1.986 visninger
|
Oprettet:
manual boost controller {{forumTopicSubject}}
Hej bg
jeg har en manual boost cntr. Som jeg har monteret på min golf 4. På 3 vejs ventilen har jeg sattet den ene til trykrøret den anden til aktuator oh den tredje til selve controlleren. Men der sidder en tom plads på controlleren nu som hedder retur slange tror jeg.. skal den på tryk ur eller indsugnings manifolden? For nå bilen kommer over visse omdrejninger giver den slip for det hele og river af sted bag efter.. er der nogn som ved hva det kan skyldes?
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 30
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Måden systemet et "tænkt" at skulle virker er som følger:
Slange fra manifold til T-stykke
Fra T-Stykke til aktuator.
Fra T-Stykke til bleed ventil.
Fra bleed ventil til fri luft.
Desværre er der ofte et problem med de "billige" sæt, at alle rør til T stykket flower lige godt, så det er meget svært at bleed luften, og derfor virker setup ikke efter hensigten.
De sidste par gange jeg har hjulpet med at rode med manuel boost ventil har det endt med at dreje en lille bøsning som er blevet monteret på studsen fra Trykrør, så det er lettere at bleede trykket, til aktuatoren uden at der bliver fyldt for hurtigt efter.
Det var en lidt lang forklaring, men jeg håber at den gav mening. Jeg mener at huske at have givet et meget detaljeret svar til en anden bruger for noget tid siden, så prøv evt. lige at søge i forum.
Mvh
Steffen
PS: Husk lige at fortælle hvad du finder ud af!
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 30
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Jeg tager selv mit i mellem Turbo og IC det virker fint.
Her er vist hvordan det skal forbindes.
http://turbomotor.dk/contents/media/boost1.JPG
Men min erfaring har lært mig at der skal en restrektor i.
/Steffen
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 30
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Men jeg syntes at det lyder til at du måske har tændingsbanken, og så justere din motorstyrring din tænding, når banken så er væk går den tilbage til normalt og så flyver du afsted. Hvis det er tilfældet kan du gøre 3 ting:
1. Skrue ned for trykket,
2. Kører på noget bedre benzin Shell V-Power
3. Justere din tændingsmap
Alternativt: Hvis du kører med så meget tryk at dit MAP ikke dækker det område, skal du have det fikset inden du får ødelagt noget. Altid en god ide med et AFR ur når du vil tune på en turbo bil. Alt andet er gæt værk. Men det forklarer dog ikke de udsættere du beskrive med mindre at den er helt gal med benzin mængden.
Husk forlidt benzin under ladetryktryk, kan ødelægge din motor meget hurtigt det kan tændingsbanken også så det er de to ting du skal undgå når du tuner en Turbobil.
De fleste MAF biler, har en sikkerhed indbygget. Der virke ala: at hvis der bruges mere luft ved bestemte omdrejninger end fabrikken har indstillet, så må den køre med forhøjt tryk og så stoppes benzin tilførslen.
Vil så lige slutte af med at jeg ikke kender noget til VW motorer eller deres motorstyrringer. Så det er der sikkert andre der kan hjælpe med.
/Steffen
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Er det ikke en TURBO bil, det stod der jo ikke noget om, der stod "bare" at han havde sat en boost controler på . . . Så går jeg sku' ud fra at vi får at vide hvis det ikke er originalt.........
For så er der jo 117 andre ting der skal tages højde for, ECU ikke beregnet til at køre med tryk, kompression forhold, tænding og alt muligt andet der ikke er bygget til turbo brug.
/Steffen
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Hvis du bare vil køre op til 0,5 bar, så skal du som min. regne med programmerbar ECU og højere benzintryk og så en eletronisk boostcontroller, hvis ikke ECU'en kan klare den opgave.
Skal du højere op, så skal du have anden toppakning, smede/coatede stempler, måske undersmøring, oliekøler, anden udstødningsmanifold, dyser, benzinpumpe og regulator, anden udstødning, kat og hvad ved jeg ikke..
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 30
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 30
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Den kan også sætte pga. for meget benzin, banken (Hvis den stadig bruger bange sensor systemet) så du skal have fundet ud hvad årsagen er.
/Steffen
PS: Husk at skrive hvad du finder ud af.
manual boost controller