{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

erfaring med luftfiler. {{forumTopicSubject}}

Halløj, skal have skiftet mit filter på min bmw, lige pt er der bare et skod thansen filter på, en af mine kammerater har det der carbon filter fra schmiedmann, og det lyder jo satans godt, og skulle være et godt filter, har så fundet det her til rimelig penge og kunne forestille mig der også er lidt bedre lyd og hente eftersom det også er i en carbonkasse, spørgsmålet er bare om filteret er noget værd ? http://turbodkshop.dk/shop/76-mm-carbon-593p.html

evt nogen som har erfaring med det filter smiley eller kender noget til det. mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaring med luftfiler.
  • #2   7. jul 2014 er ikke meget for og købe et brugt smiley ellers tak..

• #4   7. jul 2014 okay.. lige hvad jeg kan se på billedet, så ligner det kun en 2,5" .. eller tager jeg fejl ?

• #5   7. jul 2014 Uden at vide det så tror jeg det er et skodfilter. Når det ikke engang har et navn men bare markedsføres på udseendet som er falsk carbon så har jeg sgu ikke store forventninger til det. Folk i dag køber jo alt der hedder noget med carbon for så må det jo være godt.

Men det er bare en tanke - ikke noget jeg ved smiley

• #6   7. jul 2014 Daa , har godt nok selv tænkt tanken, he he .. derfor jeg tænkte , det kunne jo være der var en som havde erfaring med det smiley ..

• #7   7. jul 2014 Man skal ikke gå ned på filterkvalitet. Køb et af et anerkendt mærke, eks. Pipercross! (De har bla. også livstidsgaranti, så overvej da det brugte der).

Du kan altid pakke filteret ind med "diverse" heatshields osv., hvis det er udseende du også går efter smiley

• #8   8. jul 2014 så må jeg prøve et pipercross, hvor faen finder man lige de heatshields ? smiley

• #11   8. jul 2014 Prøv lige at Google det specifikke filter fra Piper cross som du ønsker at købe, for at læst flere steder at mange af deres filtre udelukkende er lavet for at give høj gennemstrømning hvorfor de desværre også lukker med skidt/støv ind i motoren. Der er lavet flere undersøgelser omkring det så prøv at læs dem. Tror generelt det var en svaghed ved alle skumfiltre - også HKS osv.

• #13   8. jul 2014 lyden ændre sig jo ikke væsentligt,
    uanset hvilket åben filter man bruger.

men der imod, ændre den sig,
    hvis du ændre på rørføring og materiale af røret så ændres lyden.

og selv 2 biler med samme motor, er det ik sikke de lyder ens med samme filter.

og man skal passe på, der findes mange billig sport filter,
    som er noget være bras,

bare se dem i thansen og biltema,

thansen sælge noget der linger kn lidt,
    men i enden er der et net som filter, det filtere jo kun gråspurve fra.
    samt metallet som sidder på det, rustermed tiden

som en anden skrive, så køb en kendt mærke, de holder bedre.

jeg køre med et kn filter på min bil,
    det har jeg haft nu 8-10 år, det er blevet renset,
    når det er tiltrængt,

det er ikke helt så flot som da det var ny men virker stadig.

• #14   8. jul 2014 guldhammer: Jamen er da ikke i tvivl om at din bil og mange andres biler kører fint med pipercross - de er jo netop lavet for at give maksimal luftgennemstrømning, men du har jo ikke en jordisk chance for at se eller mærke hvor meget skidt der ryger med ind i motoren.

Så jeg siger bare at folks erfaringer med et luftfilter er jo til at lukke op at skide i for folk ved jo kun hvordan det lyder og aner ikke hvor godt det filtrere. Det kan godt ske at nogen af pipercross' filtre er fine nok, men flere tests viser bare at mange skumfiltre generelt er dårligere end andre filtre til det som er den primære opgave = at filtrere.

• #15   8. jul 2014 aaaah guldhammer , min bmw er nu født med 3" så tror det ville være dumt og gå ned på udstyret smiley .. af hvad jeg kan forstå så må det bedste være et k&n filter, det også det dyreste, pris og kvali følges jo tit af smiley

• #16   8. jul 2014 Daa. Har du links til det du omtaler?? For jeg har lige netop læst mig til, at skumfiltre af kvalitet, skulle filtrere støv & vand bedre end andre filtre. Men at de derimod skulle være "sværere" at rense i de 3 lag skum end eks. et normalt K&N smiley

Da jeg har flyttet mit koldluftfilter ned til tågelygte indgangen i kofangeren, har jeg dog monteret et mindre gitter i selve hullet, og så kører jeg med Ramair skumfilter og Perrin pre filter pose. Og det virker suværent. smiley

Ulempen ved at have filteret dernede, er vandpytter og lign., og derfor er filteret også beskyttet af posen. smiley

Kommentér på:
erfaring med luftfiler.

Annonce