{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

Kasper N
Kasper N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22

Politiet stopper gaderace. {{forumTopicSubject}}

Som mange sikkert ved var Politiet ikke nærige med bøder i Lørdags, på en måde er det forstligt de " bare " passer deres arbejde men vi er mange der kæmper med kommunen om at få lov at lave et sted vi kan køre og vi løber hele tiden hovedet imod muren og vi har derfor givet op.

Jeg syntes selv derfor det er godt vi har kunne køre i Hedensted og Horsens uden at "genere" nogen og uden det har været uansvarlig.

Men som det ser ud nu risikere vi det bliver helt stoppet, og det kan jeg ikke acceptere, derfor forslår jeg vi laver en fredelig demonstration mod kommunen vel vilje til at give os et sted at være.

Jeg vil meget gerne have nogen på banen der har samme synspunkter som vil være med til at lave denne demonstration.

Forslag til demonstrations måde.
Jeg vil foreslå at vi samles alle dem vi kan en fredag eftermiddag ved vejle fjord broen og alle biler køre derned samlet og køre af igen lige efter broen og på igen, på denne måde vil vi overbelaste trafikken på broen og den vil stoppe helt.

På denne måde tager vi godt nok uskyldige mennesker til fange men på den anden måde sender vi også et klart budskab om vi ønsker at blive hørt og taget alvorlige, vi kan jo lamme trafikken hver fredag i flere mdr. hvis vi ikke bliver taget alvorlige og det ville koste rigtig mange penge at vejle broen bare er lukket i 2-3 timer hver fredag, og dette vil lægge et stort pres på kommunen.

Lad mig høre jeres mening og om i vil være med til at gøre noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiet stopper gaderace.
  • #1   16. maj 2011 Det giver aldrig et godt resultat, at tage uskyldige som gidsler. Det vil med med meget stor sandsynlighed give bagslag og få endnu flere imod jer og jeres interesser . . .

• #2   16. maj 2011 Tror faktisk det er en udemærket idé!

Gid vi kunne noget lign!

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#3   16. maj 2011 König ...

Syntes bare vi har prøvet ALT og vi har kunnet klare os ved at køre i Hedensted og sådan men hvis det nu bliver stoppet har vi ingen steder at være:

Syntes ikke altid men kan sige det vil give bagslag hvad med ungdomshuset i København de fik da et nyt.. og de brugte vold som jeg ikke syntes man skal.

• #4   16. maj 2011 Ved hvor tosset jeg ville blive hvis jeg kom til den bro i holder der og laver ballade.. så nej tror bestemt ikke det ville være en særlig god ide.. tror det vil skabe mere ballade end gavn imod jeres halløj..

Kør til DHB og brænd benzinen af.. dumt at lade det gå udover andre mennesker

• #5   16. maj 2011 Hvis I skal genere nogen - så gør det dog ved Rådhuset . . .det er jo dem I vil have i tale !

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#6   16. maj 2011 Michael M

DHB er en gang om året hvor skal vi køre alle andre weekender ?

• #7   16. maj 2011 Det er farligt og uansvarligt at køre gaderæs, og det vil jeg ikke støtte.

Synes det er i orden, at man mødes og viser sin bil osv. Men det kan godt gøres uden at skulle brænde dæk af og køre om kap.

Og det er jo ikke ulovligt at mødes på en parkeringsplads og lytte til andres anlæg og kigge på fine alufælge.

Hvis man vil køre om kap, må man leje sig ind på en bane eller køreteknisk anlæg.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#8   16. maj 2011 König .

Det vil ikke lægge det samme pres på dem, det koster ikke kommunen/amtet noget at vi demonstrere ved rådhuset men hvis vi lukker brogen et par timer kan det nemt koste et par hundrede tusinde kr.

• #9   16. maj 2011 jeg synes bestemt vi skal gøre et eller andet...

men jeg tror heller ikk det vil gavne os at lamme broen smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#10   16. maj 2011 Ann C

Det er i orden du er imod alle har forskellige holdninger, fakta er bare der er 1000-2000 der gerne vil køre det og vi skal jo alle være her og vi ønsker altså et sted og køre men det kan vi ikke få ?

• #11   16. maj 2011 Du rammer ikke kommune/amtet hvis I generer trafikken ved Vejlefjord broen - de vil altid sige at det er et job for Politiet. Det eneste der vil ske i denne situation, er at I får mange på nakken og ikke sympati som I ellers gerne vil have . . .

Find en anden måde - mit råd . . .

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#12   16. maj 2011 Mikkel J

Hvad er dit forslag ?

• #13   16. maj 2011 nu sad jeg i biffen igår og så fast Five. (ikke så meget streetrace som forventent men fuck det) måske hvis vi alle gik med pistol og ikke tøvede med at trække dem i samlet flok nå policen kom de kunne få andet og tænke på.... enlig en dum ide!!! men dog en ide

• #14   16. maj 2011 Giver Ann C helt ret..

Som der blir sagt, så må i finde en bane / anlæg / lukket vej hos en landmand eller lign..

Det er pisse spas o.s.v at køre ræs, men i bestemmer jo selv om i vil have bøder eller ej.. så hold det på banen

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#15   16. maj 2011 König .

Det vil altid ramme amtet. Hvis du har fulgt med i fjernsynet vil du se at dengang der kun var 2 baner på broen kostede " trafikstoppet " mange millioner for amtet hvert år.

• #16   16. maj 2011 Glem det. Har selv kørt ræs en gang imellem i Hedensted så er ikke en der sidder og pudser glorien, men.

Det er jo ulovligt og er i jo alle sammen klar over det og kender konsekvenserne af det hvis politiet kommer forbi.

Og ligefrem risikere jeres og andres liv ved at stoppe trafikken på en meget trafikeret motorvej er en meget dårlig ide og ikke noget der vil hjælpe jer.

• #17   16. maj 2011 Kasper N
    Jeg kan også godt forstå I gerne vil køre, og jeg ved også selv hvor fedt det er at være med til race, men jeg synes bare ikke det skal foregå på offentlig vej.

Så må I finde ud af om det er muligt at finde en lukket bane at køre på.

• Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #18   16. maj 2011 vil du prøve at lukke broen ej come on åben hovedet!

• #19   16. maj 2011 Jamen, jeg synes da at en demonstration ville være en super idé, den skal bare gøres på en anden måde... og evt. fortælle dem at hvis vi ikk må køre der, så må vi jo rykke et andet sted hen, som f.eks. en blind vej inde i byen..

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#20   16. maj 2011 Michael M

Vi har tilbud at købe jord ved siden af daka som ingen vil eje men vi kan ikke få lov at lave en bane fordi vi larmer for meget og det må vi ikke pga naturlivet.

• #21   16. maj 2011 Ideen er go nok, men tror s gu ikke at I blir skide populære på det,, I skulle jo gerne få noget sympati fra befolkningen og tror at det modsatte vil ske ved sådan en "gidsel" aktion

• #22   16. maj 2011 Husk nu hvad formålet er med en demonstration!

Vi er ikke en flok hippier, men unge og gamle med arbejde og penge der, blandt andet, har en fælles interesse og det er fede biler/motorcykler, benzin og nogle af os også fart og race.

Vi skal ikke ødelægge det for nogen ved at blokkere fyraftens trafikken.

Jeg synes det skal være en konstruktiv demonstration som fx. kan føre igennem århus, horsens og ende i vejle. Vi kan køre lidt igennem byen, landevej og motorvej og have bander klar, som er kort og kontant.

Evt. ville det også være en idé med en hjemmeside til formålet hvor hr. og fru jensen som ser os køre kan gå på hjemmesiden og se "kampen" imod kommunen. Dermed får man hr. og fru danmark til, måske, at sympatisere med vores projekt.

Naturligvis vil også denne kørsel belaste trafikken, men det er IKKE hovedformålet. Formålet er at de byer som er repræsenteret i hedensted (primært århus, horsens, vejle, frederica, kolding) samles i fx. vejle foran rådhuset.

Fremgangs måden må være:

Danne et team af nogen kompetente fyre
    Lave en hjemmeside og producere lidt klistermærker til bilen som vi kan køre med
    Få fat i journalister
    Anmelde demonstrationen hos politiet og aftale et møde med borgmesteren i vejle (fx. en hverdag kl 17 så kan folk køre fra 15-17 i kolloner og ende i vejle) hvor vores krav bliver formuleret.

Endnu bedre hvis det kan blive en lørdag = flere mennesker.

Evt. kan hjemmesiden også råde over en "afstemning" underskrivning.

Jeg vil gerne stå til rådighed hvis projektet er seriøst og det er sammen med fornuftige mennesker der har ambitioner. Jeg har tilgang til ca 5000 fartglade mennesker i DK hvor der sikkert er en forholdsvis stor del der vil deltage aktivt.

• #24   16. maj 2011 Kasper N
    Det er da en syg holdning du har!

Det koster penge ja, men ikke for kommunen, men alle der forretningsfolk, der ikke kan nå til deres møder, alle lastbils firmaer der ikke kan få deres varer frem til tiden, chauffører der ikke kan overholde deres hviletid osv.

Det er fint nok du vil demonstrere, men lad det ikke gå ud over uskyldige!

• #25   16. maj 2011 Dr. bombe har fat i det rigtige... det er lige præcis sådan vi skal gøre det:)

• #26   16. maj 2011 I kommer til at få så mange imod jer hvis i stopper trafikken ved Vejlefjordbroen på en fredag....blandt andet mig da jeg er på arbejde der og kører på tid (skal være i fx Kolding og Vejen på bestemte tidspunker og gerne inden)

Demonstration, god ide, Vejlefjordbroen - No go!

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#27   16. maj 2011 Dr. Bombe

Hvis vi demonstrere ved at køre gennem en by eller legende tror jeg ikke på det har en virkning overhovedet.

Som sagt har vi prøvet alt på den lovlige måde men støjen vil de ikke gå på kompromis med det gør det hele umuligt.

Derfor vil jeg mene man skal presse lidt hårde.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#28   16. maj 2011 Tommy K

Det vil koste private virksomheder penge ja, og de vil lægge et stort pres på amtet og politiet til at finde en løsning. at det skal koste dem nogen penge mener jeg er et nødvendigt redskab for at blive hørt.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#30   16. maj 2011 Sune - 2.0 16v Champion Lexmaul

Vi vil altid have mange imod os da det vi brænder for er noget for mindretallet,
    og tror desværre det er den eneste løsning for os at gøre i den stil for at vi bliver taget seriøse .

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#31   16. maj 2011 Morten S

Syntes broen er helt fin,, vi behøver slet ikke stoppe bilerne vi kan bare køre 500 biler ned på en gang så stopper trafikken selv.

• #32   16. maj 2011 Kasper N
    Hvorfor skal det gå ud over private virksomheder, hvor ikke blokere fx, kommunens parkeringsplads i stedet, på den måde rammer man de mennesker som man vi i kontakt med og ikke uskyldige personer som måske vil ligge pres på kommunen!

• #33   16. maj 2011 Tror desuden politiet er ligeglade med jeres demonstration - de vil derimod blive glade for at dele endnu flere bøder ud i vildskab for jeres stunt hvis i går i trafikken smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#34   16. maj 2011 Tommy K

Det er jo ikke fordi vi vil remme private virksomheder men broen i vejle rammer bare en masse mennesker som efterfølgende vil brokke sig til politiet og kommunen / amtet og hvis der er flere tusinde der ringer ind hver fredag bliver de nød til at finde en løsning. Derudover vil alle virksomheder også presse på at vi finder en løsning med kommunen da det jo er det eneste der kan få os til at stoppe med at lukke broen.

• #36   16. maj 2011 Der har vi forskellige holdninger Kasper.

Hvad er dine holdninger hvis Sygeplejsker strejker og lader din bedstemor tilbage i dit lort?

Hvad synes du om togchauffører der strejker og du kan ikke nå på arbejde?`

Jeg kan godt forstå nogen af dem, men i virkeligheden synes jeg bare det er træls med alt det demonstration pis osv.

Hvis du er destruktiv vil du aldrig få et konstruktivt resultatet. Ved at vise at du kan opføre dig voksens og modent vil at føre over 1000 biler igennem Midtjylland og aftale et møde med de ansvarlige politiker hvor man kort og godt, med mediedækning, præsenterer problemet og nogle løsningsforslag (en bane til fri/billig benyttelse osv). Det mener jeg man kommer længst med.

MEN igen, det er nemt at lave en demonstration, men resultatet skal fanges af kreative og ambitøse mennesker bagefter. Det er ofte der det hele falder sammen.

Dvs. man skal egentlig først finde dem som har lyst til at drive en egennyttig (eller hvad det heller) selskabsform som kan vedligeholde sådan en bane osv. Der kunne man evt. kontakte folk fra skandinavien drift og andre og høre om man kan få noget hjælp fra dem, både måske fordi den plads man så får også kan bruges af dem og man kan lave reklame for dem osv. Man skal finde nogen stærke samarbejdspartner, og sponsorer vil nok også være nødvendige.

So lets faced it, med de krav jeg stiller, så vil projektet ikke blive til noget...

p.s. og med din idé. du kan jo se hvor mange der synes at tilgangen med blokkering er en dårlig idé her på siden.. så jeg tror ikke man får hurra klap fra resten af befolkningen.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#37   16. maj 2011 Sune - 2.0 16v Champion Lexmaul

Så vidt jeg er orienteret er der ikke ulovligt at køre over en bro om det er en eller 100 gange på en dag ?

• #38   16. maj 2011 må tilføje at Sune's indlæg nok rammer plet..desværre!

• #39   16. maj 2011 Om som helved bliver omdannet til is så er det aldrig noget der vil lykkes.

Og det er helt sikkert at man intet opnår ved at blokere broen.
    Men kan sagtens forstå man vil køre race. Men når man så hvor få der støttede op om det ved Pandrup sidste år.

Og når man ser på hvor svært det er for de "normale " racebaner at få lov at køre løb uden klager fra naboer. Så er det en kamp som bliver svær at vinde her i Danmark.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#40   16. maj 2011 Dr. Bombe

Vi har prøvet MANGE gange at have møder med kommunen, politiet osv. men uden helt. hvad skal man så gøre for at blive hørt. at vi samler 1000 biler og køre gennem Jylland hjælper ikke en hat.

Du siger vi skal lave et selskab hvor vi kan have en bane under... Det har vi også tilbudt dem DER ER IKKE DEN IDE VI IKKE ER KOMMET MED !!!!!
    men alt er blevet skudt i sænk pga miljø godkendelser osv osv.

• #41   16. maj 2011 problemet er jo ikke at finde et sted at køre, problemet er hvis man skal køre lovligt ræs Så skal der være en Ambulance, hvilket er ret så dyrt & ha stående på stand by på stedet ..

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#43   16. maj 2011 Stage - photo session -

Nemlig når det er i bil skal man have tilladelser i hoved og røv..

Men skal man være bjergbestier er der ingen lovkrav selvom det er mange gange farligere.

Det må være folks eget ansvar at der så dør en nogen gange er hvad der sker men det sker også i den alm lovlige trafik hver dag.

• #44   16. maj 2011 det bliver jo ikke til noget.... om i så fik en bane ville folk sku bare brokke sig over at de skal betale for at køre på den.. da der jo skal være veligeholdelse og sikker også ansate som skal holde det hele i ro og orden..... og for at være ærlig hvofor er det folk køre gade race osv... jo det er nemlig fordi man for et kick osv over at man gøre noget furbudt på vejen og tænk nu hvis politiet kom efter mig... hvis du/i træte af at blive snuppet så køre lovligt...

• #45   16. maj 2011 Ungdomshuset fik noget ud af en voldelig demonstration, mon ikke vi gør det samme?

• #46   16. maj 2011 Kasper

Problemet er at du ikke læser hvad jeg skriver. Prøv at læse og forstå hvad jeg skriver.

Der er ingen der har sagt det her skal være nemt, og derfor er en demonstration (hvis man kan bevise at man har forsøgt ALT uden held) på plads.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#47   16. maj 2011 Dragos T

Du har ikke ret, Ang. Drift har vi fået lavet en bane i Juelsminde hvor vi har fået tilladelsen i hus. og banen er lavet men men man må kun køre 8 biler af gangen pga støj. Denne bane betaler folk for at bruge uden bøvl og resten af pengene kommer fra sponsore som mig selv.

En legende bane til race ville være passende i vejle amt. penge vindere jeg ikke er et problem men tilladelser er og velvilje fra kommunen er der ikke noget af.

• #48   16. maj 2011 som bjergbestiger er du også kun en, hvis du køre bil er man ofte flere, der står mange og kigger og der er en masse ting omkring en som skal erstattes :b ..
    ville gerne det kunne gøres lovligt, tror desværre ikke vi når så langt, men til alle de andre striber, ring til striben esbjerg, og spørg hvordan man laver et lige så godt stykke arbejde som dem ..

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#49   16. maj 2011 Dr. Bombe

Som sagt alt er prøver vi har tilbudt penge men intet hjælper pga støj.

en fredelig demonstration tror jeg bare ikke på har nogen virkning overhovedet. Jeg kan i hvert fald ikke nævne en eneste fredelig demonstration der er endt ud i godt.

• #50   16. maj 2011 Dét der er helt hul i hovedet efter min mening.
    Det vinder i bestemt ikke folks sympati på, men tværtimod!
    /Karin

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#51   16. maj 2011 Stage - photo session -

Hvis man laver afskærmning over mod publikum er det kun en selv der kan komme til skade. Ligesom DHB

• #52   16. maj 2011 støj kan jo minimeres med vægge som man har i tyskland på motorvejen... tror bare de har undskyldning da de ikke ser det som noget seriøst... og tror du virkelig at gade race vil blive minimeret hvis der kommer en bane...

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#53   16. maj 2011 Dragos T

skal man følge reglerne som kommunen angiver er man på omkring 40DB i skæl

Jeg ved alt om støj jeg har selv været med til at lave støj målingerne i banen ved Juelsminde og det endte ud med en rapport på 25 sider.

• #54   16. maj 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Ambition

skandinavien drift afholder drift i århus centrum, så du/I (hvem i så end er) kan ikke have prøvet alt smiley Vores demokratiske og kapitaliske samfund er opbygget således at ALT er muligt, så du har ikke prøvet hårdt nok desværre smiley

Og hvis du ikke lytter til folks holdninger herinde vil du aldrig komme videre.

Så mit råd, lyt og lær, læs og forstå, og så kom igen smiley

Over and out

p.s. og lad dig nu ikke slå ud af at vi har en anden holdning... men måske skal du overveje at ændre din holdning/kurs

• #55   16. maj 2011 stille og rolig kørertur i vejle centrum med mindst 100 biler i myldertiden

• #56   16. maj 2011 Da vi blev holdt i for kort en snor af myndighederne, hvor de begyndte at skilte os væk, fra de steder vi holdt til.
    Gjorde vi det at vi i første omgang, kørte ind i Esbjerg centrum et par fredage i træk og kørte stille og roligt rundt i en ring i centrum, med det resultat at busser og taxier blev ca. en time forsinket, desværre blev der her også taget "uskyldige" gisler, men det gjorde at også aviserne begyndte at interessere sig mere for "Street race" og komentarene fra de adspurgte Esbjerg-gensere, var langt overvejende for at der skulle findes et sted hvor vi kunne være.
    Jeg fik så også søgt tilladelse ved Esbjerg Politi til en lovlig demostration, hvor ca. 700 biler deltog og både med aviser og TV tilstede. Ikke at vi har fået en bane, men der kom en bedre dialog i gang med politi og kommune.
    Og Striben Esbjerg har da trods alt, eksisteret i langt over 10 år og er still going strong !!!
    Og på et eller tidspunkt, kommer Striben Esbjerg eller nærmere Korskro Raceway sikkert også til at blive en realitet, men ind til da, må man jo klare sig på bedste vis...

Så en demo er nok en god ide, men måske en bedre ide, hvis i kunne få tilladelse til det af feks. politiet , som skal give tilladelse, hvis den ikke strider imod regler og love.....

Hvis ikke, så må i jo selv lave noget, det er jo ikke ulovligt at køre en tur i enten Horsens eller vejle en fredag eller lørdag aften.....

• #57   16. maj 2011 Se nu bare at få stablet noget ordentlig ulovligt gaderace på benene. Noget med en 250km strækning og pengepræmier. 5000,- i tilmedling til løb, 10% til adminstrations omkostninger. resten fordelt i præmier til de 5 hurtigste i mål. Lukkede SMS grupper, politi scanner, falske nr. plader, vold tunede biler og hele balladen i bedste "ud og køre med de skøre" stil.

1. Det ville være sjov.
    2. Det ville give policen grå hår i hovedet og trække for mange resourcer.
    3. Politikerne ville komme ind i kampen og ende med at stille baner til rådighed for at får det væk fra vejen.

Smid mig en PB. Jeg deltager gerne, men kan ikke garantere jeg vinder. smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#58   16. maj 2011 Dannie M

Lyder rigtig fornuftigt, tror også det " skal gå ud over nogen " for det har en effekt

• #59   16. maj 2011 Ulrik B Scannere virker ikke på det nye Sine system.

Ellers fin ide.:-)

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#60   16. maj 2011 kagekongen .

Det ville aldrig kunne lade sig gøre. Politiet ville hurtigt få civile ind over denne gruppe og være til stede til div race.

• #61   16. maj 2011 Kasper N

I skal bare huske på, hvis i laver en stor aktion, så skal i regne med at politiets /kommunens indsats overfor jer streetracere bliver værre, og slet ikke vil høre tale om nogen bane eller lovlige arrangementer.

• #62   16. maj 2011 det hjælper ikke en skid med broen? en fredag eftermiddag er der stort set aligevel "små" kø..
    lav heller en demostation igennem vejle, horsens osv. til folket få fortalt folk hvad det er for noget.
    kom til kommunen ved at lave en demostration på parkerings pladsen eller lign.
    hvis der skal komme noget godt ud af det..

hvis det koster penge af have en "bane" så kan man jo lave medlemskab som fx koster en 500 mand hver halve eller hele år.
    finde sponser osv. få sikkertrafik.dk med på idéen.. der er sikkert større firmaer som støtter altmuligt andet gøjl der gerne vil have det på deres "CV" at de støtter LOVLIGT ræs.

Medierne er dem der er best til at tale i sådan et land som danmark.
    få dem med på sagen.
    Politiet kan aldrig fjernegaderæs ved at afslå heletiden..

Vejlebroen er sku ikke en god idé. de større firmaer har sælger, lastbiler osv. til at kører der og hvis vi spærre det så vil de sku nok ikke hjælpe med et honar hvis vi får lov..

• #63   16. maj 2011 Kagekongen...'

Er det noget du ved noget om...eller er det bare for at holde dig vågen ????

Med hensyn til din sidste tråd...

• #64   16. maj 2011 Well.. Hvis i samles, f.eks. 100-150 biler, og i efter grundloven overholder de forhold der er foreskrevet kan jeg kun se at politiet faktisk har pligt til at afspærre vejlefjord broen for jer, så i i samlet flok kan passerer den. Og skulle private bilister så gribe ind risikerer de at blive anholdt, så det behøver i ikke være nervøse for såmænd.
    I behøver ikke en tilladelse fra politiet til at afholde sådan en demonstration, men i kan anmelde den til politiet, så politiet har en chance for indenfor et rimeligt tidsrum at foretage sig de nødvendige foranstaltninger til at i kan afholde jeres demonstration.

"Færdselsmæssige hensyn må efter omstændighederne vige for grundlæggende forsamlingsfrihedshensyn. En demonstration kan trække så mange mennesker til at færdslen må omdirigeres. Dette er ikke blot en mulig løsning, det er den eneste løsning hvis den grundlovsikrede forsamlingsfrihed skal respekteres" - Citat fra Peter Germer.

Alternativt ville jeg nok nærmere anbefale at der afholdes demonstration i form af træf hver fredag på rådhuspladsen, som et middel til at råbe dem op som virkelig sidder med magten, vores politikere.
    For som der bliver påpeget så vil i tage uskyldige mennesker til fange ved at få afspærret vejlefjord broen, det vil nok næppe øge sympathien for jeres foretagende.

Tilgengæld må jeg give Ann C ret i at al form for ulovlig street race ikke burde støttes i sådan en demonstration. Og er der folk som ikke overholder loven i sådan en demonstration så har politiet lov til at gribe ind mod disse personer, men demonstrationen kan ikke forbydes fordi et par stykker laver dæk røg f.eks.

Men der må vel være nogen som har startet en forening der har som mål at få oprettet sådan en bane? (Selvom der jo er et par stykker i DK i forvejen i kunne leje jer ind på). Det er ikke ligefrem gratis at have sådan en bane jo, men det er folk sikkert indikrete bekendt med, men direkte ønsker folk bare ikke at betale for det.
    I får aldrig en bane af staten, det er jeg ret overbevist om. Det skal gå ad foreningsvejen, med dertil hørende indsamlet støtte fra diverse firmaer tror jeg. Det var hvert fald der jeg ville lægge mit krudt hvis jeg ønskede en bane.

• #65   16. maj 2011 i får ikke et dyt ud af at demonstere, det vil kun give bagslag og der er nok ikke mange der respektere jeres ønske om at ku få lov at køre lovligt på en bane, når i samtiddig i tide og utide kører ulovlige bilraces rundt om i landet.
    landets love er nu engang som de er og de love siger at gaderæs er ulovligt, længere er den ikke.

at man mødes et sted og viser sin bil frem syntes jeg kun er fedt, men hvorfor det altid skal ende med ræs er mig en gåde.

og vil så lige sige at jeg på ingen måder er hellig, jeg har selv da jeg var 18-20 år kørt masser af lyskryds-ræs osv

• #66   16. maj 2011 man kunne jo få lagt nogle sedler i div. butik med en underskrift indsamling. tror mange menesker vil støtte at det kommer på en bane istedet for. så tror der kunne samles mange underskrifter

• #67   16. maj 2011 jeg ville gerne støtte op om et projekt med en lukket bane el lign, MEN jeg tror bare ikke det vil hjælpe en skid, for der vil altid være brodne kar som ikke vil kører lovligt, så de vil stadig køre ulovlig ræs i industrikvartere osv og så går der ikke lang tid før alt er ved det gamel igen

• #68   16. maj 2011 tigger: du vil aldrig kunne fjerne alt ulovligt ræs. tror alle synes det er fristende at køre ræs fra lyskryds til lyskryds

• #69   16. maj 2011 det er rigtigt, men jeg syntes nu lidt der er en lille forskel på at 2 "tosser" bag rattet vælger at se hvem der kommer først fra start ved grønt lys og så til at flere 100 mødes en aften for at race mod hinanden,

det jeg mener er at hvis man ønsker et sted at køre race lovligt kan det ikke nytte noget at man samtiddig laver ulovlige race, for så fosvinder respekten fuldstændigt

• #70   16. maj 2011 Hvad med den klassiske "Banner på motorvejsbroer"?
    Hvor der evt står et link til en side hvor folk kan få mere info?

Prøv at forestille jer en opmærksomhed det ville give hvis der hang sådan et banner på hver eneste bro langs E45..

Nogen der ved om sådanne bannere er lovlige? Har flere gange set dem, men er dog stadig lidt i tvivl..

• #71   16. maj 2011 sådanne bannere er ulovlige, de bannere man nogengange ser hænger fra broer er sat op ulovlige, men det kan da godt tænkes at man kan indhente tilladelse til at hænge sådanne bannere op hos politiet

• #72   16. maj 2011 Jep.. lyder som en idé.. Vi skal naturligvis kun gøre det hvis det er lovligt.. Men hvis vi fik lov kunne det give enormt meget omtale.. Men så skal de også hænge MANGE steder.. Evt. på alle motorvejsbroer omkring århus. Men med et netværk som vores, er der helt sikkert en masse frivillige der vil melde sig til at hænge en 3-4 stykker op hver..
    Og inden vi ved af det, er der Jounalister der laver artikler om det, derefter bliver det livligt debatteret i de danske medier osv, og det når forhåbentlig nogle politikere som tænker over det.. De er jo også interesseret i at få ræs væk fra vejene..

• #73   16. maj 2011 sådan som jeg læser det misforstår nogle lidt hvad trådstarter nok søger.
    Flere skriver " at de vil ikke støtte ulovlig gaderæs" og sådan som jeg ser det er jo netop det manden gerne vil have styr på... have ræset ind på et sted hvor det så kan afholdes lovligt.
    Det er IKKE nemt for dem som gerne vil, har selv været meget aktiv og haft dialog med mange kommuner og div myndigheder.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2011

#74   16. maj 2011 sten P

Nemlig vi ønsker at få et sted at være så det ikke behøver at være uovligt at køre race men det bliver lige så legalt som fx fodboldt og sådan...

• #75   16. maj 2011 ja en trackbane ville være nr 1, men hvor skulle den lige være, når det på nuværende tidspunkt mere el mindre er et problem at få lov til at kører løb på de eksiterende motorbaner i dk, tag bare jyllandsringen, der må der kun køres et bestemt antal løb om året og alene de løb der køres der får folk i området til at brokke sig over støj og larm.
    såvidt jeg husker det har der været flere der har forsøgt at få en bane op at stå enten på nedlagte flyvepladser el på privat grund endnu uden held

• #76   16. maj 2011 smiley

• #77   16. maj 2011 Der er lovlig race i greve på lørdag..
    ta over og stødt det i stedet for at tud...

• #79   16. maj 2011 Jeg er helt med på demostrationer, hvor vi køre i flok osv
    - Ikke standse hele trafikken på vejle broen', der har vi ikke noget at køre ude :d Det er bedre rundt inde i byen på en lørdag eller fredag smiley

• #80   17. maj 2011 Kasper N:

Længere oppe står der:

"Naturligvis vil også denne kørsel belaste trafikken"

Hvis du nu kan huske tilbage til dine teori timer vil du da/eller din ellers sunde fornuft vide at det er en smule for kriminelt at spærre trafikken med mindre der er en ulykke forude (førstehjælps reglerne fra dengang man havde førstehjælp)
    Det er jo ikke tilfældet - husk nu, i tager for mange "uskyldige" med - så som mange andre skriver, tag på kommunen eller lignende og hold det fra Broen som ellers er belastet nok i forvejen på en fredag.... (:

• #82   17. maj 2011 Hej jeg står osse gerne til rådighed for projektet..jeg sidder i DASU´s bestyrelse ( Dansk automobil sport) . Der arrangere vi lovligt street race, så jeg er på den måde vant til at kommunikere med forskellige instanser af den ene og anden art..lad os nedsætte en bestyrelse som sammen med andre vil stå for projektet. For det med at spærre vejen osv holder IKKE! men kunne vi for en borgmester i tale kunne man godt køre i kortege der ned så den almindelige dansker kunne se hvor mange der har interesse i det..Men svar mig helt ærligt hvis vi fik et sted man kunne køre lovligt vil det så stoppe det ulovlige race på offentlig vej? For de gange der er arrangeret lovlig street race i nordjylland er der ikke dukket andet end et par biler op..ved ikke om det har noget at gøre med at man skal have licens..men den koster 450 også er man også dækket hvis man skulle miste herredømt og det gik udover uskyldige ting..men lad mig høre jeg vil gerne arbejde for dette 100 % Jeg har desværre kun en stationcar 2,0 16v nu men den har dag 140 hk. Planen er at den skal chippes til 165 hk. Jeg skal have sat multimedie center i og andre højtalere, sports udstødning og tonet ruder..sænkes og have 17 tommer alu..men bliver først næste sommer..men er der nogle der kan hjælpe med dette er de velkommen til at skrive..betaler gerne lidt håndøre for det..Pas på hianden derude vi ses til træf, race eller copenhagen classic til august render rundt i en hvid køredragt med ford mærke på brystet hvis nogle skulle komme forbi...vi ses

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #83   17. maj 2011 Hold da kæft en dårlig ide!
    Hvis du vil have et sted og køre så købe dig en mark og få noget asfalt på.

• #84   17. maj 2011 find noget bedre at bruge jeres tid på i får aldrig noget som helst gemmenført det er blevet prøvet til hudløshed i hele landet, uden resultat i over 20 år. støt heller op om de lovlige race dem er sku ved at være mange af .. og støt foreksempel korskro race way eller sådan noget hvor der er en rigtig go chance for der sker noget og at det bliver til noget. så lad vær med at tud !!!

• #85   21. maj 2011 ? ..

• #86   22. maj 2011 Altså drenge og piger.. Det er den helt forkerte måde at tænke på, skal i til sådan noget skal folk måske lige starte med at få bragt bilerne i synsmæssig lovlig stand, da det ellers bliver en oplagt mulighed for at skat og politi spærre et evt område og tjekker biler, præcis som hedensted , esbjerg, silkeborg, etc..

Jeg kan komme med en ide der vil åbne folks øjne på en positiv måde, som mig og nogle kammerater har drøftet før, men det kræver folk der deltager i en sådan demonstration kan sørge for biler der medtages i optog/demonstration er synsmæssigt lovlige, da politi/skat/kommune ellers vil bruge de biler der ikk er godkendt med ændringer som eksempler på hvorfor vi lige netop ikk bør få et sted at kører..

det er det der vil få os til at have den øvrige befolkning imod os, og det er heller ikk det vi bør .

• #87   22. maj 2011 ..

Kommentér på:
Politiet stopper gaderace.

Annonce