men er vi en forening og her et sted at. være kan foreningen smide dem væk der ikke kan opføre sig pænt det kan vi ikke tillade os på offentlige steder.

    RGC er ikke et lovligt sted at paker. da det er privat område og er ejet af RGC.

    det er rigtigt at vi ikke genere trafikken, og man så for satan ryddede op efter sig og opførte sig ordentlig, så ville man også komme i bedre kontakt med politiet samt ejeren af pladsen.
    men der er altid som du selv skrev en fjols i mængden og dem har jeg mødt temlig nogen af i min tid på tanken siden 1990 og til dags dato.


  • #6   18. apr 2007 Fayyaz (10110) K

    ja og desto flere vi er. desto mere skal de efter leve vores krav. kig på dem fra speedvay klubben de var 25 medlemmer og havde ikke noget sted at køre og så meldte 141 sig ind og så fik de lov at køre igen. på hvisse dage. så ja. desto flere vi er destø støre changser er der for at vi får et område og lov til at holde de ting vi alle brænder for.


  • #7   18. apr 2007 Og hvor kan vi finde jer så man kan blive meldt ind.....

  • #8   18. apr 2007 kig en gang på esbjerg som vi hjalp igang. hvordan de er på vej frem. http://www.striben-esbjerg.dk/index2.php?id=1. og de startede for et år siden. og de havde en fandens bøvl med politiet som vi også hjalp med at drille.

    en ting skal esbjergenserne have af ros som fynboerne ikke har. Bager som servet gratis kaffe og kage på stregen og deres humør. de er en tur vær


  • #9   18. apr 2007 http://www.streetrace-fyn.dk/

  • #10   18. apr 2007 kig efter en morris mini blå og rød der plejer vi at stå i nærheden af. det er martin eller bo du skal have fat i. og de plejer også at stå der ellers hjælper jeg gerne med at finde dem.

  • #11   18. apr 2007 Jesper J

    ja det er vores hjemmeside


  • #12   18. apr 2007 OK har lige skrevet en mail til Martin....Håber og høre fra ham

  • #13   18. apr 2007 Jesper J
    ellers må du skrive på streetracefyn@mail.dk og han svare med garenti


  • #14   18. apr 2007 Oki....har lige smidt en mail der oz.....

  • #15   18. apr 2007 Kanon idé...

  • #16   18. apr 2007 Peter jeg er ikke inde i det med foreninger, men har et par spørgsmål smiley

    Ang. kontigentet, er der en fast pris som minimum, jeg tænker nemlig billigere kontigent flere medlemmer.

    Jeg vil hellere end gerne støtte op omkring sådan noget her, men personligt syntes jeg 250 kr. om året er voldsomt nok, da jeg ikke er til grillaftener, filmaftener osv. Respekt fordi i holder det, men jeg er nok mere typen som gerne vil stå som aktivt medlem for at støtte op omkring en sag, Havde jeres forening f.eks været 100 kr. en hjemmeside som virkede mere indebydende og mere proff, hvor man ikke er i tvivl om at man støtter en god sag, og at det måske endte med en forening som virkelig sparkede røv og brændte inderligt med dokumentationer for at få sikkerheden ned af ulykker og ulovligheder i Odense.
    Så var mit synspunkt noget helt andet, og tror også at opbakningen var større fra folk på Fyn.

    Dette er ikke for at ødelægge alt det i har fået bygget op, men overvej om jeres hjemmeside ikke skulle have et facelift, og at fokuset på hyggeaftener osv. skulle rettes på mere fact og forbedringer af sikkerheden i Odense.
    Selvfølgelig skal man ikke glemme hyggen og sammenholdet, men er bare bange for at folk ikke har tid/mulighed for at rumme alt det.
    jeg tror at der vil være flere medlemmer hvis der var billigere kontigent og mindre aktiviteter, men at man flyttede fokuset til mere proff arbejde og lagde sammenholdet i det istedet. Jeg brænder for interessen med biler, fart og respekten for hinanden, og den dag der er en foreningen der rammer hovedet på sømmet, og har det poientiale der skal til, så ønsker jeg også at ligge arbejdskraft i det, så vi kan fortsætte med det som vi har gjort hele tiden, dog under bedre forhold.

    Ros for dit arbejde peter, men er sikker på du rummer endnu mere og kan formå med de rigtige mennesker i rykken at gøre det endnu bedre. jeg tror at folk er villige til at støtte op omkring en god sag nu, hvis bare det bliver dokumenteret ordentlig, Streetrace-fyn har poientialet, specialt hvis du tog noget af det her jeg har skrevet til dig, og måske prøvede at give det hele et nyt pust.
    Husk på jeg vil ikke lave jeres forening om, kommer bare med lidt feedback og ideer til det der kunne gøre foreningen langt større og meget mere seriøs !



  • #17   18. apr 2007 Jeg tror dette her vil ramme hovet på sømmet.

    En forening med billigt kontigent, hvor der ingen forpligtelser er af arangementer, men et månedligt møde hvor medlemmerne kommer med ideer og forslag på det som der er planlagt. En bestyrelse af mange medlemmer som trækker lidt i torvene og får nogle aftaler i hus,
    Mere tror jeg ikke der skal til for at komme op på det medlemstal de stiller krav til for at blive taget seriøst.



  • #18   18. apr 2007 Så er kontigent pengene givet godt ud når det så lykkedes at få nogle ordentlige faciliteter man kan hygge sig på af form for en lovlig plads at være på, samt et sted at race i fred.

  • #19   18. apr 2007 Jeg giver kenneth re,t en forening skal være nem og overskuelig, ikke for meget hygge da folk ikke kan overskue det, 50 til 100 kr. i kontigent og folk er lige pludselig mere interesseret, da man støtter op omkring en god sag!!!.

  • #20   18. apr 2007 rolig nu det er kun en gang om året man skal betale,synes det er en fair pris,da der er nogen mennesker der lægger meget tid og mange kræfter i det,jeg skal helt sikkert meldes ind på lørdag

  • #21   18. apr 2007 eks:

    Folk skal kun betale 100 kr. om året
    Når de penge så var blevet til mange når der kom mange medlemmer til, så kunne man søge op lovligt arangement et sted i DK og vise at man går ind for sikkerheden.
    Men når et kontigent hedder 250 kr. vil folk også have noget for pengene, og er man ikke til grillfester og diverse, så vil man ikke betale kontigent og derved et medlem mindre. For 100 kr. pr. medlem er det ikke en bondegård at støtte om omkring en god sag, og jo flere medlemmer jo større chance for at blive hørt af diverse politikkere osv osv.
    Selvfølgelig skal man have det hyggeligt, men hjælper ikke at man brænder alle pengene af på grillkyllinger og pomfritter og bajere, når pengene kunne invisteres i banken og gøre chancen større for flere lovlige arangementer osv.


  • #22   18. apr 2007 Kenneth nu brugs pengene ikke til grillfester...

  • #23   18. apr 2007 Nej nej martin var bare et eksempel, tit er det kontigentet man sørger for at bruge på medlemmerne også, så man føler man får noget for pengene. Var et eksempel. smiley

  • #24   19. apr 2007 Kenneth
    Ang. Kontingent er det fast da det er vedtaget på generalforsamling i forenings regi. Og der er kun den pris og ikke andre.

    Hvis du er i tvivl om hvad vi står for. Skulle du da have mødt op for længe siden og se det selv og tage en snak med os. I stædet for alt det brok du fyre af nu.

    Hvorfor kun odense og odense og odense. Nej vi dækker DK og fyn.
    Ud over det syntes jeg du har fulgt dårligt med kenneth. Jeg har arbejdet med striben på fyldtid i mere end 7år. Fynboerne har bare det problem at man ikke vil være i en forening. Du skal se en forening som du ser en fagforening der melder du dig også ind for at du kan få den overenskomst der er gælende på området. Det samme for os. Ikke nok medlemmer der betaler en kontingent som er fastlagt af odense kommune som lavt for det område vi roder med.

    Istædet for dette durde du tage en snak med mig om lørdagen her nemmer ved at forklare dig det da der er 7 mapper med papir og den dokumentation du søger. Men som du aldrig har set da du ikke har besøgt os. Så var hvad du siger er ret godt inde i hvad vi må, skal, opfylde, tilskud. M. M.

    Kenneth en ting til. Den måde du nærmest rakker vores forening ned syntes jeg er rent svinerri fra din sideog din pris bliver ikke godkendt af odense kommune og slet ikke hvis du søger tilskud. Foreningens penge går ikke til grillfester. Det foreningen har brugt penge på er ansøgninger af arialer, landmåler, matrikkel kort, støjmålinger, lokaler, strøm, træf, køb af streamers og meget andet. Tror du er ved at lave samme fejl som en anden gjorde i 1999. først lovede han at kontingentet blev 50 kr. Pr. År. Og da de så fandt ud af at man skal betale for en fandens masse andet blev det til 1250 kr. Pr. År. + køre licens på 2500 kr. + gebyr pr løb.

    Festerne betaler vi selv maden og drikkevare. Bålet er noget jeg skaffer. Havde du været medlem havde du haft indflydelse på hvad pengene skulle gå til.


  • #25   19. apr 2007 så tag en snak med os som ved noget om det her vi snakker om. skal du have et tlf nr. finder du det på vores hjemmeside.

  • #26   19. apr 2007 t

  • #27   19. apr 2007 Kenneth skrev: Jeg tror dette her vil ramme hovet på sømmet.

    En forening med billigt kontigent, hvor der ingen forpligtelser er af arangementer, men et månedligt møde hvor medlemmerne kommer med ideer og forslag på det som der er planlagt. En bestyrelse af mange medlemmer som trækker lidt i torvene og får nogle aftaler i hus,
    Mere tror jeg ikke der skal til for at komme op på det medlemstal de stiller krav til for at blive taget seriøst.



    Jeg syntes personlgt det er et vildt godt forslag, og hvis jeg viste jeg kunne møde op 1 gang om månden og høre hvad der var sket af nye ting og selv komme med forslag ville jeg ikke have noget imod at melde mig ind og betale 250 eller hvad der nu skal til... Jeg ville føle jeg fik noget for pengene og noget infomation jeg rent faktisk kunne bruge til noget. Plus jeg ville have medindflydelse og jeg ville selvfølgelig sprede det gode budskab om en god og seriøs forening man virkelig kan se udretter noget som i jo siger i gør hviket jeg absolutet ikke betivler, jjeg vil bare også gerne være med til at se det ske og have medindflydese hvis jeg skal melde mig ind!

    Intet negavtivt da jeg syntes det er kanon nogen har overskuddet til at gøre alt det arbejde vi andre ikke kan overskue/gider...


  • #28   19. apr 2007 man står da frit for om man vil deltage i aktiviteter i foreningen og så kun møde op for at få noget af vide en gang om måneden eller en gang hver 14´s dag. men for at kommunen tager nogen seriøst ska en forening have aktiviteter og et fornuftigt kontingent og mere kontingent støre del i tilskud. med forbehold for aktivitets type.



  • #29   19. apr 2007 en ting mere til emnet medlemmer / indflydelse.
    indfludelse har alle i en forening. men loven skriver at der skal være en bestyrelse på et ulige antal. for at foreningen / bestyrelsen er beslutningsdygtig. altså bestående af 3. 5. 7. 9. 11. persomer der varetaget forenings interasser og som står for den daglige ledelse og som er det udafvente ansigt for foreningen.

    håber du kan se min skepsis. lad os sige at i er 210 medlemmer og i alle skal have indflydelse og være med til at bestemme. så skal i alle 210 medlemmer mode op hos borgmesteren til møde om hvad i nu vil have gennem ført.


  • #30   19. apr 2007 Det er bestemt ikke det jeg mener jeg mener at på de møde kan alle blive hørt og så kan i "bestyrelses medlemmer" tage det vidre til borgmesteren eller hvem det er i skal have kontakten med.....

  • #31   19. apr 2007 Citat:
    Ang. Kontingent er det fast da det er vedtaget på generalforsamling i forenings regi. Og der er kun den pris og ikke andre.
    --------
    Var bare et spørgsmål jeg stillede fordi jeg var nysgerrig over reglerne.

    Citat:
    Hvis du er i tvivl om hvad vi står for. Skulle du da have mødt op for længe siden og se det selv og tage en snak med os. I stædet for alt det brok du fyre af nu.
    ----------
    Har ikke haft interesse for hvad i beskæftede jer med før nu, specialt fordi du tit skriver omkring jeres forening, derfor bad jeg om lidt info, hvilket jeg fik tak.

    Citat:
    Hvorfor kun odense og odense og odense. Nej vi dækker DK og fyn.
    Ud over det syntes jeg du har fulgt dårligt med kenneth. Jeg har arbejdet med striben på fyldtid i mere end 7år. Fynboerne har bare det problem at man ikke vil være i en forening. Du skal se en forening som du ser en fagforening der melder du dig også ind for at du kan få den overenskomst der er gælende på området. Det samme for os. Ikke nok medlemmer der betaler en kontingent som er fastlagt af odense kommune som lavt for det område vi roder med.
    -------
    Jeg flyttede herovre på fyn i 2000, og fik først interessen for biler i 2003, så er begrænset hvor meget jeg har haft mulighed for at følge med. Jeg er godt klar over hvad en forening, men var i tvivl omkring nogle regler om kontigent osv, derfor jeg spurgte.

    Citat:
    Istædet for dette durde du tage en snak med mig om lørdagen her nemmer ved at forklare dig det da der er 7 mapper med papir og den dokumentation du søger. Men som du aldrig har set da du ikke har besøgt os. Så var hvad du siger er ret godt inde i hvad vi må, skal, opfylde, tilskud. M. M.
    -----------
    Som tidligere har jeg ikke haft interesse før nu hvad det var i rodede med, fordi du tit har skrevet om foreningen, og jeg ikke rigtigt kunne finde den info på hjemmesiden.
    Jeg ville mene at sådanne 7 mapper med info, burde der skrives kort om på nettet så man kunne se hvile ting som i har prøvet at stable kontakter til osv.

    Citat:
    Kenneth en ting til. Den måde du nærmest rakker vores forening ned syntes jeg er rent svinerri fra din sideog din pris bliver ikke godkendt af odense kommune og slet ikke hvis du søger tilskud. Foreningens penge går ikke til grillfester. Det foreningen har brugt penge på er ansøgninger af arialer, landmåler, matrikkel kort, støjmålinger, lokaler, strøm, træf, køb af streamers og meget andet. Tror du er ved at lave samme fejl som en anden gjorde i 1999. først lovede han at kontingentet blev 50 kr. Pr. År. Og da de så fandt ud af at man skal betale for en fandens masse andet blev det til 1250 kr. Pr. År. + køre licens på 2500 kr. + gebyr pr løb.
    ----------
    Ja der bliver jeg sku skuffet for der viser du da at du ikke har forstået hele meningen med mine indlæg. Jeg ved ikke om du tror at jeg er i gang med at stable en forening på benene, hvilket jeg ikke har tid og overskud til. Jeg tænkte bare jo billigere kontigent jo flere medlemmer, men sådan var lovgivningen åbenbart ikke.
    Ang. Grillfester var det faktisk det jeg troede pengene gik til osv. Da der ikke oplyses hvilke ting i har prøvet at få stablet på benene med kontakter osv. Jeg skrev det hele som en nytænkning til jeres forening, for ligesom at give jer lidt input så der kunne komme flere medlemmer til og i kunne blive endnu større og mere hørte derude i det store land.
    Jeg undskylder fordi jeg ikke havde fået den viden fra jeres side af med pengene, havde der været en liste over ting som i havde kontaktet og arbejdet i, så havde jeg vidst at der var gået mange penge til diverse ting der.


    Citat
    Festerne betaler vi selv maden og drikkevare. Bålet er noget jeg skaffer. Havde du været medlem havde du haft indflydelse på hvad pengene skulle gå til.

    har jeg vidst svaret på længere oppe. smiley

    Næste gang holder jeg mine ideer osv. for mig selv, du har jo arbejdet med det i over 7 år, så du ved hvordan tingene skal gøres, peter fortsæt det gode arbejde smiley


  • #32   19. apr 2007 men finder dig lige Lørdag, for du har misforstået en del hvad jeg har skrevet, for vil ikke have den hængende med at jeg sviner jer til.

    Ses Lørdag aften


  • #33   19. apr 2007 Kenneth du har sku ikke svinet nogen til... det skal du vide.. og fortsæt endelig med nytænkningen, da det var nogen gode ting der blev bragt på banen.

Kommentér på:
Streetrace-fyn som forening

Annonce