{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Obd tuning TDI
  • #1   11. mar 2014 Der er som sådan ikke noget der hedder en økofil.
    Skal man lave øko fjerner vi moment og effekt.

Men tuningen giver som regel bedre økonomi.

Søren Fredslund

• #2   11. mar 2014 Hvorfor fjerner man noget moment og effekt?

At drossel motoren ned er ikke altid = med bedre økonomi.

• #3   11. mar 2014 Enig.
    Derfor det er svært at lave en egentlig økotuning.
    Moment skal fodres. Det er der kun en måde at gøre på.
    Det koster i brændstof.

Vi har forsøg kørende med egentlige økotuninger, men det er ikke noget man bare lige gør.

• #4   11. mar 2014 Hvis i skal bruge en test køre så må i endelig sige til. smiley

Kunne også være sjovt at se om der overhovedet er noget at hente ved en alm OBD tuning. Man høre alt muligt om at det virker og nogle siger det ikke gør.

Syntes der mangler at blive lavet en seriøs test. Især fra jer der tuner biler og som lover det kan være økonomisk.

• #5   11. mar 2014 Vi lover aldrig bedre økonomi for mange bruger det bedre moment de får og så går bilen ikke længere.
    Jeg har lavet mange forsøg.
    Feks. chippet min kammerats bil uden hans kone viste det.
    Han holder regnskab og det er kun hende der kører bilen til dagligt. 80 km dagligt.
    Det har givet mellem 1.8 og 2 km mere pr. liter på en Passat 3C 1,9 TDI 105 hk der har fået 145 hk og 340 Nm.

• #6   11. mar 2014 Jamen det er jo endnu en fin succes historie. smiley

Er det så fordi brugeren af bilen udnytter de ekstra kræfter efter en optimering at den ikke går længere km/L?

Eller er det bare ikke alle biler det virker på?

Har haft snakket med Thomas Landberg. Han var heller ikke interesseret i at jeg lavet en test på hans produkter. Han vil ikke stille en garanti på at bilen kunne køre længere km/L. Det var sådan set eneste grund til at jeg vil ha optimeret bilen. Man køber jo heller ikke et tv hvis man ikke er sikker på man ikke kunne tænde det og returnere det.

Jeg var sådan set ligeglad om det kunne spare sig hjem igen. For om den går fra 29 til 30 km/L betyder jo ikke det store økonomisk. Men det betyder meget hvis bilen skal bruges under konkurrence brug. smiley

• #7   11. mar 2014 Thomas er meget konservativ omkring det.
    Det er fordi man har fået mere power og dermed bruger det ud af rundkørseler osv.
    Overhalinger bliver også hurtigere.
    Så ryger det økonomiske.
    Men i praksis går de som regel længere.
    Det er i hvert fald det jeg får at vide af mine kunder.
    Min egen skamtunede Altea gik da stadig over 20 km/L med 213 hk i en 1.9 TDI.

• #8   11. mar 2014 Har fået et tysk firma til at sende mig en fil. De vil lave den for 500 kr. Deres filer er testede på bilerne samt rullefelt

• #10   11. mar 2014 Så det jeg høre dig sige er at bilen burde bliver mere økonomisk. Det er bare optil brugeren at udnytte bilen rigtigt?

Jeg er Dansk og Nordisk mester i økonomikørsel. Så burde jeg vel let kunne udnytte det en OBD tuning kan gi bilen.

jeg købte da også en U-tune ved Thomas for at teste det af selv. Desværre kunne den bare ikke snakke sammen med bilen. smiley

• #11   11. mar 2014 Selv en Lupo 3L går længere efter optimering.
    Og den er da nogenlunde optimeret til at gå langt.

• #12   11. mar 2014 Præcis. Men igen. Det er op til brugeren at udnytte det rigtigt. Jeg har meget motorvejskørsel og kører mellem 120-130 stykker. Håbet da jeg kan få 1 k liter mere pr km

• #13   12. mar 2014 økotuning er bare et salgstrick for dem som ikke kan finde ud af at hive topeffekt ud af motoren sammen med moment

• #14   13. mar 2014 Selv min Zafira OPC går længere på literen med en indkøring af de nye komponenter.
    Det er ved normal kørsel vel og mærker, den kan stadig være uøkonomisk til hver en tid.

Kommentér på:
Obd tuning TDI

Annonce