{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Skoda Superb TDI Tunning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går men planer om at prøve at få lidt mere ud af min Superb..

Den har fået en fil fra landberg og er rullet til 165hk om næsten 400nm..

Jeg regner med at køre en intercool'er til at starte med..

Tænker også dyser og det men ved ikke hvordan det fungere på en PD..

Til sidst er der det at jeg gerne vil have et KN-filter på også..

Så spørgsmålet er, hvad kan man regne med at hive ud af den?
og er det muligt og giver det noget at skifte dyser? samt er der andet der måske var bedre at gøre ved den istedet..?

Og til sidst skal den forbi landberg hvis man sætter ny intercooler på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Superb TDI Tunning
  • #2   21. mar 2014 Det er ikke noget, der giver det store i forhold til, hvad det vil koste. Det er turboen, der er begrænsningen på motoren, så med mindre du skifter den, vil effekten kun forøges minimalt.

Mit umiddelbare råd er, at du enten helt bør spare pengene eller gå all in og gøre det til et større projekt med en større turbo osv.

• #3   21. mar 2014 Okay nitte.. Havde hørt at intercoller nok ville give 10 til 15 hk.. og de er til at komme til for penge..
    Udstødning fik jeg at vide ikke ville give noget rigtig

• #4   21. mar 2014 Det giver slet ikke så meget at montere intercooler. Det vil isoleret set ikke være noget, du kan mærke.

• #5   21. mar 2014 Undskyld men det gør da en kæmpe forskel at kunne køle luften mest muligt ned, så jo det vil hjælpe med en intercooler, men en helt anden ting, så har din superb sgu da en intercooler i forvejen??? Vil du smide en større en på?
    Skal du have flere hk så skal dine dyser skiftes ud med nogle større ja, samt din turbo skal upgraderes som der også er nævnt. En Dyse er en dyse, der er bare forskel på hvordan de er opbygget. PD sidde inde i motoren hvor det er knastakslen der trykker ned på dysen og derved får du en indsprøjtning samtidig med der er elektronik forbundet.

• #6   21. mar 2014 Steffen h
    En dyse er skam ikke bare en dyse.
    En pumpedyse eller en injector er en indsprøjtningsdyse og en brændstofpumpe sammenbygget i samme konstruktion smiley

• #7   21. mar 2014 Ja en intercooler vil man kunne se effekten af på rullefelt. Den skader ikke, tværtimod, men det er ikke noget, man kan mærke.

• #8   21. mar 2014 Nick

Der er ikke nogen desideret brændstofpumpe bygget ind i dysen hvis du tror det. Men som jeg også skriver så er det knasten som lavet trykket i PD og jo en dyse er en dyse, der skal være noget til at lave trykket til den og en styrring til at åbne for solenoiden. Selvfølgelig er der forskel på dem men det skrev jeg også... smiley

Bay - Hvis du pillede din intercooler af så kan jeg love dig for du også ville kunne mærke det smiley Der er også en grund til at stort set alle biler med turbo har en monteret idag .

• #9   21. mar 2014 Der er ingen, der snakker om at afmontere en intercooler. Trådstarter påtænker at skifte den ud med en større, som du jo nok kan læse.

• #10   21. mar 2014 Nej der står ingen steder han vil skifte den ud med en større, derfor jeg spurgte ham om det :)) men nok om det jeg kan godt følge dig nu.

• #11   21. mar 2014 Regn med ca. 165 hk og 400 Nm.

• #12   21. mar 2014 Hvis man er 100 % bogstavelig, gør der ikke, nej. Men det kræver ikke meget at regne ud, når motoren har intercooler i forvejen...

• #13   21. mar 2014 Nej, men der er ingen decideret brændstofpumpe på en PD motor.
    Så der er en pumpe enhed og en dyseenhed. Kender skam en ting eller to til dieselmotorer. Reparerer selv nogle af verdens største smiley

• #14   22. mar 2014 Jo der er skam en brændstofpumpe på en pd. Men det er ikke en højtrykspumpe smiley og tillykke med det forresten.

Kommentér på:
Skoda Superb TDI Tunning

Annonce