{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

GAMMEL bil på prøveplader til træf ?? {{forumTopicSubject}}

Hvad vil der ske hvis man bliver stoppet til et træf og man i en GAMMEL bil fx en Ford Sierra holder og brænder dæk af på lovlige PRØVEPLADER ??

Er der en anden paragraf der er hårdere fordi der er noget med man kun må bruge prøveplader hvis man fx. skal hjemmefra og til ophugger med den..
Eller er det, det samme som at man gør det i en personbil med nummerplade på..
Tænker også rent forsikrings mæssigt hvis politiet skulle komme..
En kammerat og mig overvejer at købe en gammel brænderbil og så køre til LOKALE træf og straffe den lidt engang imellem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GAMMEL bil på prøveplader til træf ??
  • #1   23. nov 2010 Mener du bliver bonget for noget afgift, men hæng mig ikke op på det smiley

• #2   23. nov 2010 Michael R> Det mener jeg kun det er hvis det er en bil der ikke er betalt afgift på.. Hvilket der jo vil være på sådan en gammel slæde smiley

• #3   23. nov 2010 Tjae, men skulle ikke undre mig smiley
    Ihvertfald bliver du knaldet med en herlig stor bøde, da du (som du heæt rigtig selv siger) hakker af i om du skal bruge den til fremvisning ved salg, kørsel til og fra værksted osv)

Og da ingen af tingene hænger sammen med at lave en brænder til et træf, vil staten nok godt se lidt penge smiley

• #4   23. nov 2010 Det kaldes "lystkørsel" og koster ca 500kr ;o)

• #5   23. nov 2010 Sjovt man kun tænker på hva der sker hvis man bliver stoppet.

Lad og sige du køre en ned i stedet for. Så står du med en bil der ikke er forsikret. Ja ansvar vil nok betale beløbet i starten. Men de vil altid kræve de penge ind igen af dig da du har brugt bilen til noget den ikke er forsikret imod.

• #6   23. nov 2010 På prøveplader er det hellere ikke lovligt at have en passager i bilen.. det koster også en bøde

• #7   23. nov 2010 Christian -

Det fede ved det der er jo så at hvis man ringer en til SKAT. Siger nogle af dem at det kan man SAGTENS smiley
    Jeg fik en til at sende en email til mig omkring dette, med personens navn, osv, så politiet kunne kontakte ham/hende hvis der skulle være problemer, da mig og en kammerat hentede min tyske vogn smiley
    (og ja, jeg er udemærket GODt klar over at man ikke må normalt)

• #8   23. nov 2010 de koster det samme hvis du gør det i en ny bil men man kan sletikke lege prøveplader til sådan noget den skal tranpoteres på en trailer eller fejeblad hvis den ikke er indregistreret og skal der straffes dæk ja så skal det jo være på en lukket bane

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   23. nov 2010 Og hvis det nu er en brænder bil som du skriver, så er det jo ik lige sikkert at alt virker på den, så alt det ville du osse få bøde for, og hvis de er rigtig hyggelige...

• #10   23. nov 2010 Jeg er tidligere støtte-person til SKAT mht. køb og brug af prøveskilte..
    Og har aldrig haft problemer, selvom jeg har haft flere folk i bilen..

Jeg har altid haft folk med i bilen når jeg har skulle på værksted og Gør det selv værksted..

Har såvel også kørt rundt fra Fredag til Søndag uden at påmontere dem og frit kunne køre rundt på Strandvejen, til Bakken og lidt andet..
    Dog blev jeg så stoppet Mandag efter jeg var på vej hjem fra Jan Nygaard efter at have bestilt reservedele..

Hr. betjent godtog så bare ikke at jeg ikke havde påmonteret prøveskiltene grundet regn, da vejret den dag var godt nok.. smiley
    Så en bøde på 500 plus en mere oveni grundet et nedslidt dæk på et baghjul..

Så jeg tror nu mest at det kommer an på hvilken betjent der vælger at kigge forbi.. (:

• Kiss m
    Kiss m Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Svar: 42
    #11   23. nov 2010 men når der køres rally i dk er de fleste deltagere på prøve pl.og de er også to i bilen/u.afg.
    så der er løse regler.

• #12   23. nov 2010 du lejer prøveplader mhb på "salg og fremvisning af bilen" og har et prisskilt til at ligge i bilen just in case. Så er det fuldt lovligt at have din gamle bil på prøveplader med til træf.. hvad og hvem der prøver den,er jo så selvfølgelig en mulig køber ik.. smiley

• #13   25. nov 2010 har kørt på striben for et par år siden på prøveplader hvis der er nogle i bilen koster det 500 og de tager pladerne og hvis du er alene er du jo bare ude og frem vise den
    men til sidst blev jeg black listet

• #14   26. nov 2010 hva så hvis man har sat turbo på er det så stade lovligt hmm

• #15   26. nov 2010 Tjaeh.. det burde det jo i princippet være. køretøjet er jo hverken synet eller registreret. Men lur mig om der ik os er regler omkring det som efterhånden alt andet..

Born free, Taxed to death smiley

• #16   27. nov 2010 tro sku nok det er lovligt kender nemlig en som har gjort det hehe det sku da fedt smiler

• #17   27. nov 2010 I har sagt mange ting og jeg giver Jer ret i rigtig rigtig mange af de pointer og ting der kan ske og jeg har da i hvert fald fået noget at tænke over..
    Tror jeg har fået kolde fødder hvad det her angår.. Tak for rådene smiley
    *Lader tråden køre hvis andre engang får samme ide kan de søge denne tråd frem*

Kommentér på:
GAMMEL bil på prøveplader til træf ??

Annonce