{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

manual boost controller {{forumTopicSubject}}

Hej bg
jeg har en manual boost cntr. Som jeg har monteret på min golf 4. På 3 vejs ventilen har jeg sattet den ene til trykrøret den anden til aktuator oh den tredje til selve controlleren. Men der sidder en tom plads på controlleren nu som hedder retur slange tror jeg.. skal den på tryk ur eller indsugnings manifolden? For nå bilen kommer over visse omdrejninger giver den slip for det hele og river af sted bag efter.. er der nogn som ved hva det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manual boost controller
  • #1   18. jan 2014 Det eneste jeg kan sige er at det er og bliver en lorteløsning, få dig en elektronisk, det virker 100x bedre og koster ikke kassen

  • #2   18. jan 2014 Ja mrn det er en agn motor som der bar kommet turbo på. Alm 1.8 mmed turbo. Den har aldrig haft ñ75

  • #3   18. jan 2014 Enig med Jesper, det er svært at styre og bilen lader ofte voldsomt når du kommer i området hvor du begynder at lade.

    Måden systemet et "tænkt" at skulle virker er som følger:

    Slange fra manifold til T-stykke
    Fra T-Stykke til aktuator.
    Fra T-Stykke til bleed ventil.
    Fra bleed ventil til fri luft.

    Desværre er der ofte et problem med de "billige" sæt, at alle rør til T stykket flower lige godt, så det er meget svært at bleed luften, og derfor virker setup ikke efter hensigten.
    De sidste par gange jeg har hjulpet med at rode med manuel boost ventil har det endt med at dreje en lille bøsning som er blevet monteret på studsen fra Trykrør, så det er lettere at bleede trykket, til aktuatoren uden at der bliver fyldt for hurtigt efter.

    Det var en lidt lang forklaring, men jeg håber at den gav mening. Jeg mener at huske at have givet et meget detaljeret svar til en anden bruger for noget tid siden, så prøv evt. lige at søge i forum.

    Mvh

    Steffen

    PS: Husk lige at fortælle hvad du finder ud af!


  • #4   18. jan 2014 Hmm jeg ser lige på det. Min bleed den sidder kun på indsugnings manifold og self efter luftmasse måler. Så det vil sige jeg skal tage det fra manifolden og fra manifolden til til actuator og fra actuator til bleed ventil?? Mennjeg tror stadig keg har 1.8 standart styrboks på bilen. For jeg har ik tændspoler eller nogt kun tændkabler og tændrøre. Derfor tror ik elektronisk burde virke. . Men skal noknsig til hvis jeg finder ud af nogt

  • #5   18. jan 2014 Du skal ikke tage det fra manifold, du skal tage det FØR spjældhus, Det korrekte er imellem spjældhus og IC.

    Jeg tager selv mit i mellem Turbo og IC det virker fint.

    Her er vist hvordan det skal forbindes.
    http://turbomotor.dk/contents/media/boost1.JPG

    Men min erfaring har lært mig at der skal en restrektor i.

    /Steffen




  • #6   18. jan 2014 Den sidder jo også sådan på. Men den hakker stadig nå turboen skal begynde så giver den slip og river af sted derefter. Men tror du jeg skal skrue mere op for trykket?? Er bar bnge for gi den for megt så den bræmder lortet af.

  • #7   18. jan 2014 Har du mere tryk på end standart/normalt? Så er løsning ikke at skrue endnu mere op, for så er der noget galt, det skal du have fundet ud af hvad det er.

    Men jeg syntes at det lyder til at du måske har tændingsbanken, og så justere din motorstyrring din tænding, når banken så er væk går den tilbage til normalt og så flyver du afsted. Hvis det er tilfældet kan du gøre 3 ting:
    1. Skrue ned for trykket,
    2. Kører på noget bedre benzin Shell V-Power
    3. Justere din tændingsmap

    Alternativt: Hvis du kører med så meget tryk at dit MAP ikke dækker det område, skal du have det fikset inden du får ødelagt noget. Altid en god ide med et AFR ur når du vil tune på en turbo bil. Alt andet er gæt værk. Men det forklarer dog ikke de udsættere du beskrive med mindre at den er helt gal med benzin mængden.

    Husk forlidt benzin under ladetryktryk, kan ødelægge din motor meget hurtigt det kan tændingsbanken også så det er de to ting du skal undgå når du tuner en Turbobil.

    De fleste MAF biler, har en sikkerhed indbygget. Der virke ala: at hvis der bruges mere luft ved bestemte omdrejninger end fabrikken har indstillet, så må den køre med forhøjt tryk og så stoppes benzin tilførslen.

    Vil så lige slutte af med at jeg ikke kender noget til VW motorer eller deres motorstyrringer. Så det er der sikkert andre der kan hjælpe med.

    /Steffen


  • #8   18. jan 2014 Smid lige trykur på for at se hvad tryk du kører med. Du skal huske din motor slet ikke er gearet til at køre med ladetryk så kunne forestille mig den ikke rigtig ved hvad der sker i original styringen og så slår en bøvs hvorefter den så kommer afsted. Du burde smide en billig ladetryksstyring på så har du også ladetrykke inde i bilen og kan se hvad der sker. Lige p.t er det gætværk det hele. Men jeg holder med Steffen og Jesper, bleed er lidt en lorteløsning men det er billigt og nemt at skrue op smiley

  • #9   18. jan 2014 smiley :-O smiley :-O smiley

    Er det ikke en TURBO bil, det stod der jo ikke noget om, der stod "bare" at han havde sat en boost controler på . . . Så går jeg sku' ud fra at vi får at vide hvis det ikke er originalt.........
    For så er der jo 117 andre ting der skal tages højde for, ECU ikke beregnet til at køre med tryk, kompression forhold, tænding og alt muligt andet der ikke er bygget til turbo brug.

    /Steffen



  • #10   19. jan 2014 Det er nemt bare at smide en turbo på en ikke turbo og det virker fint når der skal laves nogle hk, men hvis man ikke gør det ordentligt, så kommer det aldrig til at køre smoothless.

    Hvis du bare vil køre op til 0,5 bar, så skal du som min. regne med programmerbar ECU og højere benzintryk og så en eletronisk boostcontroller, hvis ikke ECU'en kan klare den opgave.

    Skal du højere op, så skal du have anden toppakning, smede/coatede stempler, måske undersmøring, oliekøler, anden udstødningsmanifold, dyser, benzinpumpe og regulator, anden udstødning, kat og hvad ved jeg ikke..


  • #11   19. jan 2014 Jesper jeg har sgu alt det der. Ellers havde den sagt boom for 20000 km siden. Men der er en fejl i lortet.. det intet vacum røre fra et eller andet ellers tændningsmodulet som måske ik kan kommunikere som måskeskal justeres.

  • #12   19. jan 2014 Så prøv at tage den manuelle boost controller af igen, kører den så ordenligt?

  • #13   20. jan 2014 Nej den så Bliver den langsommere men Den hakker stadig sådan.. Måske skal den bare fint justeres tænker jeg på. For den sluger med benz det ik fordi jeg tror den ik får nok med benz.Og jeg kører kun V power

  • #14   20. jan 2014 Du kan starte med og køre grundtryk, og så checke afr.

  • #15   20. jan 2014 Enig: Få den kørt ordenligt ind. Har du et AFR ur monteret? Eller se at få det gjort som det første.

    Den kan også sætte pga. for meget benzin, banken (Hvis den stadig bruger bange sensor systemet) så du skal have fundet ud hvad årsagen er.

    /Steffen

    PS: Husk at skrive hvad du finder ud af.


Kommentér på:
manual boost controller

Annonce