{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

kompressor på almindelig suge motor {{forumTopicSubject}}

Hej skal igang med at montere en sc12 kompressor på min bil (den er med elektronisk tilkobling) for at få lidt mere skub i den når der er brug for det nogle gange er det en god ting da den bliver brugt og for lov at arbejde for føden en gang imellem;-)

Og har snakket med westspeed om styring osv og bo fortalte at en tryk styret benzin regulator skulle kunne gøre det og ville kun give ekstra benzin når der kommer tryk (når den aktiveres) hvilket jo lyder fint

Men er nu ude i hvor fanden lmm skal placeres er det før eller efter kompressoren ? For når den er slukket og bare køre almindelig hverdag skal den jo ikke sutte mere benzin end den gør nu...

Nogle der har lavet lign. Ombygninger ??

På forhånd tak:-)

Vh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kompressor på almindelig suge motor
  • #1   11. jan 2015 Har lavet det der på en golf 3 1,8i og du kan ikke bare lave så den kan kører uden og når den får brug for det slår til . Din motor vil kører med et lukket system (dine tryk rør ) det vil sige den slet ikke vil få nok luft fordi din motor skal suge luften gennem kompressoren . Og det kan den bare ikke nok . Så den bil kører mega dårligt når kompressoren er slukket pga luft mangel . Så skal du bruge et spjæld der kan åbnes elektronisk via samme kontakt som kompressoren du så montere i et trykrør . Men så render du i problemer med din llm . Det er altså enten eller med det opbyg smiley

• #2   11. jan 2015 Og hvis det er din pajero du vil ha det på er en roots sc 12 for lille smiley

• #3   11. jan 2015 Det er jo lavet på en del motorer at den kan deativeres...

Hvorfor er den for lille??? Det er vel kun et spørgsmål om hvor meget tryk den laver

• #4   11. jan 2015 Ja deaktiveres hvis man lige bliver stoppet eller sådan , men ikke så man kan kører uden kompressor tændt . Det rent logik du tager lufter fra motoren ved at lade motoren bruge en lukket kompressor dom luftfilter . Det med trykket kan du kun ændre ved at geare din motor om ved mindre krumtaps hjul . Så geare du også vandpumpe generator osv . Så det vil jeg ikke gøre da. Det kan den godt ødelægge vandpumpe og generator ved . Hvis du vil geare kompressoren så bliver du nød til og droppe den elektroniske til kobling smiley for du kan ikke rigtig finde mindre remhjul med tilkoblingen i smiley

• #5   11. jan 2015 0,5 laver roots ca std smiley

• #6   11. jan 2015 Har faktisk et mindre hjul med tilkobling i kan dog ikke lige huske hvor meget mindre
    Men mot problem er jo at vis jeg køre med den hele tiden vil den bruge ekstremt meget benzin og det jeg ikke interesseret i det dyrt nok at køre 6km/l og det er kun når jeg er ude og lege jeg vil få brug for lidt mere kræft og fik advide den sagtens kunne køre med den slukket

Og har også fået fortalt at man også har lavet så den først aktiveres ved næsten fuld gas så det må jo kunne lade sig gøre på en eller anden måde,
    Kan man evt. Have to lmm og så lave med et spjæld som du sagde eller er det også håbløst

• #7   11. jan 2015 Regner heler ikke med at skal køre mere end 0.5-0.7

• #8   11. jan 2015 Tilkobling ved mange omdrejninger er ikke godt så risikere du at ødelægge din rem og den vil glide og sådan . Ja kunne du godt og så lave en kontakt der slukker den ene vil jeg tro . Men det er svært .

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #9   11. jan 2015 Hvis du vil have at den skal kunne kobles til og fra efter ønske, så skal du have lavet et bypass system så motoren kan få luft når kompressoren er slukket. Det kræver vel også to forskellige motorstyringer, en til brug med kompressor og en til brug uden. Det kræver vel mere sovs når kompressoren er tændt, så du kan få mere power...

• #10   11. jan 2015 Hvorfor 2 motorstyring'er?? Bilen har alligevel en del år på bagen og ved westspeed siger de det er nok med en anden benzintryk regulator som er styret mekanisk af trykket fra kompressoren..

Hmm vil lige tænke lidt over det med to lmm
    Måske bare en for for skifte kontakt kan gøre det smiley
    Men skal lmm 1 så før eller efter kompressor for vis det vil virker med den før er en jo nok

• #11   11. jan 2015 Og i princippet er en også nok vis den skal sidde efter så skal "bypass" jo bare være før lmm smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #12   11. jan 2015 Hvad gør den benzintrykregulator så, når kompressoren er slukket? Hvor meget tryk giver den så?

• #13   11. jan 2015 Det med 2 motorstyringen menes nok, fordi at så længe mapsensor registrer vakum i indsugningen, så tror motorstyring at bilen er tændt, så snart der dannes tryk i indsugning, tror motorstyringen at bilen er slukket, og lukker derfor for benzin tilførelsen

• #14   11. jan 2015 Går udfra den køre med normalt tryk så? Ved det ikke,

Er ret sikker på at der ikker er noget der måler i min indsugning

• #15   11. jan 2015 Så vidt jeg har forstået iforhold til, på montering af tryk, og af egne erfaringer, så har de fleste biler en form for måleenhed til at måle trykket/vakuummet i indsugning, således at den selvregulerende benzintilførelse/blandnings% men alt er muligt, det kun et spørgsmål om interesse, tid, penge og teknik;)

• #16   11. jan 2015 Så vidt jeg har forstået er det eneste på min motor der bestemmer blanding min lmm og lamda sonde men aner det ikke og har ingen erfaringer selv men skal jo starte et sted og nu har jeg købt kompressoren så skal det også nok kunne lade sig gøre

• #17   11. jan 2015 Har du købt kompressor med Intercooler og det hele ?

• #18   11. jan 2015 Ingen intercooler ved ikke om det er nødvendigt

Kommentér på:
kompressor på almindelig suge motor

Annonce