{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.630 visninger | Oprettet:

hks f-con gold pro nissan s13 hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude
det er sådan at jeg fået fat i en nissan s13 med en f.con styreenhed i, den motor der sad kørte perfekt med styreenheden, men så sprang den motor og jeg fik så fat i en ny som var ny renoveret med forstærket indmad hvor alle pakninger var udsk plus toppakningen,
mit spørgsmål er nu
jeg har monteret den anden motor med nøjagtig samme lader dyser osv, den starter men den går virkeligt dårligt i tomgang bilen ryger sort så det sviger i øjnene og tændrørene er helt sorte og stinker af brændstof
min hks f-con blinker 2 gange langtid også blinker den 6 hurtige gange
er kommet frem til det er en fejlkode 2x6 iat intake air temperatur
Ved nogen hvor den føler sidder på en ca18det, og om den er nok til og gøre at motoren hopper rundt, eller er det en ny indkøring hvis toppakningen tykkere og det måskee ændre på nogle værdier osv

Ville være yderst taknemmelig for hjælpen da jeg nu sidder fast og ikke kan komme længere pågrund af den fejl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hks f-con gold pro nissan s13 hjælp
  • #1   22. dec 2014 Den sidder på indsugningsmanifolden et sted. Det den gør, er at overfodre pga den tror den er kold garanteret, eller helt uden for værdierne, og så går den sikkert i nødprogram. Teoretisk vil den hellere være sikker på at der er saft nok, frem for at der mangler.

• #2   22. dec 2014 Det er nok god ide lige køre en tur med wb sonde i, for se om afr er ok

• #3   22. dec 2014 planen var også og få fat i noget wideband 02sensor
    men bilen kommer først ud og køre til sommer derfor ville det være rart at have den fejlfundet så ved jeg motoren køre stabilt, derefter montere dette for at være hundrede på at den får det rigtige blandingsforhold når jeg køre
    men har fået snakket med Lars som vidst var den eneste i dk der er certificeret hks f-con tuner
    så skal se med ham hvad kan finde frem for mig han kan jo snakke med selve bilen
    mange tak for svarene på mit problem må lige se om jeg kan finde den iat sensor for at se om den måske er defekt
    men der sidder nemlig en del sensore på indsugnings siden .haha

• #4   22. dec 2014 Peder fra Nordsjælland har også status som hks tuner, + der så er en del andre i dk, der også kan mappe på den boks

Ved du om den er låst, fordi så kan han ikke komme på boksen, uden og slette program og starte forfra, det koster 10000kr

• #5   22. dec 2014 Ja det kan han sikkert godt tak for tippet
    nej ved ikke om den er låst men 10000kr er lige i overkanten
    når Lars tag 7500 hvis den er låst og 3500hvis den er åben

• #6   22. dec 2014 Det var lars der plejer tage 10000:-)

• #7   22. dec 2014 Når snakkede med ham så sagde han 7500
    så har nok bare været heldig hahah
    men må lige snakke med ham Peder for at se hvad han siger

• #8   22. dec 2014 Hmm nogen der gider evt komme forbi og kigge på den
    Og kan finde den føler for kan nemlig ikke selv finde den
    bilen holder i Roskilde,
    er ny inden for tunet biler og især japanske biler
    har nemlig hele livet kørt vag

• #9   22. dec 2014 Skift til en styring du selv kan tilslutte din egen Pc. Når først du sidder med din laptop på skødet så er du i gang med at fejlfinde..
    Men tillykke med din nye 25 år gamle bil.. Må jeg spørger hvad der skete med den gamle motor..
    Hvad motor model er det?
    Hvad ved du om din nye motor, er der lavet en kompressions test på den..?
    Hvad med dig selv, er du mekaniker eller sådan noget..
    Jeg bor selv i Roskilde og har haft sådan en s13 i 6 år.

• #10   22. dec 2014 problemet i at skifte en styring til noget andet er lidt svært da alle ledninger er lavet om til denne hks f-con,
    har standard styringen til den men det for besværligt med alle de ledninger
    den gamle motor spiste stempel nummer 1, fik af vide det var fordi den ikke fik olie den brændte det af i stedet og derfor smeltede

• #11   22. dec 2014 motor på den er en ca18det

• #12   22. dec 2014 Den nye motor er ny renoveret kun kørt 45km da jeg købte den
    der er andre stempler andre plejl stænger osv kompression er ok ikke utæt

• #13   22. dec 2014 Er ikke mekaniker det bare min interesse og lære, har meget af min viden fra forumer og Youtube

• #14   22. dec 2014 Har en kommet i tanke om en ting jeg tror jeg vil prøve,
    da jeg har haft afmonteret knastaksel sensor og drejet motoren og bare monteret sensor igen uden og sætte dem på de mærke den skal var
    må prøve sætte den på mærkerne dernæst sætte sensor på igen
    ved ikke om det måske kunne gøre at den stod forkert og fik for meget benzin i forhold til luft

• #15   22. dec 2014 1342- man kan da godt selv rode med f-con på lige fod med alle andre bokse.?!

• #16   22. dec 2014 Vent nu lige, kører du med luftmassemåler eller mapsensor?

• #17   22. dec 2014 Den kører med orginal ledningsnet, og splitout ledningsnet.
    Vil anbefale du beholder den HKS, det er en rigtig fin styring.

Få lars til og aktivere autotune, den arbejder lynhurtig, og justere sig selv ind i alle køre områder. Det virker utrolig godt

• #18   22. dec 2014 Uha der er lang vej..

Hvem fortalte dig at stemplet døde fordi det ikke fik olie?

Den knast sensor heder en CAS og bestemmer tændingen, jo det er ret vigtigt at den står rigtigt. Den indstilles normalt til 15" men da du ikke adgang til din motorstyring er det lidt farligt at rode med. Hvis motorstyringer tror at den står på 10" grader før TDC og du indstiller den til 15" vil du under alle kørsels have 5" for
    tidlig tænding... Og det koster typisk et stempel fordi at den motorbanker..
    Har du stadig de tændrør som sad i den motor der døde?

• #19   22. dec 2014 Så bliver han nød til og være online på boksen, for matche tænding.
    Hvis andre stempler ser fine ud, er det nok god ide og få flowtestet dyser

• #20   22. dec 2014 Den køre uden luftmasse måler,
    fik det besvaret af ejeren der havde den 2 gange før mig at stempel et brugte olie
    og da så ejeren 1 før mig kørte en tur sprang den eller smeltede stemplet efter en halv time,
    og nu har jeg taget den skaffet en motor som er bygget af niPpon power dengang
    har stadig de gamle tændrør disse er hks
    har selv købt helt nye ngk iridium tændrør

• #21   22. dec 2014 andre stempler ser fine ud, dyser er kontrolleret med scope og de giver det signal de skal,

• #22   22. dec 2014 Men prøver og justere tændingen iaften se hvordan den køre motoren køre efterfølgende,
    nogen der kan svare mig på hvor prikkerne på knasterne skal sidde inden man skal montere knastaksel sensoren
    det kan du har ret at det tager skade
    men må prøve og se hvis det skulle være fejlen må jdg ringe til Lars og sige han skal komme og fin justere den
    skal nemlig ikke køre rundt i den skal først ud og køre når alt spiller og det bliver til sommer først

• #23   22. dec 2014 Du kan ikke teste med scope, det skal i dyse tester, for se om de giver samme mængde.

• #24   22. dec 2014 Når vidste jeg ikke, fik bare testet dem med scope og fik afvide at de gav den spænding der skulle til

• #25   22. dec 2014 Der findes en værksteds håndbog på nettet som pdf eller så noget.. Der står hvordan du skal sætte knasterne og remhjulet på nogle prikker og hvor mange tænder der er i mellem.. Der er også et remstrammer hjul som skal spændes mm.
    Der er også en fremgangsmåde til indstilling af tænding.. Men du skal have en pistol.
    Problemet er at du ikke kan være sikker på hvad du skal indstille den til..
    Og stiller du tænding ved at dreje på CAS så vil den i tomgang kunne gå fint fra 0-40" grader.
    Og så er der nogle der siger at du bare skal lytte efter Knock..
    Glem det.. Dette her er en hidsig 80 er japaner der nomalt banker ved 5000 rpm. Og der støjer og snære den som om at den er ved at springe i luften, når du kan høre en Ca motorbanke er dine plejlejer der er gået..
    Stempler på en CA OE tåle rigtig meget varme og cylinder 1 er på grund af plenum den cyl der køre fedest.. Så igen der er lang vej..

Enig med at du skal skal flow teste dine dysser..

• #26   22. dec 2014 Prøver og læse håndbogen og se hvad den siger,
    hvad er cas ?
    Hvis det nu var ville der være mulighed for jeg kunne skrive til dig på sms så kunne du komme forbi en dag for en skilling eller to

• #27   22. dec 2014 CAS er din knastakselsensor (tænding)

• #28   22. dec 2014 Du bør nok få nogen til og hjælpe dig med og få styr på det, og det skal være en med adgang til boksen

• #29   22. dec 2014 Mht din iat sensor kan den se sådan her ud, nu du kører med hks boks. Det gør min.

profilbillede
  • #30   22. dec 2014 Er iat sensor ikke en del af den orginale flowmåler ?

• #31   22. dec 2014 hmm må få den transporteret over til Lars, medmindre i kender nogen der gider og kommer her ud der har adgang til boksen

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
    #32   22. dec 2014 Smid det låste Hks l.... Over Højer skulder og monter en arm fi/c i stedet, har lavet et par stykker ,hvor der netop var f-com på og det koster en arm i re map hver gang man vil bygge noget om ,eller får problemer som du står med nu

• #33   22. dec 2014 Komo, det er slet ikke lukket land mere, der er masser der har program til det i dk.
    Og efter min mening, virker det meget bedre end en aem

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#34   22. dec 2014 Finn-k det er muligt, men i denne tråd kan jeg ikke se nogle nemme eller billige løsninger på problemet
    Aem fi/c og hka f-con er begge piggy back, så meget beder end aem er den ikke

• #35   22. dec 2014 Arrrr det bestemmer du jo selv, en hks kan nemt køre standalone.

Billig løaning på problem, ville jo være få en til og logge på boks der har program, det koster jo ikke mere, end hvis en skulle logge på med en aem eller anden styring

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#36   22. dec 2014 Vælger man standalone har du ret den er beder, ellers er der ikke meget forskeld
    #skoda -rs sider bilenes originale ecu stadig i bilen?

• #37   22. dec 2014 Jeg har bilens originale ledningsnet
    men når jeg kigger ned ved hks styreenheden, er der slet ikke de samme stik på til den originale styreenhed
    så har ikke mulighed for at prøve den originale styreenhed

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#38   22. dec 2014 Det er breakout til din hks, sider standart ecu stadig ved siden af , køre den piggy back

• #39   22. dec 2014 Nej det gør den ikke,
    og piggy back ved jdg ikke hvad betyder

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#40   22. dec 2014 Det betyder den endre på standard ecu signaler,
    så ville du som du selv var inde på, nemt havde teste med standard ecu og dysser.

• #41   22. dec 2014 betyder det så at jdg måske kan følge ledningsnettet også finde frem til det originale så jeg kan montere den standard ecu

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#42   22. dec 2014 Hvis standard ecu stadig er der , er den ikke langt fra din hks , breakout er korte ledninger

• #43   22. dec 2014 Hvad ville han få ud af og sætte standard ecu på.

• #44   22. dec 2014 Har sat standart på den køre stadig dårligt
    men prøvede lige og kontrollere brændstof forsyning,
    ved tænding pumper den cirka 0.5 liter på 5 sekunder brændstof bare ved tænding
    og blandingen er meget fed

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#45   22. dec 2014 Du skal også havde standard dysser i , når du tester med standard ecu.
    K-finn for fejl søning, kan du skaffe software så han selv kan teste på den? Alle andre after markedet ecuer end hks , kan man down loade software og gå online

• #46   22. dec 2014 Har fået startet den og den køre perfekt nu med den gamle styreenhed,
    så det betyder vel bare hksen skal køres ind eller hvad?

• #47   23. dec 2014 Komo, det er ikke raketvidenskab at få hks softwaren. Man får den ikke gratis, men det kan bestemt lade sig gøre. Hks boksen kører fantastisk, jeg vil ikke bytte med noget andet hvertfald.

• #48   23. dec 2014 Komo, jeg har haft software i ca 6-7 år, så ja.
    Er sikker på der er masser på Sjælland der også har, og det er altså nemmere og fejlfinde når man er på boksen, det er ikke nemt med den orginale

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#49   23. dec 2014 Aabenhuus kan du skaffe hks software og hvad tager du for det?
    Skoda-rs hks ecu har nok tabt sin opsætning og skal re mappes

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#50   23. dec 2014 K-finn hvad tager du for hks software?

• #51   23. dec 2014 Det er ikke tilsalg

• #52   23. dec 2014 Jeg har også selv, dog købte jeg det først tidligere på året. Bare kig på ebay og du skal finde smiley

• #53   23. dec 2014 Har du fået det til og virke åbenhus.
    Der er nogle versioner der sælges som ikke virker, du kan se det meste, men ikke justere på det

• #54   23. dec 2014 Den japanske version af 3,24 gør, den engelske gjorde ikke. Men har fået en anden v 3,24 engelsk der hvertfald virker i skive. Har dog ikke haft sat det til endnu. Er rart nok man kan se om
    Div følere osv virker, samt skal have luret hvor man hæver rpm begrænseren og aktiverer launch. Kan den lave launch med fuelcut Finn? Sr20 er jo ikk så satans glad for tændingscut.

• #55   23. dec 2014 Den nye er den den blev justeret med tidligere på året, så den burde virke. Den gamle kunne den engelske ikke koble på boksen.

• #56   23. dec 2014 Ja mener det kan begge dele.
    Du skal have det autotune op og køre, det virker fantastisk, vi justerede en sr20 for et par år siden, den gik fra 6km/l til 10,5 km/l efter den havde autotunet små 30 min.

Der den er bedre end de andre styringer syntes jeg.

• #57   23. dec 2014 Jamen er det bare at køre AFR på den og aktivere det? Eller er det ikke "bare lige" at få op at køre? Min gik 10 pr l da vi kørte til reisbrennen, men den går endda lige til den fede side.

• #58   23. dec 2014 I grove træk, ja så er det bare det

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#59   23. dec 2014 K-finn først kan du nemt skaffe, så kan du ikke
    søg på ebay og købe en software der dur, måske ikke, det er alt for besværligt
    Hvilke andre ecuer har i Aabenhuus og k-finn mappet på, siden i mener hks er vær af spilde så meget tid på?

• #60   23. dec 2014 Jeg har ikke mappet på nogle, men jeg kører med f-con ProV gold v3,24 på min gade s14, og det virker bare aldrig har det været nogle problemer med den. Kender flere der har kørt/køre med f-con og ingen har noget negativt at sige om den. Og så har jeg en almera gti med ms, hold nu kæft noget skrammel sammenlignet!

• #61   23. dec 2014 Fedt Finn, kan være jeg lige skulle få koblet det op! smiley

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#62   23. dec 2014 Det skal selvfølgelig værre en ecu i samme pris klasse, og ikke en low budget ecu som ms

• #63   23. dec 2014 Du skulle overveje Vems, rimeligt næmt at få hjælp, meget brugervenligt med et virkeligt godt autotune på Ve tabellen. Prisen ligger helt op af Ms fordi Vems har indbygget wideband controller.
    Men igen... Fordi du har en smart styring slipper du ikke for at have en stor mængde viden om hvordan en motor virker... Og har skal der læses igennem..

• #64   23. dec 2014 Komo, at jeg har det, er da ikke ens betydende med at jeg vil sælge det til dig.
    Jeg har været med til og justere biler med Dta/ms/vems/aem/hks/apexi/link/volf//Tec3/, så vil mene jeg har lidt og sammenligne med.

Du kan jo ikke udtale dig om det er værd og rode med, når du netop ikke har rodet med det

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#65   23. dec 2014 Jeg skal skam ikke bruge det, mere så folk kan se hvor besværligt og dyrt hks er af rode med, jeg har rodet med hks med en lånt pc med prg. og mange andre mærker derfor jeg spørge hvad der gør det så godt, jeg kunde ikke se det.

• #66   23. dec 2014 Gætter på du ikke fik autotune op og køre ?

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#67   23. dec 2014 Så må du gætte igen, stort set alle køre auto tune idag, hvad er forskellen?

• #68   23. dec 2014 Var det ikke peders computer du lånte ?

Men hvis du ved hvordan det virker, så kan du jo lige forklare åbenhus her hvordan.
    Ligger den justeringer i basemap eller supmap, hvordan 0 stiller man ændringer.

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#69   23. dec 2014 Som du selv nævnte er der mange på Sjælland med hks sw, så nej.
    Du svare stadig ikke på hvorfor hks er så meget bedre ?

• #70   23. dec 2014 Jeg syntes hks er bedre, pågrund af hvor hurtig den retter ind efter afr tabel.

Du svarrerde ikke på hvordan det autotune virker

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#71   23. dec 2014 Det er længe siden jeg har rodet med det, a/f værdi skrives i taget map og nulles når % overskrives til hovede map

• #72   23. dec 2014 Well sådan virker mit ikke, men nok om det.

Glædelig jul smiley

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

#73   23. dec 2014 Haha du laver røver triks smiley go jul retur

• #74   23. dec 2014 Nu her når du keder dig en dag, så giver jeg lige en bajer mens du sætter autotune op på min Finn , det er vidst langt det nemmeste smiley jeg er allerede stået helt af. Haha

• #75   20. mar 2018 Nå, smukke mennesker! Jeg har sku brug for en hånd med at få fat i Powerwriter, er det en venlig sjæl her der gider pege mig i rigtig retning?

• #76   20. mar 2018 Det kan du købe ved hks

• #77   22. mar 2018 Hvor?? smiley
    Kan fandme ikke finde det.

• #78   23. mar 2018 Arrrrr det er specifikt til den boks man køber.
    Men så er der pirat kopier på ebay.

• #79   28. apr 2018 Det er ikke til at finde piratkopier på eBay længere.

• #80   12. maj 2018 Der er masser der har det, bare kopiere cd.

Kommentér på:
hks f-con gold pro nissan s13 hjælp

Annonce